פרסום ראשון: חשודה באלימות בחסרי ישע ועדיין ממשיכה בתפקידה כגננת

$(function(){setImageBanner('1ea3298e-5e0f-4938-8ffa-c496886904d4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בהלה בקרב הורים לילדים בגני עירייה: גננת סבב שהוצבה כמחליפה במספר גנים חשודה באלימות כלפי חסרי ישע על פי פרסומי הקלטות מהגן ששודרו בכתבת חדשות 13. מחלקת החינוך העירונית ומשרד החינוך: "היא הייתה בשימוע ודבריה נמצאו ללא רבב". ההורים המודאגים בתגובה: "ההרגשה היא שהם מנסים לסתום לנו את הפה".

קרדיט - shutterstock

גננת סבב שהוצבה כמחליפה במספר גני עירייה חשודה באלימות כלפי חסרי ישע: כך חושפת קבוצת הורים לילדים בעיר בפני מערכת באר שבע נט. על אף שמתנהלת חקירה במשטרה בעניין זה, הגננת ממשיכה לעבוד כרגיל בגיבוי מלא של מנהל מחוז משרד החינוך ומחלקת החינוך העירונית. "לפני מספר שבועות קיבלנו הודעה על הגעת גננת מחליפה חדשה. אחת האימהות בגן סיפרה לנו שעשתה בירור, וגילתה שמדובר בגננת החשודה באלימות מגן אחר בעיר, זו שפורסמו הקלטות שלה בחדשות 13. לא הבנתי את סדר הגודל עד ששמעתי בעצמי את ההקלטות (אחת מיני העדויות הרבות המוקלטות בכתבה).

לפני שדיברתי איתכם עשיתי את כל הבדיקות, אנחנו ההורים פנינו יחד לכל הגורמים הנוגעים בדבר, פנינו גם לרוביק דנילוביץ' ראש העיר. יש מערכת אמון בין משרד החינוך להורים והיא הופרה. הגננת הראשית של הגן לא ידעה על זה בכלל, והמחליפה כבר עבדה בגן פעם אחת לפני שידענו. בהמשך פנינו למחלקת החינוך בעירייה, ובפרט לאסנת שופן מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי בעירייה. מאז, הם מנפנפים אותנו ואומרים לנו לדבר עם מנהל המחוז, והוא לא עונה לנו. כתבו לנו הבוקר ממזכירות מנהל המחוז: 'מפאת לוחות זמנים צפופים לא יכולנו לקבוע פגישה, אבל בינתיים הגננת לא תעבוד בגן שלכם'. אני לא רוצה לחשוב לאן היא הלכה באותו היום, גננת מסתובבת בעיר כשיש נגדה חשד לאלימות ואין לנו מה לעשות. הילדה שלי בסיכון".

"כשקיבלתי את ההודעה על הצטרפות של גננת מחליפה חדשה לגן, נדלקה לי נורה אדומה"

האם שחשפה את זהותה של החשודה, כבר נכוותה בעבר, כאשר לפני מספר שנים בנה הקטן היה בפעוטון בו עלה חשד להתעללות מצד הצוות החינוכי. מיד לאחר ששמעה על פיזור הגננות החשודות בגנים בעיר, החל בליבה חשש שיגיעו לגן החדש של בנה, ואכן החששות התבררו כנכונים כאשר עשתה את הקישור בין המקרה לבין הגננת המחליפה החדשה. "היום יש לי שני בנים בגן עירייה, ותמיד הייתי רגועה, אבל לאחר הכתבה שפורסמה בחדשות 13, הזדעזעתי לשמוע שהצוות החשוד באלימות ממשיך לעבוד כרגיל. כשהתחלתי בבדיקות כדי להבין אם יש סיכוי שהגננת החדשה שהגיעה אלינו מגיעה מהגן המדובר, דיברתי עם מישהי שאני מכירה והתחלתי לשאול שאלות. היא אמרה שזה סודי כי מתקיימת חקירה בנושא, ולדבריה חלק מההורים שהעבירו את הילדים שלהם לגנים אחרים פגשו את אותן גננות וסייעות שהיו בגן ההוא בגנים החדשים, אני מאוד חששתי שהיא תגיע אלינו לגן.

כשקיבלתי את ההודעה מהגננת שלנו על הצטרפות של גננת מחליפה חדשה לגן, נדלקה לי נורה אדומה. התחלתי לברר בכל מיני דרכים מי מצטרפת ואם חס וחלילה היא לא מאותו הצוות החשוד באלימות. ניסיתי לתקשר עם ההורים מאותו הגן ולא כולם שיתפו פעולה בגלל החקירה המשטרתית. התחלתי להתחבר ולהצטרף לכל מיני קבוצות בפייסבוק, הורה אחד שדיברתי איתו עזר לי לחבר את הפאזל. לא רציתי לצאת בהאשמות לפני שאני יודעת ב-200% שמדובר באותה גננת, אבל ברגע שהבנתי שזה וודאי- שיתפתי את ההורים בגן, התחלנו לפעול יחד, לכתוב מכתבים ולקדם פגישות בנושא.

כשפירקו את הצוות של הגן הקודם פיזרו אותן כגננות מחליפות בגנים אחרים. זה אומר שלכל אחת מהן יש לפחות עוד שני גנים שהן ממשיכות להגיע אליהם- 4 גנים שונים כל אחת. ההורים לא מודעים לזה, אני לא יודעת מה היה קורה אם לא הייתי עולה על זה, אני חושבת שהייתה לי אינטואיציה, אבל יכול להיות שהייתי נחושה יותר בגלל העבר שלנו בפעוטון". "האמירה המרכזית שלנו היא שקיים חוסר אמון בינינו לבין המערכת" מוסיפה אם אחרת.

שיחת הזום עם המפקחת: תחושה של הסרת אחריות

משיח עם ההורים שנכחו בשיחת הזום עם אסנת שופן והמפקחת נורית לוי, עולה תחושת אכזבה וחוסר שביעות רצון מהמענה. כולם מעידים פה אחד על תחושה של הסרת אחריות מצד כל בעלי התפקידים. "בשיחה ביקשנו שהגננת המחליפה תהיה לפחות מושעית, אין סיבה להכניס אותה לגן כשהיא חשודה באלימות. ההרגשה היא שהם מנסים לסתום לנו את הפה. הם אפילו לא ניסו להכחיש את זה כי הם יודעים שזאת היא, דיברו על בירוקרטיות שממש לא מעניינות אותי, אמרו שאי אפשר לפטר אותה ושיש לה הרבה ניסיון. אמרו גם שעד שלא יהיה כתב אישום וכל עוד היא נמצאת תחת חקירה- אי אפשר להוכיח שהיא אשמה. אבל אף אחד גם לא הוכיח שהיא לא אשמה! אז למה היא צריכה לטפל בילד שלי? זה פשוט לא מקובל".

אם נוספת שנכחה בשיחת הזום מעידה בפני מערכת באר שבע נט: "באנו מוכנים בידיעה שהמטרה של השיחה זה לנסות ולהסביר לנו למה היא כן יכולה לעבוד- ממש לא קיבלנו את הדברים, ניסו 'לכסתח' עליה, אמרו שהיא הייתה בשימוע ושדבריה נמצאו ללא רבב. אמרנו שאנחנו לא מוכנים שהיא תעבוד, לא אצלנו ולא בשום גן, לפחות עד שעניין החקירה בעניינה יסתיים. היא הבינה שהיא עומדת מול הורים איתנים והיא אמרה שהיא תתאם לנו שיחה עם מנהל מחוז דרום ששמו רם זהבי, רק היום (ה') פנו אלי מהלשכה שלו ותיאמו לי פגישה להיום בערב, אך לצערי היא נדחתה ליום רביעי. אמרתי לה שאני יכולה להבין את הדחייה, אבל יחד עם זאת דורשת שהיא כן תתקיים ברביעי ולא תידחה שוב".

הגננות החשודות עלולות להגיע לגנים רבים בעיר בלי ידיעת ההורים

בריאיון למערכת באר שבע נט, מעידים ההורים על דאגה עמוקה וחשש בעקבות הגעת החשודות להחליף גננות בגנים אחרים בעיר. "אם כל צוות הגן שחשוד באלימות התפזרו בגנים השונים בעיר, מה זה אומר על משרד החינוך? איך מפזרים אותם בגנים לפני שבודקים את זה"?

"במקום למצוא להן מחליפות, פיזרו את רוב הילדים בגנים אחרים, ילדים שנשארו עם גמגומים, בעיות פסיכולוגיות ומטופלים על ידי פסיכולוגים. מה שנשמע בהקלטות מאותו הגן זה פסיק אחד מתוך הקלטות רבות אחרות שפורסמו בחדשות. בפירוש שומעים שם צעקות, בכי ואווירה של פחד, אני בטוחה שאם היו מצלמות בגן הזה זה היה כרמל מעודה 2, אני לא מגזימה.

אבל העניין הוא לא זה, המשטרה חוקרת ועושה את עבודתה. איך יכול להיות שזה ממשיך להיות תחת מעטה חשאיות? הגננת שלנו אפילו לא ידעה שהגננת שבאה להחליף אותה היא אותה גננת מאותה כתבה. נכון שעכשיו היא תחת זכוכית מגדלת ולא סביר שהיא תעשה שוב משהו כזה, אבל מה עם המסר לאותן גננות שמרשות לעצמן להתנהג בצורה כזאת? היא צריכה להיות מושעית בבית, היא לא צריכה לעבוד עם ילדים רכים".

"אני לא אשלח את הילדים שלי לגן אם היא תהיה שם"

הורה לילד מהגן ממנו מגיעה הגננת החשודה באלימות חושף: "שמנו מכשירי הקלטה בגן אחרי שלא מעט ילדים הגיעו הביתה עם סימנים של טראומות, התעוררו בלילה צועקים מלחץ, היו עוד מספר עדויות על ילדים שהתחילו לגמגם, לשאוג בבית, כשהם שומעים רעש הם נרתעים. ידוע לי שהתיק חיכה לאישור של ההקלטות בפרקליטות, עד היום חודש וקצת אחרי סגירת הגן הפחד עדיין מלווה את הילדים, הילד שלי נכנס מתחת לשולחן כשאנחנו אוכלים.

אנחנו שומעים את הגננת אומרת 'אני אקבע מתי אתם תלכו לשירותים', ואחר כך אנחנו רואים את הילדים בבית תופסים את איבר המין שלהם כשהם צריכים להתפנות. ברור שהם נאלצו להתאפק שעות ארוכות. ילדים אוכלים מתחת לשולחן כי לקחו להם את האוכל, שומעים שעות של צרחות ובלגן, 'בוא אני אתן לך תכף מכה', 'אני לא אתייחס אליך כי אתה לא מתנהג פיקס', 'אין יותר חצר', 'ידיים למעלה', שומעים בומים, בכי של ילדים, הקלטות מאוד מאוד קשות".

החשדות כלפי הגננת הובילו לשיתוף פעולה בין ההורים של ילדי הגנים. "אנחנו בקשר גם עם ההורים מהגן הקודם" מוסיפה אחת האמהות. "יש כאן סיפור שהשתיקו אותו. אני לא אשלח לגן את הילדים שלי אם היא תהיה שם, אני גם אעמוד בכניסה אם צריך והיא תשמע מה שיש לי להגיד אם יהיה צורך. בינתיים מצאו לה מחליפה בגן שלנו, אבל מה עם שאר הגנים שהיא תגיע אליהם?".

ממשרד החינוך מחוז דרום נמסר בתגובה: "הואיל והוגשה תלונה במשטרה אנחנו נמתין לממצאי החקירה".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "משרד החינוך הוא האחראי על שיבוץ גננות בגני הילדים. עמדתנו היא שהגננת לא צריכה לחזור לגני הילדים, גם לא כגננת סבב, עד שתסתיים הבדיקה לגביה ועד אשר יוצגו להורים תוצאות הבדיקה על ידי משרד החינוך״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('d0b29a59-f0cf-4510-bfec-6b3fce41c00d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה