מתלוננים על הפקקים בבאר שבע? נתוני Waze מאמתים את התסכול של תושבי העיר

$(function(){setImageBanner('7c21920f-6a74-4b5e-b04c-84748c270ff4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לרגל סיום שנת 2022, מפרסמת חברת הניווט את נתוני השימוש באפליקציה ובכך חושפת החברה פרטים מסקרנים במיוחד על מצב התחבורה בישראל. אז באיזה חודש נרשמה הכי הרבה תנועה בבירת הנגב ולמה אין צורך בשימוש בתוכנה בתוך העיר?

"בעיה שנהפכת לחמורה מיום ליום", פקק תנועה בתוך בבאר שבע. קרדיט: צילום פרטי במהלך השנים האחרונות הפכה הנסיעה בתוך תחומי העיר לכמעט בלתי נסבלת: נסיעה פשוטה שפעם ארכה כמה דקות בין נקודות שונות בבאר שבע, כיום הפכה במהלך שעות מסוימות ביום למשימה לא פשוטה בכלל. בתוך כך, מנתוני חברת Waze שפורסמו היום, נראה כי התופעה המתסכלת החמירה במהלך השנה האחרונה.

כאמור, את הנתונים פרסמה החברה כחלק מסיכום המגמות בתנועת כלי הרכב בכבישי ישראל לשנת 2022 בקרב 1.6 מיליון המשתמשים היומיים הפעילים ביישומון.  על פי נתוני WAZE, בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2022 נרשמה באפליקציה עלייה ממוצעת של 5 אחוזים בהשוואה לחודשים הזהים אשתקד. הערים המובילות בעומס התנועה בישראל הן תל אביב, ירושלים וראשון לציון והחודשים בהם נמדדה הנסועה הגבוהה ביותר בקרב משתמשי היישומון הינם מאי, מרץ ויוני.  

בכל הקשור לניווט וגודש תנועת כלי רכב בקרב משתמשי WAZE, ממוקמת באר שבע במקום העשירי. על פי נתוני החברה, עולה כי באר שבע נמצאת במקום העשירי ברשימה מבחינת הערים המובילות עליהן ניווטו משתמשי Waze במהלך החודשים ינואר-אוקטובר 2022 . בנוסף, במהלך החודשים יוני-ספטמבר 2022 נרשמה תנועה ערה באזור באר שבע, שבאה לידי ביטוי גם בנתוני החברה. הפרט הקריטי ביותר, הוא זה שנוגע גם לעליית התנועה בעיר. על פי דו"ח החברה, התנועה בבאר שבע עלתה ב-3% במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2022, מאשר בחודשים הזהים בשנה הקודמת.

שדרות בן גוריון. צילום שרון טלכאמור, מדובר בתופעה רחבת היקף בבאר שבע שמשפיע רבות על חיי תושבי העיר. בתוך כך, בסקר שערכה עמותת אור ירוק בחודש ספטמבר האחרון באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" ושהתפרסם לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי, נחשף כי לרוב תושבי הדרום הרכב הפרטי משמש ככלי תחבורה עיקרי. עוד עולה מהסקר כי הרוב מבזבזים יותר משעה בכל יום בפקקי התנועה, רובם הגדול חושב שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא משקיע מספיק משאבים בפתרון בעיית הפקקים.

"המצב בכבישים הפך לבלתי נסבל וכולנו מרגישים זאת. כולנו מבזבזים יותר ויותר זמן יקר בשל עומסי התנועה. הציבור מעיד כי התחבורה הציבורית לא נוחה ולא זמינה ולכן הוא עושה שימוש ברכב הפרטי", אמר עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק. בנוסף לכך, על פי סקר שערכה העמותה, עלה כי 61% מהנשאלים טענו שבאזור הדרום העריכו כי שיפור התחבורה הציבורית יכול להקל על הפקקים. 26% טענו כי תוספת של נתיבי תחבורה ציבורית יוביל לפתרון בעיית הפקקים. 6% טענו כי סגירת מרכזי הערים לרכב פרטי תסייע בפתרון בעיית הפקקים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה