מצפצפים על החוקים: כמות הדו"חות שרשמה המשטרה לנהגים בבאר שבע נחשפת



מנתונים שחושפת עמותת אור ירוק הבוקר, עולה כי בבאר שבע עלה מספר הדו"חות באופן משמעותי בשלושת השנים האחרונות. כל הפרטים בפנים

צילום: באר שבע נט

38,620 דוחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2021 לנהגים שחצו צומת באור אדום – 105 דוחות בכל יום בממוצע, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. בשנת 2020 נרשמו 34,043 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום  - עליה של 4,577 דוחות בשנת 2021. 

פילוח הדוחות לפי ערים חושף כי בבאר שבע נרשמו 1,189 דו''חות בידי המשטרה, מה שמציב אותה במקום הרביעי ברשימה. מדובר בעלייה חדה לעומת השנים האחרונות, שכן בשנת 2019 נרשמו 776, אך בירידה משמעותית לעומת השנה שעברה - בה נרשמו 1,830 קנסות לעברייני תנועה.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חצית צומת באור אדום היא עבירת תנועה חמורה ומסוכנת שגובה את חייהם של עשרות בני אדם בכל שנה. היא חמורה כי נהג נכנס לצומת באור ירוק בידיעה שהצומת פנוי והוא איננו מוכן לעוצמת הפגיעה בצדו של כלי הרכב – פגיעה קשה שעלולה להיות קטלנית במיוחד. בצדו של הרכב אין את המנוע או ברוב המקרים גם אין את כריות האוויר שיגנו על הנוסע או הנהג. הפתרון מונח לפתחה של המדינה שחייבת למפות את הצמתים האדומים ולהתקין בהם מצלמות רמזור, בולטות ומושלטות. נהג שידע כי הוא נכנס לצומת מצולם ויעניש בחומרה לא ימהר לסכן את החיים של כולנו".

הרשימה המלאה. קרדיט - אור ירוק

סקר אור ירוק: 87% מדווחים כי ראו נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה. הרוב הגדול תומך במצלמות רמזור

87% מהציבור טענו כי ראו לפחות פעם אחת נהג שחצה צומת באור אדום בשנה אחרונה, כך עולה מסקר (אפריל 2022) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות" במטרה לאמוד את היקף התופעה המסוכנת שבה נהגים חוצים צומת באור אדום. בנוסף 21% טענו כי ראו ארבע פעמים ויותר נהגים שחוצים צומת באור אדום. מהנתונים עולה עוד כי אחד מכל ארבעה נשאלים (24%) הודה שהוא עצמו חצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, 8% אף דיווחו כי עשו זאת יותר מפעם אחת.

"גונבים את הרמזור"

הסיבה?: 78% מהנשאלים מאמינים כי הנהגים שמים לב לרמזור אך מנסים בכל זאת להספיק לעבור באור ירוק לפני שהוא מתחלף לאדום וחושבים שיספיקו לעבור. 15% מאמינים כי הנהגים לא רואים את רמזור, כלומר נוהגים בחוסר תשומת הלב ו-7% לא יודעים את הסיבה.

והפתרון – רוב הציבור מאמין במצלמות האכיפה: כשנשאלו האם מצלמות שיוצבו בצמתים ירתיעו נהגים מלחצות צומת באור אדום, הגיבו רוב הציבור (66%) כי הצבת מצלמות תרתיע נהגים מלחצות באור אדום. בתוך כך, מעל 2,500 היו מעורבים בתאונות בשל אי ציות לרמזור. על פי הלמ"ס, 2,535 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים שנגרמו בשל אי ציות לרמזור בשנת 2020, מהם 20 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות שבהן נהרג לפחות אדם אחד ו-214 נהגים היו מעורבים בתאונות דרכים קשות.

מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח שיש לו אור ירוק. מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי מצלמות אשר מוצבות בצמתים מפחיתות את מספר התאונות באופן משמעותי, בצומת שבהן הן מוצבות ובנוסף גם בצמתים אחרים בסביבה. מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה, הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים, הביאה להפחתה של כ-47% במספר התאונות. על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו- 39 תאונות קלות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה