מרבית הולכי הרגל בדרום לא מרגישים לא בטוחים במעבר חציה

$(function(){setImageBanner('c7016286-f261-4257-8fc3-ef039bdc9f4e','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כך על פי סקר מקיף שערכה עמותת "אור ירוק" בכל הארץ

מעבר חציה. צילום: עמותת אור ירוק

מי מאיתנו לא חש סכנה בבואו לחצות את הכביש? מדי שבוע אנחנו שומעים בחדשות על הולכי רגל שנהרגו בתאונה, בבואנו לחצות אנחנו נתקלים בנהגים שנוהגים בפראות ומתעלמים ממעבר החציה, במקרים רבים נאלצים הולכי הרגל להמתין רגעים ארוכים עד שכלי הרכב יתנו להם זכות קדימה ולעתים כשכבר ניתנת הזכות ומתחילים לחצות, מגיע רכב בנתיב השני, מתעלם ממעבר החציה וממשיך לנסוע תוך סיכון החוצים באופן רגלי.

סקר חדש שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" מלמד כי הולכי הרגל בישראל לא רק שמודעים לסכנה הזו וחוששים ממנה מאוד, רבים מהם גם נחשפו באופן אישי לפגיעה ממשית או למקרים של כמעט פגיעה בהיותם הולכי רגל.

מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל מבין המדינות המתקדמות. על פי נתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2018 נהרגו 98 הולכי רגל, כשליש מסך ההרוגים בתאונות דרכים בשנה זו. כ-3,200 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנה זו.

תאונות הדרכים בהן נהרגים ונפגעים הולכי רגל רבים מדי אינן גזירה משמים. מחקרים הוכיחו כי התקנת פס האטה המרסן את מהירות כלי הרכב המתקרבים אליו מקטין ב-40% את הסיכון להתרחשות תאונה. הפתרון של התקנת פס האטה הוא זול, פשוט לביצוע ויכול להציל חיים רבים בכביש. הצבת פסי ההאטה תוביל לצמצום מהירויות הנסיעה ובהתאם לצמצום מספר הולכי הרגל הנפגעים. מדובר בהשקעה כספית מזערית ושולית שתמנע מעוד משפחות להצטרף למשפחת השכול וגם תחסוך כסף רב למשק הישראלי ולכל רשות שתציב נושא זה על סדר היום. מהסקר באזור הדרום עולה כי: 42 אחוזים מהנשאלים דיווחו כי בשנה האחרונה הם או מישהו שהם מכירים נפגע או כמעט נפגע כשחצה את הכביש בעבר חציה. 52 אחוזים מהולכי הרגל באזור מרגישים כלל לא בטוחים או לא כל כך בטוחים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסייה בסיכון גבוה להיפגע בתאונות דרכים, אך מצב זה הוא איננו גזירת גורל, לסכנה של הולכי הרגל המבקשים לחצות כביש בבטחה ישנו פתרון פשוט וזול שיכול לחסוך נפגעים רבים. פגיעה של הולך רגל על ידי כלי רכב המגיע במהירות גבוהה לא משאירה לו סיכויים רבים לשרוד ולכן שימוש בפסי האטה המרסנים את מהירות המכוניות באופן משמעותי יכול להציל חיים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לחייב את הרשויות המקומיות להתקין פסי האטה בעיקר לפני מעברי חציה באזורי ריכוז גבוה של ילדים וקשישים כמו גני שעשועים, מסגרות חינוכיות וקופות חולים. ככל שיקדימו לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות ולטפל בו נוכל להציל חיים רבים על הכביש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('13dd5683-b441-4173-9a18-fec2bb60644f','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה