ממשיכים להילחם בקבלנות השחורה בנגב

$(function(){setImageBanner('fe299f2f-fa54-49d8-8a61-3fb4165110ef','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מבצע אכיפה נוסף של ארגון הקבלנים בנגב והפעם - בנתיבות, מצא עשרות ליקויים ואי סדרים באתרי בנייה בעיר

 

מבצע אכיפה בנתיבות. קרדיט - ארגון הקבלנים בנגב

ארגון הקבלנים בנגב בשיתוף רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון ממשיכים לפעול בנחישות מול תופעת הקבלנים הלא חוקיים שפועלים באתרי הבנייה באזור. השבוע יצאו צוות חוקרים יחד עם נציגי הארגון לסיור פתע באתרי בנייה בנתיבות. בסיור שנערך במספר שכונות בעיר נמצאו ליקויים חמורים והתגלו תופעות רבות של קבלנות לא רשומה. בין האתרים גם גני ילדים שנבנים על ידי קבלן לא חוקי עבור עיריית נתיבות.

אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ: "מדובר במחדל שקורה תחת עיניהם של ראשי הרשויות באזור. על הרשויות להתערב ולמנות בהקדם מפקחים לאתרי הבנייה. אנו נגלה אפס סובלנות לתופעות אלו ונפעל יחד עם כל הגורמים הרגולטוריים כדי לעצור זאת".

בימים בהם עולה ביקורת נוקבת בנוגע לחוסר המשילות בנגב, ענף הבנייה בדרום נותר פרוץ וכמעט ללא אכיפה של המשרדים הממשלתיים והרשויות המקומיות. ארגון הקבלנים בנגב פועל בשנים האחרונות ביד חזקה אל מול תופעת הקבלנות השחורה ומוביל מאבק להגברת האכיפה באתרי הבנייה בקרב משרד הבינוי והשיכון, הרשויות המקומיות וגורמי הביטחון האמונים על כך.

לאחר מבצעי אכיפה מוצלחים בבאר שבע, אופקים וקריית גת יצאו השבוע צוות חוקרים של רשם הקבלנים בראשות החוקר עדי והב יחד עם צוות ארגון הקבלנים בנגב בראשות יו"ר הארגון, אלי אביסרור והמנכ"ל, צביקה ליבנה, לאכיפה באתרי בנייה בנתיבות. בסיור התגלו ליקויים רבים בהם: קבלנים מתחזים שבונים בתים ללא רישיון, קבלנים הבונים ללא הכשרה מתאימה, כך למשל: קבלן תשתיות שכלל לא מורשה לבנייה בונה וילות ובתים פרטיים. במהלך הסיור נדהמו החוקרים לגלות קבלן ללא רישיון הבונה באין מפריע וללא בקרה, גני ילדים עבור קבלן שזכה במכרז של עיריית נתיבות.

קרדיט - ארגון הקבלנים בנגב

צביקה ליבנה, מנכ"ל ארגון הקבלנים בנגב: "הגענו לנתיבות וגילינו מערב פרוע. ברוב האתרים כלל אין שילוט עם פרטים של הקבלן המבצע, כפי שנדרש על פי חוק. בנוסף לאלה מצאנו ליקויי בטיחות ובנייה רבים שנעשים על ידי קבלנים לא רשומים. מדובר בתופעה שפוגעת בקבלנים אשר משלמים מיסים ועובדים על פי חוק, אך גרוע מכך, היא עלולה לסכן חיי אדם בשל אי הקפדה על כללי הבטיחות הנדרשים". בתום הסיור, הציג צוות החוקרים ונציגי ארגון הקבלנים בנגב, את ממצאי הסיור בפני מהנדס העיר נתיבות, יצחק כהן, ודרשו ממנו לפעול למיגור התופעה ולהגברת האכיפה באתרי הבנייה בעיר.

לדברי אלי אביסרור, יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, כדי לטפל ולמגר תופעה עבריינית זו על כל הגורמים לפעול יחד. משרד הבינוי והשיכון, הרשות המקומית ומשטרת ישראל צריכים להגביר את הפיקוח שלהם באתרי הבנייה.  על הרשויות המקומיות למנות מפקח לאתרי בנייה שיאכוף בפועל את הנעשה בשטח. לצד זה גם על משרד הבינוי והשיכון לפעול בנושא ולהגדיל את צוות החוקרים של רשם הקבלנים שלא עומדים בעומס ולא מצליחים להגיע לכל האתרים בארץ. ולבסוף, ציבור בעלי המגרשים צריך להכיר את התופעה ולדרוש מהקבלן את הרישיון שלו לפני חתימת החוזה וכך להבטיח את בטיחותם גם שנים לאחר הבנייה".

בימים הקרובים, יינקטו פעולות ע"י רשם הקבלנים עו"ד אילן אליהו אל מול מפירי החוק אשר יוזמנו לשימוע, וינקטו נגדם פעולות שונות כולל שלילת רישיונות הקבלן ותלונות במשטרת ישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('25d5babd-1d00-462a-8c00-e72f97aa97a1','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה