פרסום ראשון: הישג חסר תקדים לתושבי מיתר במאבקם כנגד המועצה



לאחר הפרסומים השונים בבאר שבע נט, הורתה ועדת מחוז דרום למועצת מיתר להפסיק לאלתר את העבודות על בניין המועצה החדש. האם מדובר בהפסקה זמנית או בניצחון מוחץ למתנגדים?

מאבק מתמשך במיתר. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'מזה ארבעה חודשים שאנחנו כאן בבאר שבע נט מסקרים בבלעדיות את המאבק של תושבי מיתר, כנגד המועצה המקומית והחלטתה לבנות בניין מועצה חדש. היום (א'), התרחשה נקודת מפנה במאבק העיקש, זאת לאחר שוועדת ערר במחוז דרום הורתה באופן רשמי למועצה להפסיק את העבודות לאלתר.

מדובר בצעד חסר תקדים במאבק בין הצדדים, שתחילתו עוד בחודש אוגוסט. אז, מחו תושבי המקום על החלטת העירייה לבנות בניין מועצה חדש באזור האמפיפארק הפופולארי, מה שהעלה את חמת זעמם של התושבים. על מנת להבין את הסיפור במלואו, ראוי שנחזור לשורשי המריבה.

ראשית כל ולפני הכל, צריך להבין פרט חשוב במיוחד - השטח עליו מעוניינת מועצת מיתר להקים את המבנה החדש, שעלותו נאמדת ב-9.7 מיליון ש"ח, שייך בכללותו לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל). מבדיקה קצרה בתכנית המתאר של הקרקע המדוברת, נראה כי סוג המבנה היחידי שאינו נכלל בתב"ע של הקרקע הוא בניין מועצה. על פי התכנית, המגרש עליו רוצה המועצה לבנות, "יכיל בתוכו מבנה ציבור לכל הפונקציות הציבוריות החסרות קרי: אולם תרבות, קונסרבטוריון, מתנ"ס וכו''. בתוך כך, המתנגדים לתכנית טוענים כי המועצה פועלת בניגוד לתכנית התב"ע המקורית. תושב היישוב מספר לבאר שבע נט - "רשום פה שחור על גבי לבן, שמותר לבנות רק דברים שחסרים ביישוב. זה ממש רשום, אז איך המועצה מרשה לעצמה ללכת ולעשות הפוך בניגוד למה שרשום במסמך?''.

מבחינה של השתלשלות האירועים, אי אפשר שלא לתהות כיצד אישרה המועצה את התב"ר (תקציב בלתי רגיל) לבניית המועצה. ממסמך שהגיע לבאר שבע נט, גילינו כי מועצת מיתר החליטו בצעד יוצא דופן לאשר את תכנית הבנייה, בניגוד לתכנית המאושרת וטרם התקבל האישור מרמ"י. 

מתנגדים לתכנית טענו בזמנו - ''מספיק להסתכל בפרוטוקול ועדת הרישוי. ממנו עולה כי חדווה שקד, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ורומן זבורוב, מהנדס המועצה - אישרו את הבקשה של ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז, להקים בניין מועצה חדש בשטח תכנית מאושרת, זאת בניגוד לתכנית המאושרת וללא אישור וללא כל סמכות. אי אפשר שלא לתהות האם לא מדובר מדובר במעשה לא חוקי ואף בעבירה על החוק''.

על פי מסמכים שהגיעו לבאר שבע נט, עולה כי מהנדס המועצה החליט לקדם הפקת היתר בידיעה שאין לו אישור:

קרדיט - תוכן גולשים (ע''פ סעיף 27א')

המסמך עליו חתמו זבורוב ושקד. קרדיט - צילום פרטי

בהמשך לפרסום בבאר שבע נט, גילו תושבי מיתר להפתעתם הודעה אשר נתלתה על מספר עמודים ברחבי היישוב, בה נכתב כי "הוגשה לוועדה המשנה לתכנון ובנייה מיתר בקשה להקלה/שימוש חורג בשטח". אנחנו בבאר שבע נט לא יכולנו שלא לתהות מדוע מועצת מיתר לפתע מצהירה כי הוגשה לוועדה המקומית בקשה להקלה לצורך שימוש בשטח המדובר למען בניית בניין מועצה. מה השתנה בזמן כה קצר?

פנינו להודעה הארוכה והמפורטת אותה פרסמה המועצה כמה ימים לפני כן בעמוד הפייסבוק של היישוב. בסעיף 6 בהודעה הארוכה טענה המועצה ללא כחל וסרק כי "התכנית לבניית מבנה המועצה החדש קיבלה היתר מהוועדה לתכנון ובנייה כמבנה ציבור, היא אינה סותרת את תכנית התב"ע הנוכחית ולכן אין צורך להמתין לשינוי תכנית לב היישוב הכוללנית כדי להוציא אותה אל הפועל''.

המכתב אותו תלתה מועצת מיתר. קרדיט - צילום פרטי

נקודת הרתיחה הגיעה לשיאה לקראת סוף חודש ספטמבר, אז - התאגדו עשרות תושבים בפני ביתו של ראש מועצת מיתר, שמעון מזוז ודרשו ממנו תשובות. אחת מתושבות המקום שוחחה עם באר שבע נט וסיפרה על התחושות הקשות לאור האירועים האחרונים שקורים ביישוב: "הלכנו לביתו של ראש המועצה בשביל שיידעו שהם לא יכולים לעשות מה שבא להם. הם מורידים עצים, מכינים את הקרקע לבנייה ועושים כל שעולה על רוחם - וכל זה ללא היתר! איך זה הגיוני? כשהתקשרנו למשטרה וביקשנו מהם להגיע, אמרנו לנו להגיע להגיש תלונה כשבזמן הזה הקבלן בשטח השחית את המקום לגמרי''.

עוד הוסיפה תושבת המקום - "זה פשוט חלם מה שקורה פה. משתינים עלינו מהמקפצה ולאף אחד לא אכפת. אפילו כשהגענו אל שמעון הביתה, והוא יצא החוצה הוא טען בפנינו כי הוא אינו מבין במה מדובר. הוא לא שם עלינו בבירור. הוא עושה מה שהוא רוצה וזה בדיוק מה שמרגיז. אני חושבת שהדברים יצאו פה לגמרי מכלל שליטה וזה לא יכול להימשך כך". 

קרדיט - מועצת מיתר

נכון לרגע פרסום הכתבה, טרם ניתנה תגובת מועצת מיתר והיא תובא כאן במלואה כאשר תתקבל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה