מה הסיבה? דו"ח חדש מציג ירידה בגניבות הרכב בדרום
10.04.25 / 09:40
ירידה של 16.5% בגניבות הרכב בדרום ברבעון הראשון של 2025: שילוב של נוכחות ביטחונית וטכנולוגיה מתקדמת

נתונים שפורסמו בימים אלו על ידי המערך המבצעי של Pointer, מקבוצת Powerfleet, מצביעים על ירידה משמעותית של 16.5% בניסיונות גניבה וגניבות רכב באזור הדרום במהלך הרבעון הראשון של שנת 2025, בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2024. הנתונים מעידים על שינוי מגמה חיובי באזור שסבל בשנים האחרונות מפעילות מוגברת של ארגוני פשיעה בתחום גניבות הרכב.
בפילוח גיאוגרפי עדכני, הדרום מהווה כ-10% מכלל ניסיונות הגניבה שבוצעו ברבעון הראשון של השנה, לעומת 12% בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בנתון יוצא דופן במיוחד לאור העלייה הכללית של 3% במספר ניסיונות הגניבה בכלל הארץ באותה תקופה.
לדברי אילן גולדשטיין, מנכ"ל Pointer: "הירידה בגניבות בדרום ובצפון מוסברת בנוכחות מוגברת של כוחות צבא ומשטרה לאורך כל שעות היום. מדובר בפעילות הרתעה שמוכיחה את עצמה, לצד פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים למנוע גניבות גם כשיש ניסיון ממשי בשטח."
גולדשטיין מציין כי כחלק מהמאבק בגניבות, השיקה החברה את Pointer NOK – פתרון ייחודי מסוגו, המאפשר זיהוי נהג באמצעות לחצנים מקוריים בגלגל ההגה. המערכת מחליפה את הקודנית הרגילה, ודורשת הקשת קוד ייחודי לפני התנעה. "היתרון של המערכת הזו הוא בזיהוי חכם של הנהג, ללא צורך בהתקנים חיצוניים, תוך שימוש בממשק מקורי של הרכב. אם הנהג מקיש רצף כפתורים לא תקין – הרכב פשוט לא יתניע," הוסיף גולדשטיין.
תופעות בולטות בדרום:
לצד הירידה הכללית, הדוח של פוינטר מציין מגמות נוספות שמאפיינות את הפעילות בדרום:
גניבות ביום: אם בעבר רוב ניסיונות הגניבה התרחשו בלילה, כיום הפעילות של כנופיות הגנבים מתבצעת גם בשעות היום, תוך ניצול פקקי תנועה ועומסים ביטחוניים.
שימוש בציוד משבש: כ-82% מהגניבות בוצעו תוך שימוש במשבש סלולרי ו-GPS – תופעה שמעידה על פעילות מתוחכמת של גורמים עברייניים המאורגנים היטב.
מיקוד ברכבים חדשים והיברידיים: רכבים משנתון 2021 היוו 25% מכלל ניסיונות הגניבה, כאשר גם רכבים היברידיים רושמים גידול של 20% במספר ניסיונות הגניבה לעומת השנה שעברה.
אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected]
