פרסום ראשון: מחאה "להוציא אותנו מבאר שבע זה לקחת לנו את הפרנסה"

$(function(){setImageBanner('1d52bbf9-bc8d-4095-af9f-34bb94ca3ae8','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

המשאיות יוצאות מתחומי באר שבע וכעת הנהגים יוצאים במחאה כנגד ההחלטה והפתרונות שלטענתם אינם ראויים ומספיקים "להוציא אותנו מבאר שבע זה לקחת לנו את הפרנסה" אמר אחד הנהגים

במהלך השנתיים האחרונות באר שבע ידעה מספר תאונות דרכים קשות וטרגיות בהן נהגי רכב פרטי התנגשו במשאיות החונות בתחומי העיר ומצאו את מותם. לאור המקרים החוזרים קיבלה עיריית באר שבע החלטה כי בעלי המשאיות לא יוכלו לחנות את המשאיות בתחומי העיר ויאלצו כמו בערים אחרות להותיר את המשאיות מחוץ לתחומי העיר. לאחר שהתקבלה ההחלטה החלו בפעולות למציאת חלופות להשארת המשאיות בלילות, כך שלא יהוו סיכון למשתמשי הדרך. לאחרונה נמצא הפתרון והעירייה הקצתה שני חניונים, כאשר האחד פרטי-בתשלום וממוקם באזור התעשייה עמק שרה ואילו השני ללא עלות וממוקם במה שהיה פעם רחבת שוק הבגדים - אס"א.

אולם, עם קבלת ההחלטה וההודעה על התחלת אכיפה ומתן קנסות כבר בסוף השבוע הקרוב, התרעמו נהגי המשאיות כנגד ההחלטה, תוך שהם מסבירים כי הפתרונות שנמצאו אינם ראויים. "יש פה מלא נהגי משאיות שחנו עד היום ליד הבית ועיריית באר שבע החליטה להוציא את המשאיות מחוץ לתחום של השכונות, אבל הם לא עשו דבר כדי לעזור לנו התושבים של העיר שמתפרנסים מהמשאיות, מהובלות. הם פשוט החליטו שיתנו לזכיין פרטי להיות אחראי על החנייה, אותו זכיין הכשיר מגרש בסוף העולם בעמק שרה ואם זה לא מספיק אז גם החליטו שהחנייה היא 1200 שח בחודש!!! כי אין לנו מספיק הוצאות", אמר שלומי נהג משאית לפרנסתו וכן שותף בבית ספר לנהיגה במסגרתו הוא מלמד גם על משאיות.  

הודעת התראה שהפיצה עיריית באר שבע לנהגי המשאיות

עוד הוסיף שלומי להסביר כי מי שגר בשכונות המרוחקות כמו: רמות, נחל עשן או נווה זאב יאלץ לקחת מונית כדי להגיע לחניונים המרוחקים, שכן הוא וחבריו לעבודה יוצאים מהבית בשעות מוקדמות בהן אין תחבורה ציבורית המגיעה לאזורים המדוברים. "אז יש לנו את ההוצאה 1200 שקלים על החניות ועכשיו תוסיפו לזה הוצאות על מוניות הלוך חזור, וקיבלתם אנשים שעדיף להם לסגור את המשאית ולא לעבוד, להוציא את המשאיות מהעיר זה פשוט לקחת את הפרנסה!". אמר שלומי והוסיף: "האם הרצון הוא שהתושבים לא יתפרנסו בכבוד? עשינו בדיקה ברחבי הארץ ולמה נרחיק, יש כאן קרוב אשקלון אשדוד אופקים יש חניונים מוסדרים בחינם. אנחנו מבקשים ודורשים מעיריית באר שבע לדאוג לתושבים, ילידי העיר בני 50 ו60 שרק רוצים להתפרנס בכבוד!".

והוסיף: "לגבי החניון ללא תשלום, הייתי שם ובכלל יש שם שוק, המון רוכלים, אי אפשר להיכנס אי אפשר לצאת. לשים שם את המכונית או המשאית זה להיכנס לריב עם הרוכלים כי אנחנו בעצם באים לשטח שלהם ומשתלטים. חוץ מזה החניון אומנם ללא תשלום, אבל אז מגיע החלק הבעייתי הנוסף אין שמירה, אז איזה פתרון זה? ואני ממליץ לכולם לגשת ולראות את המקום זאת חנייה מאוד קטנה, אז עכשיו אני צריך לקום מ-2 בלילה כדי לתפוס חנייה כי מי שבא מהר תופס חנייה ומי שלא שיחפש עכשיו איפה לחנות? במקום שיעשו כמה נקודות בקצוות של העיר שישרתו את התושבים לפי אזורי מגורים, אני לא מבין את ההחלטה הזאת".

כעת, כשההחלטה הופכת ממשית וכאמור בסוף השבוע יחלו לאכוף את החוק, נהגי המשאיות יוצאים במחאה ואף מתכננים לעתור לבית המשפט לאור ההחלטה לאסור על בעלי המשאיות לחנות בתחומי העיר. לשם כך נעזרו בעלי המשאיות בעורכת דין ספיר סופר איפרגן שיחד עם עו"ד נופר חלמיש ועו"ד עומרי אליהו מייצגים את נהגי המשאיות, ואמרה: "ציפינו מעיריית באר שבע שיפעלו כמו בערים אחרות, יקצו מספר אזורי חנייה שיאפשרו לכלל התושבים בעלי המשאיות להשאיר את המשאיות באזורים סמוכים לבתיהם ולא באזור אחד בלבד שמרוחק משמעותית. הדברים האלה כבר קרו בערים אחרות לא ברור למה לא התבצע תהליך למידה".

עורך דין נוסף המייצג את נהגי המשאיות הוא עו"ד יצחק קארו שמסביר כי העירייה גוזרת על נהגי המשאיות גזירה שהם לא יוכלו לעמוד בה, "זה לא באמת קרוב לשכונות המגורים, לא עמק שרה ולא החניון של השוק שהיה, ואותו אדם שמסיים את יום העבודה שלו צריך למצוא פתרון איך הוא חוזר הביתה, אז או שהוא מפקיד את המשאית בלילה בחניון ללא תשלום אך גם ללא שמירה או את הרכב הפרטי ביום ואין לדעת אם הם יישארו עד שיחזור" הסביר קארו את חששות ומצוקת הנהגים.  

בנוסף, מסר עו"ד קארו לבאר שבע נט: "יש פה בעצם מונופול שאליו מכוונת העירייה, אין כאן מגוון חניות שנהגי המשאיות יכולים לבחור, יש מגרש אחד והוא בתשלום או האלטרנטיבה שהם מציעים והיא לא ראויה ולא מתאימה לצרכים של נהגי המשאיות. בסופו של דבר התקבלה החלטה מבלי שניתן מענה הולך לצרכים של אותם נהגים".  

לצורך השוואה הבהיר עו"ד קארו כי באשקלון התרחש בדיוק אותו הדיון כאשר העירייה החליטה להוציא את המשאיות מתחומי העיר, וגם שם הגיעו נהגי המשאיות לעתירה ולבסוף פסקה השופטת כי על העירייה להעמיד לרשות הנהגים עוד מתחמים ראויים ומתאימים לצרכי הנהגים "וכך היה, כיום יש באשקלון חמישה מתחמים, אז גם אם אחד בתשלום, לפחות הנהגים יודעים שיש עוד כמה שהם לא בתשלום והם באזורים שמהם אפשר להתנייד" סיכם קארו.

עיריית באר שבע מסרה לבאר שבע נט בתגובה: "כידוע לאחר שנים רבות המשאיות יוצאות מתוך העיר אל חניון למשא כבד אשר פתח את שעריו לפני חודשים ספורים ברחוב הבונים 60 באזור תעשיה עמק שרה. מדובר בחניון אשר הוקם בעמק שרה המשתרע על כ- 42.000 מ"ר. החניון החדש בבעלות יזם פרטי, מכיל כ-420 חניות לרכב משא כבד לכל סוגיו. בעתיד הקרוב יינתנו במתחם החדש שירותי מוסך, וכן תפעל תחנת דלק. החניון מאובטח במשך כל שעות היום ומרושת במצלמות כדי לאפשר אבטחה מרבית.

כמו כן, אגף הפיקוח יחל באמצע החודש (15 לינואר) בפעולות אכיפה, לאחר מסע הסברה רחב היקף שנעשה בקרב ציבור נהגי המשאיות בעיר, בדבר האיסור על חניה של משאיות בתוך העיר. חניה של המשאיות הכבדות בתוך העיר אסורה החל מהשעה 18:00 ועד למחרת בבוקר בשעה 07:00 בכל ימות השנה.

יש לציין, מדובר בבשורה גדולה, הוצאת המשאיות מתוך העיר, תתרום רבות בהפחתת רעש מנועים, זיהום האוויר האורבני ובבטיחות התושבים ונוסעי הדרך. בנוגע לטענות הנהגים - הנהגים יכולים להגיע ברכבם הפרטי לחניון המוסדר ולהחנות במקום ללא תשלום. לגבי חניון אס"א - העירייה מאפשרת לנהגי המשאיות והאוטובוסים להחנות בחניון אס"א ללא תשלום. בניגוד לדברים, החניה דלילה ויש די ויותר מקום לנהגים המעוניינים להעמיד את רכבם הכבד, ללא צורך בתשלום עבור חניה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('23702703-624f-4541-84e4-159e6bcb8bc8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה