סערה במועצת מיתר: חברי האופוזיציה נטשו במחאה דיון על תקציב 2023

$(function(){setImageBanner('54d30de3-b78c-4794-ac47-b8e79fdf4757','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

השבוע, בזמן הישיבה שבה היו אמורים להצביע ולדון בתקציב 2023, יצאו חברי סיעת 'ביחד' מהדיון. זאת בתגובה לכך שנאסר עליהם לתעד את ישיבת המועצה וטענות על אי סדרים בתהליך אישור התקציב.

השבוע (רביעי), התקיימה הישיבה הרשמית לאישור התקציב השנתי של המועצה המקומית מיתר. דיונים שכאלה אמורים להיות הזדמנות לחברי המועצה מהאופוזיציה, שכן בדיונים על תקציב אין הגבלה לכמות ההתנגדויות או לזמן הישיבה. אך במקום לדון על התקציב, חברי האופוזיציה שהאשימו את ראש המועצה בהשתקה של מתנגדים ובאי-סדרים חמורים, יצאו מהדיון כמחאה.

בשיחה שלנו עם שמעון פרץ, יו"ר 'ביחד' שרץ בבחירות האחרונות מול ראש המועצה הנוכחי שמעון מזוז, הוא טען: "אמרנו מראש, ביישוב כמו מיתר לא צריך להיות דבר כזה אופוזיציה קואליציה, לכן אמרנו שכאשר ייגמרו הבחירות נגמר העניין ועובדים ביחד. מנסים לתייג אותנו כאופוזיציה כדי לייצר דינמיקה שלילית".

בנוסף, מאשים פרץ את מזוז בכך שהחליט על דעת עצמו לאסור על צילומם של ישיבות המועצה השונות. בצילום של סיעת 'ביחד' שפורסם בפייסבוק, טוען מזוז שהאיסור על צילום ושידור הישיבות אושר במועצה וקיבל אישור של הייעוץ המשפטי ושמי שיעז לתעד ישללו ממנו את זכות הדיבור. מיד לאחר מכן החליטו חברי סיעת 'ביחד' שמהווים שליש מחברי המועצה, לצאת מהדיון. פרץ הדגיש שהרצון לצלם ולשדר בשידור חי את ישיבות המועצה נובע מהרצון להגביר את השקיפות של פעילות המועצה.

 שמעון פרץ (ימין) ושמעון מזוז (שמאל). צילום: פרטי ע"פ ס' 27 א

במועצה האשימו את חברי הסיעה בחזרה. לטענתם, לא הוגשו או הוצגו התנגדויות ותוכניות חלופיות לתקציב השנתי. בכך האשימו את חברי האופוזיציה שהם בעצם לא מילאו את חובותיהם.

פרץ הגיב לטענה שלא הציגו נושאים שאליהם הם מתנגדים, ולטענתו אין טעם להתחייס מכיוון שהגישה של ראש המועצה כלפיהם היא: "שתוק, אין לך זכות דיבור". עוד אמר, שבתקציב שהוצג להם היה מספר רב של אי-סדרים. לפי פרץ, ספר התקציב  הוגש לחברי המועצה עשרה ימים בלבד לפני הדיון, ולא בחודש אוקטובר כפי שנדרש בחוק. יתרה מכך, במהלך הישיבה הוצג מידע נוסף על התקציב, שלא ניתן מראש לחברי המועצה. גם בנתונים שכן הוצגו, לטענת פרץ היו אי סדרים – לא צורף תקציב 2021, הוצגו שני תקציבים שונים ל-2022 ובעיקר לא ניתנו הסברים לשאלות של חברי המועצה.

פרץ סיכם כך: "ניהול התקציב במיתר הוא כושל ולא מובנה. אין בחוברת התקציב יעדים, אין הגדרות ואין בה תוכניות ארוכות טווח. בעצם אין בתקציב הזה כלום, שום חזון". בחשבון הפייסבוק שלו הוסיף ושאל: "את ישיבת תקציב מיתר לשנת 2023, שהתקיימה אתמול הוא (מזוז) הסתיר מהציבור, סירב לשדר ואז הצטלם עם שוקי וציון והודיע שמדובר בתקציב "מנצח". אתם מאמינים לו?".

ראש המועצה לאחר אישור התקציב. צילום: מועצה מקומית מיתר

למועצה טענות אחרות לתקציב שאושר. לפיהם ראש המועצה הצליח לצמצם 17 מיליון ש"ח מתוך הגרעון התקציבי, שבעת שנכנס לתפקיד ב-2018 עמד על 20 מיליון ש"ח. בנוסף, הם טוענים שהתקציב החדש מצליח לייצר חיסכון אדיר בהוצאות הקבועות, זאת בכך שראש המועצה דאג להחלפת התאורה ביישוב בתאורת לד חסכונית, להתקנת פאנלים סולאריים לייצור חשמל על גגות מבני ציבור, למעבר להשקייה במי קולחין ועוד.

ראש המועצה בחר גם למסור תגובה חריפה, שתוקפת את הביקורת וההתנהלות בדיון על התקציב: "תקציב מיתר לשנת 2023 הוא תקציב שכל תושב יכול להתגאות בו ובוודאי שגם בהתנהלות הכלכלית האחראית של ראש המועצה שמעון מזוז שהוא בעל רקורד מוניציפאלי עצום וניסיון רב בניהול כספים. הגרעון הזה איים לשתק את תפקוד היישוב שהיה על סף קריסה כלכלית ולשמחתנו הוא נחלת העבר בזכות צעדים כלכליים נבונים של ראש המועצה. מיתר מתנהלת כיום באופן מאוזן ועובדה היא שבעקבות ההתנהלות הכלכלית האחראית של ראש המועצה, גזבר המועצה והמנכ"ל, משרד הפנים בחר ביישוב לתכנית "עיר בהמראה" שמביאה לכאן השקעות אדירות שמשמעותן היא איכות חיים טובה יותר לכולנו.

צמד חברי האופוזיציה שבחרו לייבב על הפגיעה בהם כביכול, הגיעו לישיבת התקציב רק כדי לצאת ממנה בהפגנתיות, תוך שהם מביימים הצגה שנועדה להרשים חמישה עד שישה אנשים במקסימום שצפו בהם מתבזים בשידור. כשאין יכולת לפרגן ולהוריד את הכובע בפני מי שעשה את כל המהפך הזה, נותר לחברי המועצה המתוסכלים, רק לרוץ לתקשורת וליילל.אנו מעריכים את חברם לסיעה שי אלדור שבחר לנהוג בשונה מהם ונשאר לדון באופן רציני ובוגר בתקציב ולא לברוח מהדיון לפני שהתחיל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה