עוד תנופה להייטק בנגב: אוני' בן-גוריון וחברת לנובו השיקו מרכז חדשנות



חברת לנובו מכריזה היום על הקמת מרכז חדשנות בסייבר בפארק היי-טק גב ים שבבאר שבע. המרכז הוקם בשיתוף של מרכז הסייבר של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, מוסד מוביל במחקר סייבר בישראל. המרכז יתמקד בפיתוח הדור הבא של פתרונות האבטחה והסייבר

קרדיט: יח"צ לנובו

"הקמת מעבדות לנובו באוניברסיטת בן-גוריון בנגב מעידה על הצלחתנו המתמשכת בשיתוף פעולה עם שותפי מפתח בתעשייה. שיתופי הפעולה של האוניברסיטה עם התעשייה הם עיקרון מרכזי בפיתוח טכנולוגיות ויכולות, והם קריטיים לחיזוק אזור הנגב.” אמר פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

עם הרחבת תחומי תקיפה לצד העלייה בתחכום של תוקפים וכלי תקיפה כנגד מערכות מחשב של עסקים, ממשלות וצרכנים, חלה עלייה במגוון ובחומרה של איומי הסייבר. על פי הדו"ח הבינלאומי "Data For Humanity" של לנובו מנובמבר 2022, אבטחת מידע היא השיקול המרכזי של עסקים קטנים, בינוניים וגדולים בהחלטות לגבי השקעה בפתרונות טרנספורמציה דיגיטלית. ניטור והערכת איומים, בשילוב מחקר ודוחות של אנשי מקצוע בתחום הסייבר של ה-LCIC, ינגישו מענה יעיל ואסטרטגי.

לכן ניתן לומר בבטחה כי באר שבע בפרט וישראל בכלל זוכה להכרה בינלאומית מחברת ההייטק העולמית והמוכרת לנובו וגם מעולם הסייבר בכלל. המרכז החדש מתאים גם לאג'נדה של מדינת ישראל בהייטק, שזוכה להכרה בינלאומית כמרכז עולמי של תעשיית הסייבר. בנוסף לרצון של באר שבע להוות בית של חדשנות ופיתוח בשוק הייטק הישראלי, בייחוד בתחום הסייבר שעוסקות בו חברות טכנולוגיה גלובליות. פיתוח תעשיית הסייבר בעיר לא מגיע במקרה  עם המעבר של יחידות הסייבר והמודיעין של צה"ל לבירת הנגב, נושא שכתבנו עליו המון ומהלך שצפוי לסמן את בירת הנגב כבירת סייבר עולמית. המרכז יאויש וינוהל בשיתוף פעולה בין מומחי הסייבר מלנובו ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

"אבטחת מידע עומדת בראש סדרי עדיפויות של מנהלי מערכות מידע כיום", אמר נימה נדב באיאטי , דירקטור ומנהל כללי פתרונות אבטחת סייבר מסחריים בלנובו. "הקמת מרכז החדשנות בסייבר ע"י לנובו, בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון, תספק לנו אפשרות ליצירת מוקד עולמי של חדשנות בתחום האבטחה, וגישה ישירה למומחים מובילים בעולם לטובת לקוחותינו. כך נוכל ליצור מוצרים מאובטחים עוד יותר בכל תחומי פעילותנו".

נימה נדב באיאטי, דירקטור ומנהל כללי פתרונות אבטחת סייבר מסחריים בלנובו. קרדיט: יח"צ לנובו

פתרונות שיפותחו במרכז החדשנות בסייבר  ישולבו בתוכנת ה-ThinkShield של לנובו שמחזיקה בתפוצה גלובלית. בין הפתרונות שיפותחו במרכז נמצאים: סל אבטחה מקיף שכולל פתרונות מתקדמים, פלטפורמה לרכיבים מאובטחים, טכנולוגיות הגנה מפני איומים ואבטחת מידע, וכלים לניהול אבטחה שמסייעים בהגנה על מידע עסקי קריטי. פתרונות אלו הם קריטיים עבור חברות מסחריות בארץ ובעולם כיום, זאת מכיוון שיכולות סייבר התקפיות נוטות פעמים רבות להיות זולות ופשוטות יותר מפתרונות ההגנה וכתוצאה מכך חברות מסחריות רבות חשופות לפגיעות ולפריצות סייבר.

"אוניברסיטת בן-גוריון מחויבת למעמדה כמובילה בתחום הסייבר לא רק בישראל, אלא גם בעולם, תוך יישום הידע והמחקר האקדמיים העדכניים ביותר על בעיות מהעולם האמיתי", אמר פרופ' יובל אלוביץ', ראש מרכז הסייבר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. "כחלק מהחזון, אנו נחושים לחבור לחברות מובילות אשר חולקות איתנו את הערכים והרצון לשמש דוגמה לתעשייה באמצעות חתירה למצוינות וחדשנות בסייבר. משכך, אנו מברכים את לנובו על החבירה אלינו בלחימה הדיגיטלית נגד איומי הסייבר. אנו נרגשים לעבוד יחד במרכז החדשנות בסייבר שהקמנו במשותף, בדגש מיוחד על טכנולוגיות "Zero-trust" והדור הבא של פתרונות אבטחה. עבודת המרכז תהפוך לחלק מסל פתרונות האבטחה של לנובו ותסייע במאמצי חדשנות סייבר עבור לקוחות לנובו".

 פרופ' יובל אלוביץ. צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה