סיפורו המרגש של הלום הקרב שהצליח להשתקם בזכות המוזיקה

$(function(){setImageBanner('e8902076-d57a-46b8-b80e-884880e259e9','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לכבוד יומו האחרון של חג החנוכה, שוחחנו עם עומרי הרוש בן ה-26, מטופל במחלקה לנוירולוגיה תפקודית בסורוקה שסיפורו המרגש הוא לא פחות מנס. עומרי הוא הלום קרב לאחר שטיל נפל בסמוך אליו במהלך שירותו הצבאי במהלך מבצע צוק איתן

צילום פרטי

לכבוד יומו האחרון של חג החנוכה, שוחחנו עם עומרי הרוש בן ה-26, מטופל במחלקה לנוירולוגיה תפקודית בסורוקה שסיפורו המרגש הוא לא פחות מנס. עומרי הוא הלום קרב לאחר שטיל נפל בסמוך אליו במהלך שירותו הצבאי במהלך מבצע צוק איתן, אך כיום הוא מצליח להשתקם בזכות המוזיקה וחולם לכבוש את הבמות בארץ ובעולם בתור שחקן.

עומרי מספר כי במהלך השירות הצבאי בתור חייל במשטרה צבאית מעברים הוא נפצע בעמוד השידרה במהלך מסע, אך לא תיאר לעצמו כי הוא הלום קרב – את זה הוא גילה כשהגיע למחלקה של ד''ר עזרא וגילה שהוא פוסט-טראומתי. "הגעתי למצב שאני עושה ניתוח, מלא טיפולים אבל הגוף מרגיש אכזבה. גם כשהוא אמר לי שאני הלום קרב אני לא האמנתי לו", סיפר הרוש.

איך גילית שהמוזיקה עוזרת לך?

"גיליתי שיש במחלקה קבוצת מוזיקה, ואז הבנתי במהלך השיקום שהמוזיקה זו התרפיה שלי". עומרי מספר כי הוא לא ידע לנגן לפני שהגיע למחלקה: "חיפשתי ספר אקורדים באינטרנט, קניתי גיטרה וככה התחלתי ללמוד. לקח לי שלושה חודשים ללמוד את השיר הראשון, אבל הסיפוק לאחר מכן היה שווה את זה. בארצות הברית יש גוף שמשקם חיילים עם פוסט טראומה באמצעות גיטרה וזה גאוני. השאיפה שלי זה להביא את זה לכל מקום בארץ ולעזור לאנשים כמוני שחווים את אותו דבר. שלא יקרו עוד מקרים כמו של איציק סעידיאן".  

"במהלך השיקום התחלתי ללמוד משחק אצל ענת ברזילי ומכינה בבית ספר 'הדרך' והיום אני שחקן במקצוע, מנסה לתפוס כמה שיותר עבודות, תיאטרון פה, תיאטרון שם, המון קולנוע קצר, סרטי סטודנטים". 

איך הגעת מהפציעה בגב למחלקה לנוירולוגיה תפקודית?

"אני הייתי אצל נוירולוגים, נותחתי אצל נוירו כירורג מחיפה ומשם ראיתי שהמצב לא משתפר אז שלחו אותי לנוירולוג נוסף כאן בבאר שבע שאמר שיש רופא אחד בכל הארץ שיכול לעזור לי והוא גם בסורוקה. הוא עשה לי היפנוזה, הגעתי אליו אחרי שנה של המתנה ופשוט הוא הכניס אותי למצב טראנס ואמר לי אתה מקרה קלאסי של הלום קרב. הייתי בהלם אבל הגילוי הזה תרם לי להוציא את זה החוצה. מפה לשם הגעתי למצב שעשו הצגה דוקומנטרית על הסיפור שלי, שחקן גרמני שיחק את הדמות שלי".

"במהלך השיקום שלי הלכתי לרפואה די לא קונבנציונלית, במשך שנה וחודשיים הייתי נזיר, ראיתי ספרים מלפני 150 שנה שמספרים שזה עוזר לתאי העצב אז התחלתי לחקור. התחלתי להשתקם בעצמי כי כפי שרואים משרד הביטחון לא מתייחס לפצועים כראוי, פחות דואגים לנו, עשיתי לעצמי את הנס שלי".  

כשגילית שאתה הלום קרב ופנית למשרד הביטחון מה אמרו לך?

"אני בתהליך קבוע איתם, אני מוכר כנכה צה''ל, תבעתי אותם על הפציעה בעמוד שידרה לא על הפוסט-טראומה.  עכשיו אני בתהליך שיכירו בי כפוסט טראומתי. זה קשה והלוואי ועוד אנשים ידעו על הקרב שאנחנו עוברים בתור הלומי קרב. אתה מנהל גם את הדבר המשפטי הזה, וועדות והלופ הזה של הטראומה ובמקביל לנהל חיים, זוגיות, משפחה, עבודה. זה לנהל חיים כפולים. אין לי עורך דין, אני ואבא שלי מנהלים הכל לבד".

הבנתי שיש לך צו הרחקה ממשרד הביטחון?

"כן, לקחו לי יום אחד את כל הזכויות כשבאתי עם מסמכים לקבלת החזר כספי על התרופות ואמרו לי 'אה אתה לא זכאי יותר'. התעצבנתי שם והם החליטו לשים צו הרחקה. לא פגעתי באף אחד, כנראה דיברתי לא יפה, אבל מדובר פה באלפי שקלים על כל תרופה. אחרי הרפורמה החדשה בקנאביס רפואי אפשר להיות בחובות של 20 אלף שקל תוך מספר חודשים. כל חודש הולך לי בין אלפיים לשלוש אלף על תרופות".

בסוף אופטימי הוא הוסיף: "אני יודע שבסוף הכל יסתדר ואני אקבל את מה שמגיע לי. זה לוקח זמן, כמו שבית המשפט בסופו של דבר הכיר בי כנכה, לקח 4 שנים עד שזה התחיל לזוז אבל בסוף זה קרה. השאיפה שלי זה לעזור לחברה כמוני בין אם זה בבית הלוחם או עמותת אחים לחיים אני רוצה לעזור לאנשים שעוברים את זה".

עומרי הרוש מעלה את יצירותיו בעמוד האינסטגרם האישי שלו: insta_omry

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('df811e30-d118-47e4-9ff3-2cf3c2362e0b','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה