מיוחד ליום הרופא הבינלאומי: שני רופאים מהנגב משתפים על המציאות הכואבת

$(function(){setImageBanner('10337b0f-e9da-4be9-a71e-a799cde262c6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כמו כל עם ישראל, כולנו חווינו ב-7.10 טלטלה קשה שעוד לא ברור כיצד נצא ממנה. במהלך כל התקופה הזאהת, בעודנו מנסים להתמודד - יש כאלו שעבורם הריפוי הטוב ביותר הוא לרפא אנשים אחרים. לכבוד יום הרופא הבינלאומי, הכירו רופא ורופאה, תושבי האזור שהסכימו לחשוף מעט על שעברו

טננבאום ווולף. קרדיט - דוברות כללית

יום הרופא הבינלאומי שחל היום (ה'), קיבל השנה משמעות יתרה - בהתחשב במצב בו נמצאת מדינת ישראל, הפכו הרופאים, האחיות, האחים ובכלל כל הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ לגיבורים שהצילו אלפים ממוות. למרות זאת, וכשחלקם איבדו את יקיריהם, הם המשיכו לטפל ולדאוג, גם כשהמצב היה קשה במיוחד. לרגל המאורע, החלטנו להביא את סיפוריהם של שני רופאים כאן מהנגב - ד"ר אלי טננבאום וד"ר שני וולף.

ד"ר אלי טננבאום הוא מומחה ברופאת משפחה ורופא כפר בקיבוצים משמר הנגב, רוחמה ורעים כ-22 שנים. הוא נשוי ואב לשתי בנות, חבר קיבוץ ניר עם, משתף ומספר על רפואה בקהילה שהוא גם חלק ממנה ועוברת טלטלה כל כך איומה: ״ב-7/10 עברנו שואה. המציאות המאוד מורכבת בעוטף עזה בשני העשורים אחרונים מתגמדת לעומת השבת השחורה''.

''אין מילים לתאר את השבר. כחבר קיבוץ ניר עם וכרופא משפחה בעוטף, נאלצתי להתמודד עם מציאות קשה ובלתי נתפסת. מטופלים שלי נרצחו באכזריות, אחרים נחטפו לעזה והוחזקו בתנאים לא אנושיים. הרבה חברים שלי בעוטף נרצחו, בהם ילדים, נשים וקשישים, משפחות שלמות. 136 עדיין חטופים בעזה, חברים אחרים שלי ניצלו אחרי 30 שעות בממ״ד כשכל ביתם נשרף. קיבוצי העוטף פונו ולא ידוע אם ומתי ישובו חזרה . גם אני, כמו כל חברי הקהילה שלי פונינו לתל אביב''.

קיבוץ בארי, ביום שאחרי. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

''קיבוץ רעים, אחד הקיבוצים בהם אני עובד כרופא משפחה, פונה לאילת בחודשים הראשונים ובהמשך לתל אביב. מידי שבוע נסעתי מתל אביב לאילת ולמרפאות הכפר בהם אני עובד. אחריי הרבה שנים הקשר עם המטופלים הופך למשפחתי וחברי, העובדה שגם אני תושב העוטף, יצרה חיבור והבנה עמוקה לעיתים גם ללא צורך במילים. הכללית כארגון וכפרטים נרתמו לסייע במצב הכאוטי באופן מעורר השתאות. הוקמה באילת תשתית רפואית לטיפול במפונים והצלחנו להמשיך ולהעניק טיפול רפואי לכל מי שנזקק. קיבלנו חיבוק אוהב, אחת התרופות העתיקות והיעילות.

''הרגשתי איך אנחנו כארגון מצליחים להעניק למטופלים שלנו טיפול רפואי משמעותי ומקצועי ברגישות, יצירתיות והתאמה אישית. בשבועות האחרונים, עם מעבר קיבוץ רעים למשכנם הזמני בתל אביב, פעלנו יחד להקים מרפאה עבורם בעיר ובימים האחרונים היא נפתחה. בתקווה לימים טובים, מתפלל שהחטופים והחיילים יחזרו לשלום.״

ד"ר אלי טננבאום. קרדיט - כללית

ד"ר שי וולף היא מומחית כללית ברופאת משפחה Iמרפאת כפר במרפאת המושבים, ערבה תיכונה. היא נשואה 3+ וילידת קיבוץ להב בדרום. בוגרת בית ספר לרפואה בבן גוריון עם התמחות שלב א' במחוז אילת במרפאה האזורית של חבל אילות והקיבוצים ושלב ב' במחוז, במרפאות המושבים בערבה התיכונה.

״ומאז אני פה.״ אומרת ד״ר שי ומספרת על המשמעות של רופאת כפר בקהילה שהיא גם חלק ממנה ״כרופאת כפר המעורבות שלי בחיי הקהילה שלי, שהיא גם הקהילה של המטופלים שלי, היא חלק בלתי נפרד מהיום יום שלי. הערבה התיכונה מרוחקת כשעה וחצי לכל הפחות מכל מענה רפואי ולכן המענה הרפואי בה צריך להיות תמיד איכותי ורחב, נדרשת חשיבה יצירתית למציאת פתרונות''.

''בארבע השנים האחרונות, בשיתוף פעולה של הנהלת המחוז, המועצה האזורית והצוות הרפואי שודרגו שירותי הרפואה הניתנים לתושבי הערבה. בתמיכת המחוז ומרכז החדשנות יצאתי לאקסלרטור [תוכנית האצה לקידום תהליכים] של משרד הבריאות בנושא רפואה מרחוק עם ד"ר אורן זיו רכז תחום א.א.ג במחוז וד"ר אסי סיקורל מנהל מח' חדשנות במחוז. יחד יצרנו שירות חדש בכללית הנקרא – CLALITBOX, תא הממוקם במרפאה ונותן מענה מרחוק לרפואה יועצת''.

המועצה האזורית ערבה תיכונה קלטה אליה עם פרוץ המלחמה מאות מפונים, להתארגנות המהירה ברחבי המועצה הייתה שותפה מלאה מערכת הבריאות האזורית אותה מנהלת ד״ר שי: ״ב-7.10 התהפכו החיים של כולנו, בימי הכאוס הראשונים מצאתי את עצמי, בלי הכרות מוקדמת, מגויסת לסייע לניצולי בארי. הרמתי טלפון לנירית האחות של הקיבוץ ושאלתי מה היא צריכה, "את המרפאה שלי, לטפל באנשים שלי" היא ענתה.

תוך שעתיים הצוות הרפואי בערבה התגייס ויצאנו עם ציוד מרפאתי ותרופות להקים לקיבוץ בארי את המרפאה שלו במלונות, שם פגשנו את ד"ר אסי סיקורל שכבר היה עסוק בהקמת מרפאת קבע גדולה. מכיוון שגם הערבה קלטה יותר מ-2000 מפונים, בהנחיית המחוז עברתי לרכז את המענה אצלנו בערבה. אלו לא היו קהילות שהתפנו יחד אלא משפחות, משפחות שהתקבלו בחיבוק חם בקהילת הערבה והתפזרו בין המושבים ומתחמי הצימרים השונים.

מלבד פצועים מאירועי השבת שקיבלו טיפול מסור, טיפלנו במפונים מכל הגילאים, כולל קשישים מורכבים, שהמצב והיציאה מהבית דרדרו מאוד את מצבם הרפואי. לכולם נתנו מענה רפואי ונפשי בכל שעות היום ולעיתים גם מעבר לשעות המרפאה. אופי המפונים והפיזור הגאוגרפי שלהם דרש מענים שונים מאלו שניתנו במלונות, מענים אשר אתגרו אותנו באופן ובמתן המענה. הגדלנו את המענה של הרפואה היועצת, גם באמצעות CLALITBOX והקמנו BOX חדש גם במרפאת ים המלח. מאחלת לימים טובים יותר עבור כולנו. כרופאת כפר יש לי שותפות גדולה עם הקהילה שבה אני עובדת, השותפות הזאת מאפשרת לי להיות רופאה טובה יותר, בשגרה ובחירום.״

ד"ר שי וולף. קרדיט - כללית

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f47b502b-a4b5-432b-a5ca-e9affe718e76','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה