מהי האפליקציה הפופולארית בישראל?

$(function(){setImageBanner('0d141964-3ebd-4cb4-90d2-245c169c9c95','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

דוח האינטרנט השנתי של בזק חשף את הרגלי החיים הדיגיטליים שלנו. מהי האפליקציה המועדפת על הישראלים? איפה הילדים מבלים הכי הרבה זמן ברשתות? כמה זמן אנחנו מבלים מול המסך ומה המקצוע המועדף על ילדים? כל הפרטים בכתבה

השבוע פורסם דוח האינטרנט השנתי של בזק לסיכום שנת 2019 ברשתות החברתיות ובדיגיטל, ממנו ניתן ללמוד על הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים. הדוח מבוסס על מחקר שערכה החברה לצד סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR . הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1,400 מרואיינים בגילאי 13 ומעלה מכלל המגזרים, כמו גם ילדים בגילאי 8-12.  

האפליקציה הפופולארית ביותר היא כמובן וואטסאפ עם 91% מהנשאלים שמשתמשים בה. אחריה אפשר למצוא את פייסבוק (81%), אינסטגרם (52%) ואז טלגרם  עם 23%. כשמסתכלים על השימוש ברשתות החברתיות ביחס לגילאים השונים, הפייסבוק היה נפוץ יותר בקרב הבוגרים (85%) לעומת בני נוער כשרק חמישים אחוז מהם משתמשים בה. האינסטגרם לעומת זאת חזקה יותר בקרב בני נוער (81%) וילדים (71%), לעומת מבוגרים (49%). ואם תהיתם איפה נמצאת האפליקציה טיק טוק שצוברת תאוצה לאחרונה, בעיקר ילדים (60%) משתמשים בה לעומת 4% מהמבוגרים.

 צילום מסך מתוך דוח בזק

על פי הדוח הגיל הממוצע לקבלת סמארטפון הוא 10, ואנשים משתמשים במכשיר בממוצע 4 שעות ביום. בממוצע ההורים מגבילים את זמן המסכים של הילדים ל-3 שעות, כש-75% מההורים דיווחו כי הם עוקבים אחרי הוואטסאפ של הילדים בתדירות כזו או אחרת, כדי לשמור עליהם.

אז אינסטגרם היא אחת מהאפליקציות שללא ספק נמצאת בחיי כולנו. ואיך אנחנו משתמשים בה? 63% מהנשאלים מעלים בה סטורי (83% מהנוער עושים זאת), רוב האנשים עדיין משתמשים באפליקציה כדי לעקוב אחרי הסלב האהובים עליהם (87%), כשגם מרבית הנשאלים (78%) מעלים תמונות בפיד שלהם.

כשנשאלו המשתתפים האם תמונות שכוללות ילדים גורפות יותר לייקים, 52% ענו שכן, בעוד ש- 30% בודקים את כמות הלייקים שעושים להם מידי שעה. גם שליש מבני הנוער יבדקו לייקים אפילו בתדירות של כל מספר דקות וכמעט 60 אחוזים מרגישים אכזבה מכמות הלייקים שקיבלו.

 צילום מסך מתוך דוח בזק

הרבה מהנשאלים חושבים שהרשתות החברתיות גורמות להם להרגיש טוב, כך למשל 60% מהבוגרים אומרים שהרשתות גורמות להם להרגיש חלק מהקהילה, כשגם רוב בני הנוער (69%) מרגישים כך. 45% מבני הנוער ירגישו בודדים ללא הפייסבוק והאינסטגרם ו-36% מהם מרגישים ששם הם יכולים לקבל תמיכה רגשית. מהצד השני, יותר משליש מהמבוגרים חושבים שהרשתות החברתיות פוגעות לנו בשינה וגם 58% מבני הנוער מסכימים איתם.

ומה לגבי הצפייה שלנו?  28% מהגולשים צורכים נטפליקס, לעומת 27% בשנת 2017, כש-47% מהצופים הם בני נוער. 30% מהגולשים צורכים את התכנים הטלוויזיוניים באמצעות סטרימינג על גבי האינטרנט. שליש מהישראלים דיווחו כי הם מאזינים לפודקאסטים, בעיקר כשהם בזמן נהיגה ומבלים בפקקים (66%).

 צילום אילוסטרציה Shutterstock

בשנים האחרונות עולה השימוש באפליקציות גם בכל הנוגע לקניות ושירותים אונליין, כשהרבה פעמים נעדיף להשתמש באפליקציה על פני מתן מענה אנושי. 82% מהנשאלים קונים אונליין, בעיקר מזון ומוצרים לבית (33%) ובגדים ונעליים (45%).

המקצוע הנחשק ביותר בקרב קבוצת הילדים הוא כוכב רשת עם 23%, לעומת שחקן כדורגל עם 15% או זמר או זמרת עם 8% בלבד.

רוצים לדעת עוד? פירוט הדוח המלא

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7915fe64-4417-456c-9c31-df1fc030bf68','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה