מתנדבי עמותת ''ידידים'': העוגן האזרחי של תושבי באר שבע גם בשעת חירום

$(function(){setImageBanner('1b1afddd-b959-4146-aef0-953cde2ccb13','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בעקבות מבצע "עלות השחר", מתנדבי ידידים יצאו לסייע לאזרחים במאות פניות בהם גם 450 המתנדבים של העמותה בבאר שבע. ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים: "המתנדבים והמתנדבות הם הפנים היפות של ישראל גם בשגרה שבתוך החירום"

קרדיט - עמותת ידידיםהקיץ בישראל גורם לנו לאסוציאציות רבות. חופשה, ים, שמש, בריכה ועוד הנאות רבות. לצערנו, בשנים האחרונות, המילה קיץ מהווה קשר ישיר גם לצורך הביטחוני של מדינת ישראל ביציאה למבצע הגנה על אזרחיה וגבולותיה.

בשישי האחרון יצא לפועל מבצע "עלות השחר" של צה"ל וכוחות הבטחון. כחלק מהשלכות המבצע, נתונים אזרחי ישראל במקומות רבים בארץ תחת איום בטחוני של מתקפות טילים והאזרחים נקראו לגלות עירנות ולתפוס מחסה בממ"דים ובמקלטים במקרי הצורך.

כחלק מההיערכות בשעת חירום, וכמו בתקופה המקבילה לפני שנה במבצע "שומר החומות", בארגון ידידים נערכו לסייע לאזרחים בחירום שבתוך השגרה. מלבד מתן סיוע ועזרה שוטפים, גם בזמן של מצב בטחוני מתוח ובאזורים בעלי סיכון גבוה, נענו המתנדבים והמתנדבות לבקשות רבות להכשרה והשמשה של מרחבים מוגנים פרטיים ועירוניים, בפתרון בעיות ושימון של דלתות וחלונות, וכן בפתיחת דלתות בתים שנטרקו בעקבות יציאה מהירה לאזורים מוגנים. 

ידידים, ארגון המתנדבים הגדול בעולם, שנועד לסייע, לעזור ולהראות את הפנים היפות של ישראל, מונה כ-45,000 מתנדבים ומתנדבות הפזורים ברחבי הארץ מכל גווני הקשת הישראלית. המתנדבים מסייעים בשגרה לאזרחים במגוון מקרים, כדוגמת, פנצ'ר, כבלים, מילוי שמן/מים/דלק, פתיחת רכב נעול ועוד. הארגון אף מסייע במקרי חירום, כגון, חילוץ ילדים ובעלי חיים מרכב נעול, וחילוץ אנשים תקועים במעלית. יחד עם זאת ארגון ידידים ידוע בגמישות ההתנדבותית שלו המאפשרת לסייע לאזרחים גם בחירום שבתוך השגרה ולהוות עבורם עוגן חשוב ומסייע.

עם תחילת המבצע, קיימו ישראל אלמסי - מנכ"ל ידידים, לייזי שטרן - סמנכ"ל ידידים, אלעד מאיר - מנהל מחוז דרום בידידים, אוראל לנגר - סג"מ מחוז דרום, ואיתמר עמר - מנהל אגף הדרכה ובטיחות, הערכת מצב, ביצעו את ההתאמות הנדרשות, והוציאו הנחיות לסיועים הכוללות בין השאר את חידוד נהלי הבטיחות באירועים תחת מצב בטחוני שכזה.

עבדו ימים כלילות במבצע האחרון. קרדיט - ידידים

החל מיום שישי, התקבלו מאות פניות בכל רחבי הארץ לסיועים מסוג זה, אם דרך מוקד ידידים ואם דרך המוקד העירוני המעדכן אף הוא את מוקדני ידידים. המוקדנים מעבירים את הבקשות השונות למתנדבי הסניפים דרך אפליקציית המתנדבים, ואלו יוצאים במהרה לסייע לאזרחים. ואכן, התגייסות המתנדבים הייתה מיידית ומהירה ותוך זמן קצר הם טיפלו במאות בקשות הסיוע של התושבים ללא עלות ובחיוך.

ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים מספר כי "כמו במבצע "שומר החומות", החל מהרגע הראשון של מבצע "עלות השחר" כינסתי ישיבה דחופה יחד עם הסמנכ״ל לייזי שטרן, מנהל מחוז דרום אלעד מאיר, סג"מ המחוז, אוראל לנגר, ומנהל אגף הדרכות ובטיחות, איתמר עמר, כדי לדייק את הצורך שיעלה מהשטח ולתת לו פתרון מיידי. הנושאים העיקריים שהחלטנו לשים עליהם דגש בעקבות הזיקה הישירה שלהם להצלת חיי אדם, היו: שחרור וסגירת חלונות ודלתות ממ״ד, וכן פתיחת דלתות בית שנטרקו לאחר מנוסה למרחב המוגן. מתנדבי ידידים הם הפנים היפות של ישראל. גם באירועים שבשגרה וגם באירועי חירום שבתוך השגרה מתנדבי ידידים בכל רחבי הארץ ערוכים לעזור ולסייע לכל פונה בחיוך ובשמחה. המתנדבים מגלים גמישות התנדבותית ומהווים את העוגן החשוב לאזרחי ישראל בכל זמן ועת. שיתוף הפעולה המבורך שלנו עם גורמי החירום הארציים והרשויות המקומיות מאפשרות לנו להפוך את החיים המשותפים במדינה שלנו לקלים ויפים יותר. אני מאחל לכל אזרחי ישראל זמנים של שקט, בטחון ושמחה מתוך ערבות הדדית".

בעיר באר שבע, מתנדבים כיום כ-450 ידידים, אזרחים תושבי העיר, אשר מעניקים סיוע בכל רחבי העיר והסביבה. שיתוף הפעולה ההולך וגדל בין הארגון לרשות המקומית החל לפני מספר שנים, והתגבר אף יותר בתקופת הקורונה בה המתנדבים סייעו לחולים ומבודדים מתושבי העיר והסביבה. כמו היום גם בתקופה מאתגרת אשתקד של מבצע "שומר החומות", התגייסו המתנדבים וסייעו לתושבים רבים במגוון נושאים.

יוחאי בן נעים, מנהל סניף באר שבע: "יצאנו מתנדבי העיר למאות הפניות ופגשנו תושבים איתנים וחזקים. בכל בית שנכנסנו, קיבלו את פנינו בחום ואהבה. זכינו לסייע לאזרחים רבים וכולם כאחד ציינו כי ידידים מהווים את הגורם היפה, המאיר, המאחד והמחבר של מדינת ישראל. אני מודה למתנדבים הרבים שיוצאים לסייע במסירות ומזמין תושבים נוספים להצטרף למיזם האדיר הזה של ידידים ולהיות גם הם הפנים היפות של ישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('79f0dbfc-2060-4194-a811-79632bf49003','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה