מציאות מדכאת: למרות הביקוש, ב"ש מובילה בכמות הדירות הציבוריות הריקות



בעוד הביקוש הארצי עומד על אלפי מחוסרי דיור - גם כאן בבאר שבע מקיימים רבים מהתושבים מאבק יום יומי בנושא. ולמרות זאת, דו"ח ראשון מסוגו של משרד הבינוי והשיכון חושף את כמות הדירות הציבוריות שעומדות ריקות בבירת הנגב. אז מדוע אף אחד לא עושה כלום בנושא?

דו"ח הדיור הציבורי לשנת 2022, המתפרסם היום מסכם באופן נרחב את הפעילות השנתית בתחום המשרת את האזרחים הזכאים לסיוע בדיור. מלאי הדיור הציבורי בבעלות המדינה עומד על למעלה מ-49 אלף יחידות דיור בחלוקה לבנייה רוויה ובנייה צמודת קרקע ובנוסף, כ-13 אלף יחידות דיור ב-125 בתי גיל זהב.

91% מדירות הדיור הציבורי הינן בבנייה רוויה, וחלק הארי של המלאי הינו במבנים שנבנו משנות ה-50 עד שנות ה-70 של המאה ה-20. מבנים אלו נמצאים במתחמים ברחבי הארץ בהם קיים פוטנציאל לקידום ומימוש פרויקטים של התחדשות עירונית. מספר הפרויקטים המתחילים כל שנה ומביאים להתחדשות עירונית בדיור הציבורי נמצא בעלייה מתמדת משנת 2019, ובשנת 2022 התווספו 164 פרויקטים חדשים הכוללים 891 יחידות דיור.

עם זאת, ולמרות הנתונים המפוצצים - הנתון המדכא ביותר נוגע לכמות הדירות הציבוריות אשר עומדות ריקות. למרות שבבירת הנגב חיים כיום כמה מאות של תושבים מחוסרי דיור אשר ממתינים ללא הרף למציאת פיתרון עבורם - בבאר שבע ישנן כיום לא פחות מ-246 דירות שפשוט עומדות ריקות. אחת השכונות הבולטות ביותר בנושא היא שכונת נחל בקע בבאר שבע. 

בעבר, התקיימה בשכונה הפגנת ענק - במהלכה צעדו התושבים עם לפידים ברחובות במחאה על אופן הטיפול של המדינה בנושא. מה גם, שהנתון הנוכחי מתווסף לדו"ח של חברת הלמ"ס שקבע כי באר שבע היא בירת הדיור הציבורי שלי ישראל עם כ-6 אלף דירות ששייכות למאגר הדיור הציבורי. מדובר על כעשרה אחוזים מכלל הדירות הציבוריות בישראל.

אנחנו בבאר שבע נט עסקנו במשך השנים האחרונות לא מעט בנושא הדיור הציבורי בעיר, ובאופן בו טיפלה עמידר בחלק מהדיירים שמתגוררים בדירות השונות שפרוסות ברחבי העיר. אלו הן רק חלק מהכתבות שעלו בעבר אצלנו בבניין בנושא:

תושבת העיר הקימה אוהל מחאה מול העירייה וטוענת - "עמידר הורסים לי את החיים"

"לאן אני אפנה? זה לא בית שאנשים צריכים לגור בו"!

באר שבע נט נרתמת לעזרה - הצפה מזעזעת בבניין של עמידר בשכונה ד'

שכונה ד' בבאר שבע, חלק מהדירות בבעלות עמידר. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

בשאילתות שנשלחו בעבר לחברת עמידר על ידי מספר חברי כנסת, עלה כי מאות דירות ברחבי העיר עומדות ריקות לגמרי, זאת בזמן שרבים בעיר נותרו מחוסרי דיור ופתרונות. בעבר, התקיימו מספר יוזמות לפתירת הבעיה ובפגישה שהתקיימה בנוכחותם של רוביק דנילוביץ', וראשי הנהלת החברה, בהם - יו"ר החברה יאיר זילברשטיין והמנכ"ל אלי בן מאיר, יחד עם הצוות מעיריית באר שבע סוכם כי תגובש תוכנית לטיפול בבתים הישנים בשכונת נחל בקע. עוד סוכם במפגש, כי תגובש תוכנית להגדלת היצע הדירות הציבוריות בעיר שיתנו מענה לזכאים. התוכנית תכלול גם הגדלת הסיוע לזכאים לדיור ציבורי. ''אני שמח על הרוח החדשה של הנהלת החברה, ומבקש להודות ליו"ר ולמנכ"ל על הנכונות והפתיחות לקדם את נושא הדיור הציבורי וההתחדשות העירונית. נמשיך ונעדכן על ההתפתחויות בפרויקטים השונים'', טען רוביק לאחר המפגש.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה