מה לעשות עם הכלב בזמן אזעקה?



המתיחות הביטחונית מזמנת אתגרים רבים עבור הכלבים, ומציבה אותם בפני התמודדות עם רעשי האזעקות והפיצוצים, שלעיתים גורמות לפחד והתנהגות שאינה שגרתית. לאור המצב- עמותת באר שבע אוהבת חיות התגייסה לעזור עם טיפים חשובים לבעלי הכלבים.

קרדיט: עמותת באר שבע אוהבת חיות

כלב זו חיית המחמד הנפוצה ביותר בישראל ובעולם כולו. העובדה הזו גרמה לנו, בני האדם, להכריז על הכלב כחברו הטוב ביותר של האדם. במצב הבטחוני הנתון, בעלי כלבים רבים ניצבים מול אתגר ההתמודדות עם הכלבים בצל המצב הבטחוני: פחד, נביחות בלתי פוסקות, חוסר מנוחה, חוסר תיאבון ותופעות נוספות. אז מה עושים עם הכלב בעת אזעקה? 

מה לעשות עם הכלב אם יש לכם מרחב בטוח בתוך הבית?

רוצו למרחב הבטוח וקראו לכלב לבוא אתכם.

דאגו שיש במרחב הבטוח קופסה עם חטיפים ממש טעימים וכשהכלב מגיע לשם, האכילו אותו.

המשיכו לתת לו חטיפים בזה אחר זה כל עוד נשמעת האזעקה, וכשהיא נגמרת הפסיקו.

מיד אחרי הישמע נפילה, תנו לכלב חטיף נוסף. בין לבין חייכו אליו, דברו אליו, עזרו לו להרגיש בנוח. כשאתם עומדים לצאת מהמרחב הבטוח – אימרו לכלב “נגמר” בטון רגוע ושובו לעיסוקיכם. בזמנים כאלה שמבחינת הכלב ההתרחשויות הן כל כך לא צפויות, סימנים כאלה עשויים מאוד לעזור לו.

 

מה לעשות אם המרחב הבטוח הוא מחוץ לדירה? (כגון חדר מדרגות או מקלט חיצוני)

ראשית חברו לכלב רצועה, וודאו מראש שהרתמה שלו או הקולר יושבים עליו כמו שצריך כדי שהוא יהיה מאובטח היטב. זה חשוב גם לטובת השכנים וכמובן בכדי לשמור על הכלב, שחלילה לא ייברח מבהלה. צאו איתו למרחב הבטוח וקחו אתכם חטיפים כדי לעזור ולהקל עליו במידת הצורך.

אם הכלב קופא במקום, הרימו אותו או פשוט קחו אותו אתכם בכל דרך שתוכלו. יש כלבים שהלחץ יגרום להם להיתקע, אז אם יש אפשרות לתרגל איתם קצת או לשחק בין האזעקות בזמנים שקטים זה עשוי מאוד לעזור.

כשאתם מגיעים למרחב הבטוח, שבו עם הכלב והאכילו אותו חטיפים בזה אחר זה כל עוד יש אזעקה, ואח”כ תנו חטיף נוסף לאחר כל “בום” שנשמע.

חשוב מאוד לתרגל עם הכלב ריצה למרחב המוגן במשך היום, כשאין אזעקות אמת. תרגול מראש יקל על כולם להגיב נכון בסיטואציה המלחיצה ויהפוך את ההתנהלות להרבה פחות מלחיצה עבור הכלב".

 

מה לעשות אם יש אזעקה בזמן טיול עם הכלב?

קודם כל, דאגו שהכלב תמיד על רצועה חזקה אם אתם לא במקום סגור והחזיקו אותה היטב בידכם. ניתן לחבר אותה למכנס בעזרת קליפס ליתר בטחון.

דאגו גם שהכלב לובש קולר או רתמה המותאמים לו היטב (כך שלא יוכל לחמוק מהם) ושאליהם מוצמדת תגית זיהוי עם מספרי הטלפון שלכם (גם אם יש לכלב שבב, חשוב שיהיה לו תג שם)

כדאי לתרגל מראש “ארצה” עם הכלב כשאתם במצב שכיבה על הרצפה בבית, כדי שהוא ידע איך להגיב גם במצב הזה. כן, זה קצת מצחיק אבל זה עשוי מאוד לעזור במצב אמת בו חלילה שניכם צריכים להשתטח על הקרקע.

קחו איתכם חטיפים טעימים לטיול.

אם יש לכם לאן לרוץ בהישמע האזעקה – רוצו עם הכלב וכשאתם מגיעים, האכילו והרגיעו אותו.

אם אין לאן לרוץ ועליכם לשכב על הקרקע – שיכבו ואז בקשו מהכלב לשכב גם, ותנו לו חטיפים כשהוא שוכב אם אתם יכולים.

אם אתם שוכבים והכלב לא מוכן לשכב, אל תנסו להכריח אותו. עשו רק את מה שצריך כדי לשמור על הבטיחות שלכם (אם צריך, קצרו מאוד את הרצועה בידכם כדי להגביל את טווח התנועה של הכלב)

התייחסנו פה הרבה לחטיפים – יש כלבים שלא יתעניינו באוכל בסיטואציה שמלחיצה אותם, נסו ליישם את אותו הרעיון עם כל דבר שכן יעזור להם. זה יכול להיות צעצוע, ליטופים, דיבור בטון כיפי, כל דבר שעשוי להקל על הכלב ועליכם.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה