נס בסורוקה: תושבת אופקים לקתה בתסמונת נדירה, הצוות הציל את חייה

$(function(){setImageBanner('afbf7686-0506-4c9b-a0bd-58af1dcd2845','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

הצלת חיים נדירה: אתי מור יוסף, תושבת אופקים, סבלה מסינדרום על שם סטיבן ג'ונסון, שסיכן את חייה. טיפול של צוות רב מקצועי במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה הציל את חייה - כך זה קרה שלב אחר שלב

 אתי מור יוסף וערן בעלה עם הצוות. קרדיט - סורוקה

אתי מור יוסף, בשנות ה- 40 לחייה, תושבת אופקים ואם לשלושה, פונתה למלר"ד סורוקה עם תמונה של פריחה וקוצר נשימה.  היא טופלה במיון באופן נמרץ, מהיר והחלטי, כפי שמקובל לטפל בתגובה אלרגית קשה, והועברה לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. תוך זמן קצר, החמיר המופע העורי, ומצבה חייב הנשמה.

צוות רב תחומי שכלל רופאי טיפול נמרץ, רופאי עור ועיניים אבחן כי מדובר בתסמונת נדירה בשם סטיבן ג'ונסון והחל בטיפול המתאים. תסמונת סטיבן ג'ונסון מתבטאת בפריחה וכאבים בעור ובנפיחות בפנים ובלשון. הסובלים ממנה מפתחים תסמינים נוספים כמו חום, כאבי גרון, שיעול וצריבה בעיניים. הפריחה מתבטאת בשלפוחיות המתפרסות על כל שטחי העור תוך מספר שעות עד ימים והן מופיעות גם בריריות הגוף, בפה, בעיניים ובאף. לאחר מספר ימים, השלפוחיות מתקלפות ונושרות מהעור, ובסופו של דבר הסובלים מהתסמונת מאבדים רקמת עור רבה.

התגובה החמורה של העור והריריות נחשבת למצב חירום רפואי, שדורש אשפוז וטיפול מתאים על מנת למנוע סיבוכים נוספים. ההחלמה ארוכה וקשה, ויכולה לקחת מספר שבועות עד מספר חודשים בהתאם לחומרת המצב ולמועד תחילת הטיפול.

ד"ר עמית פרנקל, מנהל היחידה לאיתור וניהול חולים בסיכון ורופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי: " אתי פונתה במצב קשה למלר"ד, והונשמה תוך זמן קצר. מיד לאחר שאובחנה כלוקה בתסמונת הנדירה, ערכנו סקירת ספרות מקיפה כדי להבטיח שתקבל את הטיפול המתקדם והמדויק ביותר. חשוב להבין כי התסמונת נדירה עד כדי כך שהספרות הרפואית כמו גם הניסיון הטיפולי מצומצמים מאוד. לאחר סקירת הספרות הוזמנה תרופה מיוחדת מבית המרקחת בבית החולים ובאותו יום אתי החלה לקבלה. מצבה הצריך אשפוז בחדר בידוד מיוחד כדי לאפשר טיפול בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

ד"ר פרנקל, מוסיף: " מדובר בתסמונת נדירה מאוד שנחשבת למסכנת חיים וגם היום עדיין מלווה באחוזי תמותה ונכות גבוהים. התסמונת מתפתחת לרוב תוך מספר שעות, במרבית המקרים בעקבות חשיפה לתרופה וכוללת פגיעה עורית קשה, דמוית כוויה, המופיעה על שטחים נרחבים מעור הגוף, כמו גם פגיעה בריריות. אין ספק ששיתוף הפעולה בין מספר גורמים מתחומים שונים: עור, עיניים, הרדמה ועוד הביא להצלחת הטיפול ולהחלמתה של אתי. האושר של אנשי הצוות כשאתי הועברה מהמחלקה לטיפול נמרץ למחלקה פנימית א', לאחר שבועות של הנשמה וטיפול אינטנסיבי, היה גדול במיוחד ".

מור יוסף, מספרת בהתרגשות: "תודה ענקית לצוות הרפואי והסיעודי בסורוקה שנלחם על חיי. רק אחרי שמצבי השתפר הבנתי את גודל העשייה שלהם. למזלי, הגעתי לידיים טובות ובטוחות. הם היו השליחים שלי שנלחמו יחד איתי על חיי , היו שם בשבילי ברגעים קריטיים  ולא עזבו אותי לרגע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה