בלעדי: כלב הותקף באכזריות ע"י כלבה משוחררת - "ניערו אותו כמו בובה"

$(function(){setImageBanner('f5ab76b1-8a35-4592-aa96-c2d1890ef8fa','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

האירוע המזעזע התרחש לאחרונה באחד מן הפארקים בעיר. הבעלים משחזר: "הכלבה התוקפת ניערה את הכלב שלי באוויר כאילו היה בובה"

הכלב שהותקף. קרדיט צילום פרטי

אירוע מזעזע בפארק ווינגייט: כלב הותקף באכזריות ע"י כלבה משוחררת לפני כחודש. הכלב המותקף נזקק לסדרת ניתוחים וטיפולים. בר, בעלי הכלב המותקף מותח ביקורת על התנהלות העירייה: "חוסר רצון אמיתי של העירייה לאכוף את הנושא". בעירייה מצידם טוענים: "כל פניה מטופלת בהתאם לזמן התקן שלה; גובה הקנסות שניתן בתחום הכלבים בשנת 2023 הוא כחצי מליון ₪".

היקף תופעת הכלבים שבעליהם מאפשרים להם להסתובב בחופשיות ללא רצועה או זמם בפארקים וברחובות שובר שיא, כאשר הפעם התופעה הפסולה הובילה לתקיפה של כלבה כלפי כלב אחר והסתיימה בפציעות פיזיות קשות שספג הכלב המותקף ובטראומה גדולה לבעליו, שמאז המאורע הטראומתי ממעטים להסתובב עימו.

האירוע הקשה התרחש לפני כחודש, עת יצא בר, תושב העיר לטיול שיגרתי בפארק ווינגייט, ביחד עם כלבו האהוב. עד מהרה הטיול השיגרתי הפך לסיוט, כאשר במהלכו הגיחה בפתאומיות כלבה משוחררת אשר תקפה באכזריות את כלבו של בר מספר פעמים וגרמה לפציעתו בצורה קשה שהצריכה סדרת ניתוחים ובדיקות.

"הכל קרה לפני בערך כחודש, כשיצאתי לטייל עם הכלב שלי בפארק ווינגייט שנמצא בסמוך לביתי", משחזר בר. "במהלך הטיול, הבחנתי במספר כלבים משוחררים ברחבי הפארק כשלצידם הבעלים שלהם. למען האמת לא ייחסתי לכך כל חשיבות שכן מדובר במראה שגרתי למדי".

"לאחר מספר דקות בהן טיילנו בפארק, לפתע אחת הכלבות המשוחררות במקום החלה לרוץ במהירות אל עבר הכלב שלי ותקפה אותו באכזריות כשהיא אוחזת בו באמצעות שינייה ומנערת אותו באוויר כאילו היה בובה. חשוב לציין שהכלבה התוקפת הייתה גדולה פי כמה מהכלב שלי שהינו קטן יחסית, בערך בגודל של חתול. זאת תקיפה שעד היום לא נחה דעתי ממנה".

"לאחר שהפרדתי בין הכלבים, הבחנתי כי כלבי מדמם, ולכן ישר לקחתי אותו למרפאת "אהבת החי" שברחוב ווינגייט, לטיפול אצל הווטרינר שאיבחן כי הוא סובל מצלע שבורה ודימום בכבד. הווטרינר הבהיר לי כי נדרשת סדרה של ניתוחים, צילומים, בדיקות דם והשגחה צמודה למשך מספר ימים במרפאת הווטרינר".

"מה שנראה לי תחילה כפציעה שטחית שמצריכה טיפול חיטוי פשוט התבררה ככזו המצריכה חבישות, כדורים, משחות, טיפולי תפירה ועירוי, אשפוז, זריקות, צילומי רנטגן, בדיקות דם, וטיפולים ובדיקות רבות נוספות, שהתפרשו על פני תקופת זמן לא קצרה. אם להיות כנה איתך, לא היינו בטוחים שהוא יצא מזה".

"לכלב נותרו צלקות פיזיות ונפשיות"

"הכלב שלי אמנם החלים רפואית, ואולם נותרו צלקות. גם נפשית קצת קשה לו: הוא מאוד פוחד להיכנס לפארק ומתגונן כאשר מגיעים מולו כלבים ולמעשה התחיל לנבוח בלילה (מה שלא היה לפני התקיפה). כנראה שנעזר במאלף בכדי להתמודד עם הבעיות הללו".

"מלבד הטראומה, עלות הטיפול הווטרינרי הגיעה לסכומים אסטרונומיים שהסתכמו בקרוב ל-10,000 ש״ח. לזכותו של בעליו של הכלב התוקף ייאמר כי הוא לקח אחריות על התקיפה והודיע שישלם את עלויות הטיפולים במלואן, תוך הבעת התנצלות כנה ומתן הבטחה שינקוט בצעדי מנע לרבות אילוף כלבו במטרה שמקרה מעין זה לא יישנה".

"לאור התקיפה, אישתי כבר לא מטיילת עם הכלב בערב כי היא מתה מפחד שיתקרב אליהם כלב משוחרר".

הכלב המותקף. קרדיט צילום פרטי

"לא פעם ראשונה שמקרה מאין זה קורה לי"

בר מצידו טוען כי זה לא פעם ראשונה שהכלב שלו מותקף ע"י הכלבה התוקפת: "למען האמת זו לא הפעם הראשונה שהכלבה הזאת ניסתה לתקוף את הכלב שלי. בפעם הראשונה שזה קרה הצלחתי ברגע האחרון לתפוס את הכלבה התוקפת ולהגן על הכלב שלי, בעוד בפעם השנייה שזה קרה אישתי הרימה את הכלב שלי רגע לפני שהכלבה התוקפת הצליחה לנשוך אותו. כמובן שבכל הפעמים הללו הכלבה התוקפת הייתה משוחררת בעוד הכלב שלי היה קשור עם רצועה".

"תסכול רב מטיפול לא אפקטיבי של העירייה".

בר מצידו החליט שלא לעמוד מנגד ובחלוף מספר שבועות מאירוע התקיפה, כאשר חזר לפארק ונתקל במראה של כלבים משוחררים, החליט לפנות לעירייה בנושא בכדי למנוע הישנות של מקרה דומה. אך לטענתו כשפנה למוקד העירייה שאמון על הטיפול בנושא, הוא נתקל באדישות וחוסר רצון אמיתי לטפל בבעיה: "בערך שבועיים לאחר המקרה ראיתי בשעות הבוקר בפארק כלבים משוחררים. כמובן שמיד התקשרתי לעירייה על מנת שיגיעו מהפיקוח הווטרינרי, אך רק לאחר שעתיים התקשרו אליי בחזרה מהפיקוח ושאלו 'האם הכלבים עדיין שם', למרות שלא ברור לי לאיזו תשובה הם ציפו, שהרי אינני חושב שטיולי כלבים אשר נמשכים שעתיים זהו דבר שבשגרה ולכן לא ברור לי מדוע ציפו שאהיה שם שעתיים לאחר שיחתי הראשונה אליהם. בתגובה שאלתי את הפקחים: 'מה לעשות אם אני רואה מישהו עם כלב משוחרר בפארק?' והם בתגובה ענו: 'תתקשר אלינו אך לא לאחר השעה 17:00, שלאחריה אנו לא עובדים' ".

"תחושת חוסר האונים וחוסר האיכפתיות של העירייה וגורמי האכיפה וחוסר ההתחשבות מצד כל אדם שמשחרר את הכלב שלו כאילו זוהי גינתו הפרטית מטריפה את דעתי. כאשר התקשרתי לעירייה, נאמר לי שהם לא יכולים לתת לי את הצילומים מהפארק וזאת למרות שקיימות מצלמות, כאשר לטענתם התמונות יינתנו רק דרך משטרת ישראל. אבל על מה אני אפתח תיק במשטרה? על מקרה של נשיכת כלב? (רציתי לפתוח תיק במשטרה, ונאמר לי שלא הייתה עבירה פלילית, ועלי להמשיך במישור האזרחי)".

"הפארק מרושת במצלמות ואם זה באמת היה מעניין את העירייה, היא יכולה הייתה לבדוק ולדעת בכל רגע אילו כלבים משוחררים ואילו לא".

בר: "כל יום שאני מטייל בפארק, אני רואה שפע של כלבים משוחררים, וכמובן שאת העירייה זה לא מעניין". פארק ווינגייט תמונה מהימים האחרונים. קרדיט צילום פרטי

נדמה כי תופעת הכלבים שמשוחררים ע"י בעליהם ברחבי העיר הפכה למכה של ממש, כאשר מידי פעם היא עולה לכותרות בהקשר של תקיפות כלבים שמסתיימות לעיתים בפציעות קלות ולעיתים בתוצאות חמורות וטראגיות במיוחד. במהלך השנה החולפת פרסמנו ב"באר שבע נט" מספר סיפורים אודות מקרי תקיפות שבוצעו ע"י כלבים משוחררים שהיו אמורים להיות מוחזקים ברצועה לכל הפחות.

בחודש ספטמבר האחרון אירעה תקיפה דומה בפארק וינגייט, כאשר מספר כלבים תקפו ופצעו באכזריות כלב אחר, כאשר לפי טענות בעלי הכלב המותקף, הכלבים התוקפים הסתובבו בפארק הציבורי כשהם ללא רצועה.

"כלבים רצו אל עבר הכלב שלי ונשכו אותו הבוקר בפארק וינגייט", סיפרה למערכת "באר שבע נט" בעליו של הכלב המותקף, כאשר עפ"י מסמכי הטיפול הרפואיים שהגיעו למערכת האתר בזמנו, גם במקרה הזה נזקק הכלב המותקף לטיפול רפואי ב'בית החולים הוטרינרי בדרום' סניף ביאליק, שם בוצעו לכלב תפרים במטרה לאחות את החתך שנוצר בעור עקב התקיפה האכזרית.

בעלת הכלב שהותקף בפארק בחודש ספטמבר, העלתה בבוקר התקיפה פוסט זועם לאחר התקרית ובו התייחסה לחוסר האחריות בו נהג בעל הכלבים כאשר שחרר את כלביו בפארק הציבורי ללא רצועה: "תקשור את הכלבים שלך, אתה בפארק ציבורי, לא בפארק כלבים!. זה תקף אגב לכל מי שמסתובב בפארק וינגייט עם כלבים משוחררים. אני באמת לא מבינה את זה, יש פארק כלבים במרחק לא רב מכאן, למה לא לשחרר את הכלבים שם?!".

כמה שבועות מאוחר יותר, בתחילת חודש אוקטובר, אירע בשכונת מרבד הקסמים בעיר מקרה תקיפה נוסף שבוצע ע"י כלב משוחרר. הפעם היה מדובר בכלב אמסטף משוחרר שהתנפל על ילד בן 10 עת האחרון נכנס למגרש קטרגל שברחוב, זאת תוך שהוא נושך אותו באכזריות בפניו, בצווארו, בבטנו ובגפייו במשך דקות ארוכות, כאשר רק התערבות הבעלים ששהה בקרבת מקום איפשרה את שחרור אחיזתו העוצמתית של הכלב. כתוצאה מן התקיפה סבל הילד משברים באף, בעצמות הלחי ומפצעי נשיכה בגופו שבעקבותיהם נזקק לאשפוז בבית החולים סורוקה ולניתוחים פלסטיים רבים בפניו ובגופו.

"דבר מזעזע פקד אותנו הערב. כלב אמסטף "קרע" את הבן שלי בן ה-10. שלושה אנשים ניסו לשחרר את הכלב ובקושי הצלחנו. כעת אנו יושבים ודומעים כבר מספר שעות בביה"ח", כתב אביו המזועזע של הילד באותו הזמן.

הפציעה שנגרמה לכלב שהותקף בפארק ווינגייט בחודש ספטמבר האחרון. קרדיט צילום פרטי

עפ"י החוק, אין לצאת עם כלב מתחומי החצר/בית אלא אם כן הכלב מוחזק בידי אדם המסוגל לשלוט בו באמצעות רצועה שאורכה לא יעלה על 5 מטר. בכל הקשור לכלב מסוכן, אין לצאת מהבית עם הכלב לפני שמוודאים שלאדם שמחזיק אותו מלאו 18 שנים, והוא מסוגל לשלוט בו באמצעות רצועה שאורכה לא עולה על 2 מטרים ופיו של הכלב חסום בזמם. מעבר לכך, ניתן לשחרר כלבים רק בגינות כלבים מוסדרות. מטרת החוקים הנ"ל היא למנוע תקיפות, וכמו כן פגיעה בכלבים ובבני אדם, למנוע בריחת הכלב לכביש ומניעת הפצת מחלות.

אילו גזעים מוגדרים כמסוכנים? על פי החוק להסדרת הפיקוח על כלבים התשס"ג 2002 שנועד להסדיר את החזקתם של כלבים בישראל, שמונה גזעי כלבים הוכרזו כמסוכנים בהתחשב במידת תוקפנותם ובמידת הנזק שהם עלולים לגרום: אמריקן סטאפורדשייר טרייר (אמסטף), בול טרייר (אנגלי), דוגו ארגנטינו (ארגנטינאי), טוסה אינו (יפני), סטאפורדשייר בול טרייר (סטאף אנגלי), אמריקן פיט בול טרייר (פיטבול), פילה ברזילרו (מסטיף ברזילאי) ורוטוויילר.

מעיריית ב"ש נמסר:

"פניות בנושא כלבים משוחררים עם בעלים מתקבלות במוקד העירוני, כל פניה מטופלת בהתאם לזמן התקן שלה. העירייה מבצעת פעולות אכיפה אקטיביות בכל רחבי העיר ובגנים ציבוריים ע"י פקחים וסיירים של אגף איכות הסביבה אשר מצוידים בקורא שבבים, בנוסף ניתן מענה לפניות מוקד 106 ונעשים מבצעי אכיפה יזומים. העירייה מטילה קנסות בהתאם לסוג הכלב רגיל / מסוכן וסיבת הקנס. להלן פירוט הקנסות הניתנים בתחום הכלבים ע"פ חוק".

"כלב לא מסוכן: חובת החזקת כלב ברישיון - גובה הקנס 500 ₪, חובת חיסון הכלב בחיסון כלבת - גובה הקנס על אי חיסון 1500 ₪, חובה על החזקת כלב ברצועה ברשות הרבים קנס בגובה של 500 ש"ח".

"כלב מסוכן: חובת החזקת כלב ברישיון - גובה הקנס 5000 ₪, חובת חיסון הכלב בחיסון כלבת - גובה הקנס על אי חיסון 1500 ₪, חובה על כלב מסוכן ללכת עם רסן/ זמם על פיו - גובה הקנס 1500 ₪, חובה על החזקת כלב ברצועה ברשות הרבים - קנס בגובה של 1500 ש"ח, אכיפת צואת כלבים - 475 ₪".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('05593e8e-4bf4-4934-af8d-75c49cc37518','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה