סטודנטים לאוניברסיטת בן גוריון: דחו את פתיחת השנה בשבועיים נוספים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('eafe34bd-5942-48e4-9497-567593f5be93','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('eafe34bd-5942-48e4-9497-567593f5be93','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

סטודנטים רבים קוראים לאוניברסיטת בן גוריון לדחות את פתיחת שנת הלימודים האקדמית בשבועיים נוספים לפחות עד לחזרתם של לוחמי מילואים נוספים שמהווים חלק לא מבוטל מאוכלוסיית הסטודנטים

החיילים בחזית במסר לאוניברסיטה. תוכן גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

לאחר מספר דחיות של פתיחת שנת הלימודים האקדמית, נקבע לאחרונה מועד סופי לפתיחת השנה: 31.12.23, וזאת למרות שרבים מן הסטודנטים שעתידים לפתוח את השנה מצויים בשירות מילואים. לאור ההחלטה החליטו כעת רבים מן הסטודנטים להקים קול צעקה ברשתות החברתיות ולפתוח עצומה בקריאה לדחות את פתיחת השנה עד לשחרור כוחות מילואים נוספים, בטענה שבמצב הנוכחי רבים מכוחות המילואים שמחרפים נפשם בחזית ייפגעו קשות מן פתיחת השנה בעת הזו. 

כזכור לאחרונה הודיעו באוניברסיטת בן גוריון על קביעת מועד סופי לפתיחת שנת הלימודים האקדמית זאת לאחר דחיות רבות וחרף העובדה שרבים מן הסטודנטים מצויים עדיין בחזית. ב"בן גוריון" נימקו החלטתם זו בכך שדחייה נוספת של פתיחת השנה שנדחתה זה מספר פעמים, תפגע הן בקהילה הסטודנטיאלית והן במשק, בעוד פתיחת שנת הלימודים כעת, תאפשר לנצל את תקופת הקיץ להתאמות והשלמות הנדרשות למשרתי ומשרתות המילואים.

באוניברסיטה הדגישו כי יעשו כל מאמץ כדי לצמצם את הפגיעה במשרתי המילואים, זאת באמצעות מתן ליווי ומעטפת למשרתי המילואים הנחוצים להם בכדי לסיים את השנה והתואר בהצלחה ובזמן. כמו כן הדגישו כי יינתן טיפול בצרכים פרטניים ככל שיידרש. אך סטודנטים רבים טוענים כי מציאות הלחימה המורכבת לא תאפשר ללוחמים ולרבים מן הסטודנטים חזרה מלאה לשגרה.

בעמוד העצומה שפתחו, התייחסו הסטודנטים לדרישתם לדחות את פתיחת השנה פעם נוספת: "לא ייתכן שנרשה שחברינו, בני זוגנו, אחינו ואחיותינו יילחמו עבורינו ימים כלילות במשך חודשים ארוכים בקו האש בשטחי מדינת ישראל ומחוצה לה ויסכנו את חייהם מול אויב אכזר יום אחר יום ואנו נשוב לשגרה מלאה. לא מדובר בשגרה מלאה ואל נא נשלה את עצמנו ונעמיד פנים שהחיים ממשיכים כהרגלם, החיים שלנו נקטעו ב 7/10/23 ואנו מוכרחים להיות מאוחדים כעם לפני הכול ולדחות את פתיחת שנת הלימודים למשך שבועיים נוספים או כמה שיידרש על פי בקשת הצבא, עד לשובם בבריאות שלמה של כל משרתי המילואים, מפני שהמתווה הנוכחי לא מספק מענה פרקטי".

בקשה זו מתבססת על אמירתו של קצין המילואים הראשי תא"ל בני בן ארי שתמך בדחייה נוספת של השנה בעודו מתייחס למצב המורכב: "מרבית הלוחמים שלנו הם סטודנטים. מכיוון שחלק מהמוסדות כבר פתחו את שנת הלימודים נוצרו תחושות תסיסה, תסכול ודאגה גדולה בקרב מערך המילואים כשהתחושה שמי שעושה מילואים הוא כביכול יצא פראייר ומי שלא – ממשיך את חייו ללא הפרעה. היום אנחנו מבינים שנצטרך להחזיק כוחות גם בחודש ינואר כשהסמסטר יתחיל והם ייכנסו לפיגור משמעותי. המסר הוא שמי ששירת במילואים יסיים את שנת הלימודים יחד עם מי שלא עשה שירות מילואים". 

נוסף כל כך מדגישים בדף המחאה כי "המתקפה האיומה שחווינו בבוקר השבת השחורה פגעה בכל אחד מאיתנו בצורה כזו או אחרת, יש לזכור שהאוניברסיטה מכילה סטודנטים מכל קצוות הארץ, החל מיישובי עוטף עזה ועד היישובים הסמוכים לגבול הצפון. רבים נאלצו לעזוב את בתיהם ולצערנו הרב לחלקם כבר אין לאן לחזור, אחרים התמודדו עם הנורא מכל ואיבדו בני משפחה וחברים שנרצחו או נחטפו, ובעבור לא מעטים אין פניות ריגשית לחזור כעת ללימודים מהסיבה הפשוטה: שבני זוגם מגויסים למילואים ועדיין לא חזרו הביתה או לחילופין נפצעו במלחמה והטיפול בהם עובר לראש סדר העדיפויות."

"אוניברסיטת בן גוריון קרויה על שמו של דוד בן גוריון שאמר "בנגב ייבחן העם בישראל" על כן היא מחויבת להראות סולידריות ולשים בראש מעייניה את ערכיה ואת אהבת הארץ הזאת. לא מתקבל על הדעת שמשרתי המילואים שמונים אחוז לא מבוטל מקהילת הסטודנטים והמרצים באוניברסיטה, יאלצו לדאוג לעתידם האקדמאי והכלכלי באמצע מלחמת קיום, בעוד הם מקריבים את נפשם וגופם עבורנו ועבור המשך הקיום של מדינת ישראל לדורות".

החיילים בחזית במסר לאוניברסיטה. תוכן גולשים, שימוש לפי סעיף 27 א בחוק זכויות היוצרים

סטודנטים רבים מדגישים כי פתיחת השנה כעת עשויה לדרוש ממשרתי המילואים השלמת חומר לימודי של שבועיים לפחות, מה שבמונחים אקדמאיים עשוי להוות משימה מאתגרת במיוחד במחלקות מסויימות ובייחוד לאור העובדה שרבים מן הסטודנטים חוו חודשים קשים של לחימה אינטנסיבית והימצאות בשגרה מתישה פיזית ונפשית.

ליה ולך לברטובסקי, סטודנטית בבן גוריון, טוענת אף היא שהמחאה מוצדקת: "הסיבות הלוגיות מאחורי ההחלטה (לפתוח את שנת הלימודים ב-31.12.23) נכונות וצודקות אבל אני רואה בעיה ערכית חמורה כאשר חברי לספסל הלימודים עלולים להיפגע אפילו במעט כתוצאה מהלחימה למעננו ולמען קיומה של המדינה. בעיניי לא ייתכן שחלק יחזרו לשגרה וחלק לא, שחלק ישבו בכיתות ויתקדמו בתואר וחלק ילחמו ויאבדו סמסטר, שנה ואולי אפילו ינשרו".

רותם שאקרוב שבן זוגה לומד באוניברסיטה ממחישה עד כמה המתווה הנוכחי לא מיטבי בעבור לוחמים רבים: "קחו לדוגמא את בן זוגי שנמצא בתותחנים בכוננות הקפצה תמידית, באמצע שטח לא מיושב, ללא אינטרנט ובסביבה בה יש רוחות ומזג אוויר לא קל, בטח עכשיו. האוהל שהם הקימו עבור הסטודנטים במידה והם יאלצו ללמוד מהשטח עף מהרוחות העזות. דחייה בשבועיים בלבד יכולה לעזור להרבה מילואימניקיות ומילואימניקים מכיוון שצפוי שחרור נרחב באמצע ינואר".

המחאה של הסטודנטים בבן גוריון לא מגיעה בחלל ריק כאשר מספר מכללות ואוניברסיטאות נענו לקריאתו של קצין המילואים הראשי והודיעו על דחייה פתיחת שנת הלימודים בשבועיים נוספים וביניהן המכללה האקדמית תל חי והטכניון שדחו את פתיחת השנה ל-14.1.23: "הדחייה הנוספת נובעת ממצב המלחמה המתמשך וכן מהאחוז הגבוה של המגויסים למילואים בקרב הסטודנטים, הסטודנטיות והסגל", הסבירו בתל חי, בעוד בטכניון טענו כי ההחלטה לדחיית השנה התקבלה בהמשך לבקשת צה"ל ובמטרה להמתין לשחרור נוסף של סטודנטים ממילואים ולסייע להם לחזור לספסל הלימודים ביחד עם יתר הסטודנטים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e259aeb0-976c-4708-ad2b-092997fbf1ad','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה