"מה מחכים, שמישהו ייהרג?": מדוע מתעלמת העירייה מתושבי שכונת דרום?



פניות חוזרות ונשנות בשנה האחרונה לעיריית באר שבע לא הועילו, ותושבי הרחובות ראובן וההגנה בשכונת דרום חיים כבר תקופה ארוכה מתאונת דרכים אחת לשנייה. האם מישהו ממקבלי החלטות ישים לזה סוף?

הצומת המדוברת. קרדיט - צילום פרטי

"רוביק דנילוביץ' ראש עיר יקר שלנו, עד מתי נצעק, נדבר, נשלח מכתבים, תמונות - עד מתי? עד שיהיו הרוגים?. אז צעקתי ושלחתי מכתבים וסוף סוף שמתם במפרים, אבל להאיר אותם אין תקציב? להאיר את תמרור העצור אין תקציב? אז הנה שוב פינת ראובן, רחוב ההגנה שוב על הכותרות ואנחנו אוספים את השברים והטראומות מהמחזות".

כך רושמת השבוע איריס מדינה, תושבת שכונת דרום בבאר שבע, שכבר מרגישה מאוישת ואובדת עצות - מזה שנים היא חיה ברחוב ראובן בעיר, ובעבר כבר נלחמה למען הצבת באמפרים ותמרורים באחד הצמתים המסוכנים בבאר שבע. בזמנו, ליווינו בבאר שבע נט את מאבקם של התושבים למען הסדרת הצומת ושיפוצה, ועיריית באר שבע מצידה אכן פעלה בנושא - באמפרים נבנו על כביש האספלט ותמרורים הונחו בפינות הרחוב. 

עם זאת, 3 שנים עברו ונראה כי אולי פעולות המנע של העירייה אינן היו מספיקות בשביל להילחם במציאות המתסכלת והיום יומית איתה מתמודדים תושבי הרחוב - תאונות דרכים, שבחלקן הגדול מסתיימות עם פצועים, הרס גדול לרחוב ובעיקר חרדה גדולה מצד אלו שגרים בקרבת הצומת, מתרחשות מידי שבוע וגורמות לאי נחת גדול עבור התושבים. 

חלק מאותם תושבים, פנו אף לא אחת לעירייה, בבקשה למעשה "להאיר את הרמזור שהוצב, כי נהגים בכלל לא שמים לב אליו", טוענת בפנינו אותה איריס - שבזמנו נלחמה ללא הרף למען שיפור הצומת.

תאונת גוררת תאונה. קרדיט - צילום פרטי

עוד טוענת איריס בפני באר שבע נט: "נכון שבעבר העירייה כן שמעה את זעקתנו, אבל זה לא מספיק. עברו 3 שנים מאז ואנחנו דורשים שיפור נוסף שיכול להציל לא מעט חיי אדם. אי אפשר לחיות ככה, במצב כזה שבו כל שבוע יש תאונה אחרת. לא מעט מתושבי הרחוב פה הם אנשים מבוגרים, והרעשים המחרידים של תאונות הדרכים לא מועילות למצבם הבריאותי".

"אני חיה פה עם הילד הקטן שלי, ואני חייבת להגיד שאני מפחדת פחד מוות לתת לו אפילו ללכת לפארק לבד, רק מהחשש שהוא ייפגע מרכב. וזה לא רק הוא, יש פה גן ילדים ליד, ולא מעט מהם הולכים פה באזור מידי יום. אז מה מחכים בעיריית באר שבע? שמישהו ימות פה ואולי אפילו זה יהיה ילד? נכון, גם הנהגים עצמם הם לא טלית שכולה תכלת, אבל מהם אני לא מצפה לכלום. עיריית באר שבע היא זו שצריכה להבין שאנחנו סובלים פה וחיים תחת סכנה תמידית".

"מה אנחנו רק מבקשים, שיאירו פה את הצומת וככה נוכל להציל את המוות הבא? כי לא רחוק היום שזה יקרה - התאונות פה קורות על בסיס כמעט שבועי, ולמרות כל הקריאות שפתחנו בעירייה, אף אחד לא הגיע וניסה לראות במה מדובר. זה בגלל שאנחנו גרים בשכונת דרום? אני בטוחה שאם היינו תושבי כלניות או סיגליות, לא היו מתעלמים מאיתנו ככה". 

לבינתיים, חיים תושבי רחוב ראובן וההגנה במציאות בלתי נסבלת, בה תאונת הדרכים הבאה נמצאת מעבר לפינה. אנחנו בבאר שבע נט רק מקווים, שאולי בקרוב זאת תהיה העירייה שתחכה שם בשביל לעזור לתושבים שלה.

מה מחכים, שמישהו ימות? קרדיט - צילום פרטי

מעיריית באר שבע טרם נמסרה תגובה לטענות אשר הועלו בכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה