מדוע האישה שסבכה שוב ושוב את נתניהו מתנגדת להסדר הטיעון שלו?

$(function(){setImageBanner('64ba08c0-4eb3-4445-a075-dd493e573633','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

האנשים הכי מקורבים לעסקת הטיעון של ראש הממשלה, מדווחים כי בנימין נתניהו נוטה להסכים לחתום על העסקה, אך רעייתו שרה מתנגדת בתוקף ולו בגלל סעיף הקלון. מה יש בסעיף הקלון, מדוע היא מתנגדת אליו, ולמה דווקא היא שסבכה אותו ברוב הפרשיות, עשתה לו לא מעט בושות וגרמה לאנטגוניזם קשה נגדו בחלקים נרחבים בעם, מונעת ממנו לסגור עסקה?
זה הרבה מעבר לסיפור רכילותי, הכתבה היא מסגרת שמלמדת מה היה כאן, מה יהיה כאן ולמה

בנימין ושרה נתניהו / צילום: יח"צ

בנימין נתניהו ועורכי דינו מעוניינים לקדם את עסקת הטיעון, חרף התנגדותה של שרה נתניהו לעסקה.

על רצונו האישי והמוטיבציה של נתניהו לסגור את העסקה וכמה שיותר מהר, אנו למדים מהצהרתו בתקשורת של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק, כי נתניהו הוא זה שפנה אליו לקדם את עסקת הטיעון.

אך כדי לקדם את העסקה הוא ביקש לשכנע את באי ביתו, בעיקר את שרה נתניהו שמתנגדת למהלך.

בפגישה המשפחתית הסגורה עם עורכי הדין, בביתו של עורך הדין בן צור שנערכה אמש - ניסו עורכי הדין של נתניהו לשכנע את בני המשפחה להסכים לעסקת הטיעון האפשרית -  נתניהו יורשע על פי הודאתו בעבירות של מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) ובתיק 1000 (פרשת המתנות). יקבל חצי שנת מאסר שיומרו בעבודות שירות ויוטל עליו קלון.

בפגישה שנערכה, רעיית ראש הממשלה לשעבר, שרה, שאלה בעיקר על סוגיית הקלון והשלכותיה על עתידו הפוליטי של יו"ר האופוזיציה. הסתבר לה שהמשמעות של הקלון, הוא לא רק בכך שנתניהו לא יוכל להתמודד שוב במשך 7 שנים, אלא הקלון גם  ימנע ממנו תנאים המגיעים לראש ממשלה לשעבר או לראש האופזיציה הנוכחי, כמו רכב ונהג צמוד.

תזכורת, רק לפני שבועות בודדים, ראש האופוזיציה נתניהו, הגיש בקשה חסרת תקדים, להעניק  לכל אחד מבני משפחתו (שרה, יאיר ואבנר) רכב, נהג ו2 מאבטחים צמודים (בנוסף לרכב, נהג ומאבטחים שהוא מקבל באופן אישי היום), זאת בטענה שהם מאוימים.... השב"כ דן בבקשתו ודחה אותה, למרות הלחץ האדיר שהפעיל נתניהו, לחץ שככל הנראה וסביר להניח, הגיע מהבית.

עתה שרה תצטרך לא רק לוותר על רכב ונהג צמוד בשבילה ובשביל בניה, אלא גם על הרכב והנהג של בעלה...

האם אופייה המאוד מיוחד של הגברת נתניהו יגרום לכך שהיא תלחם בכל כוחה כדי לשמור על התנאים המיוחדים לראש ממשלה לשעבר?

הטענות החוזרות וחוזרות וחוזרות ונשנות שעולות נגד הגברת נתניהו, הם שהיא חמדנית מאוד. כך מעידים רוב האנשים שהיו מאוד מקורבים למעון ראש הממשלה – על דרישות למתנות יקרות ערך ותחבולות שהיא יצרה כדי לחסוך כסף מכיסה ומכיסו של בעלה.

ולא רק, על פי עדויות חפץ, שהיה הדובר האישי של המשפחה, שרה ויאיר היו המנוע העיקרי של הדרישות והלחצים על ואללה, ואלו בעיקר סבכו את נתניהו בתיק 4000.

שרה נתניהו קבלה במהלך השנים תשומת לב רבה מאמצעי התקשורת בישראל. לרוב בנימה שלילית, בטענות על חמדנות מוגזמת, היו על יחסי אנוש לקויים, ועל כך שיש לה השפעה חריגה על החלטות בעלה.

מנגד, בעלה בנימין נתניהו  הקפיד להגן עליה בחירוף נפש, ללא נימת ביקורת ולהצהיר כי דמה נשפך.

חמדנותה כפי שמפורטת כאן, בקצרה ובאופן חלקי - גרמו לבעלה הכריזמטי והמאוד מוכשר, ללא מעט בעיות, לרגשות קשים ועזים בקרב חלק גדול מהעם נגדו ובעיקר לחקירות משטרתיות, כתבי אישום ולמעשה למצב אליו הגיע. כך מעורבתה המשמעותי בוואלה, גרמה לתסבוכת של נתניהו בתיק 4000 וכך בתיק 1000.

כך בדיוק חמדנותה של שרה נתניהו סיבכה את בעלה בתיק 1000 –

איל ההון ארנון מילצ'ן ויד ימינו הדס קליין העידו במשטרה כי במשך שנים סיפקו לבני הזוג נתניהו קופסאות סיגרים יקרות, בקבוקי שמפניה יוקרתיים לשרה ותכשיטים יקרי ערך לשרה, על פי בקשתה. האספקה התבצעה באופן חד־סטרי, בתדירות גבוהה, באמצעות שליחים ותוך שימוש בשמות קוד. בטרם הועברה הסחורה המבוקשת, היא הוצפנה בשקיות אטומות.

בעדותם תיארו מילצ'ן וקליין כיצד שרה נתניהו תבעה מהם במשך חודשים לקנות לה עוד תכשיט יקר ליום ההולדת. מילצ'ן חשש והתחמק, אך כשהלחץ נמשך הוא דרש אישור מפורש מנתניהו. כשקיבל מראש הממשלה אור ירוק, התכשיט נקנה. "הוא התקשר ואמר לי שזה חוקי", סיפר בעדותו.

לידי המשטרה והפרקליטות הגיעו ראיות שמוכיחות כי המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר קנה לשרה נתניהו צמיד זהב יוקרתי בשווי 46,500$ בחנות בוצ'לטי שבעיירת הנופש אספן בקולרדו, ארצות הברית. בזמן שבנימין נתניהו כיהן כראש ממשלה. הצמיד נרכש לאחר ששרה נתניהו ביקשה לקבל מתנה לרגל יום הנישואין ה-24 של בני הזוג.

הדס קליין בחקירתה העידה בפני החוקרים על תכשיטים נוספים שרכשו פאקר ומילצ'ן עבור שרה נתניהו בהזדמנויות שונות – בין היתר בחנות היוקרה אגס ותמר בתל אביב ובסטודיו ברמן במושב היוגב.

במהלך השנים עלו אין ספור טענות נגדה שלמענה גויסו עשירי עולם כדי לפנק אותה בחו"ל במספרות יקרות ערך, במאפרים שנשלחו אליה ע"י ידידיו העשירים של ראש הממשלה, על נסיעות שהיא התלוותה לבעלה כשכל הוצאותיה שולמו על ידי תורמים עשירים. על כך אף בנימין נתניהו קיבל הערה מהוועדה לאתיקה של הכנסת.

על פי פרסומים בתקשורת ויומני המזכירות האישיות שלה ושל בעלה, עלה גם - כי נתניהו הייתה נוהגת להזמין את בגדיה מחבריו האמידים של נתניהו, המספקים לה משלוחים מיוחדים של מיטב אופנת ארצות הברית ואירופה.

מקורבים רבים לשרה נתניהו, תיארו ומתארים את האובססיה שלה למתנות... ותופתעו, לא רק מתנות יקרות ערך, לפעמים גם כמעט חסרות ערך אותם היא אוספת באובססיביות ומתקשה להיפרד מהם, לא רק מתקשה אפילו מסרבת להיפרד, הגם שנדרשת עד היום, על ידי יועצים משפטיים להחזירם למדינה, בטענה שהם התקבלו באופן לא חוקי ובכך שוב היא מסבכת את בעלה (תיק נוסף עומד להיפתח על סירובה להחזיר את מתנות שקיבלה ממנהיגי עולם וששייכים למעון ראש הממשלה ולא אליה באופן פרטי).

גם מסמך שמתעד ישיבה שנערכה בשנת 2010 מעלה את האובססיה שלה לשימור מתנות - הטענה הרשמית אומרת כי מתנות שקיבלה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגיעו באופן חסר לוועדת המתנות, ובחלק מן הטפסים שיש למלא כנדרש לפי החוק נמחקו פריטים רלוונטיים.
הממונה על המתנות במשרד ראש הממשלה, שלמה בן נון טען - "מגיעות בקשות לפנות לוועדה כאשר המתנות עצמן מתעכבות בלשכה או בבית ראש הממשלה. בחלק מן המקרים יד נעלמה פתחה מתנות רבות והעלימה חלק מהן.מגיעות אריזות של מתנות כאשר רק חלק מהמתנה נמצא בתוך האריזה". וזאת בניגוד לחוק.

החבר האישי לשעבר של שרה במשך שנים רבות, רוני מאנה הצהיר -

" לשרה נתניהו יש מחסן בקיסריה ושם היא מחזיקה את כל אנטיזכן. יום אחד היא לוקחת אותי למחסן ומבקשת ממני לקנות אופני כושר שהיא שמרה מתקופת נתניהו באו״ם היא אמרה שזה משהו היסטורי ביקשה 3000 שקלים הכריחה אותי לקנות אמרה שביבי ביקש מאד שאני אקנה כי אין להם כסף .קניתי וזרקתי לזבל". עוד סיפר - "היא אומרת לך איזה מתנה לקנות לה מי שלא מביא מתנה לא יכול להיכנס".

כאשר נשאל האם הוא חושש מתביעת דיבה בעקבות דבריו, ענה: "הלוואי ויתבעו אותי. הם יודעים שהם לא יכולים לתבוע אותי. יש לי הרבה דברים שאני מחזיק ואני עוד לא אומר אותם. הם לא יתבעו אותי".

בתוכנית "המקור" נחשפה העדות במשטרה של שעיה סגל ז"ל, מי שכיהן במשך שנים כיועצם הקרוב של ראש הממשלה ורעייתו:

בתיעוד החקירה המשטרתית נשמע סגל אומר בחקירתו את הדברים הבאים: "ביבי ושרה הם אנשים אוהבי מתנות. אוהבים מתנות מאוד-מאוד. תשמע, יש פה סטייט אוף מיינד הרי. הם לא חושבים שהם מושחתים שהם לוקחים את כל הדברים האלה. זה הרי מגיע לנו, זה לא, זה מובן מאליו שזה מגיע לנו. ונורא קשה לי להסביר לך את זה, כי צריך להכיר אותם.

שעיה סגל בחקירה: "אנחנו קנינו לשרה מתנה ליום הולדת. התארגנו 4 זוגות. נדמה לי שכל אחד שם 1500 שקל, בסה"כ 6000 שקל שהיא יכולה ללכת לקנות לעצמה תכשיט בכפריס בירושלים. אבל מה, היא ראתה שם תכשיט שעולה, סתם אני אומר נניח 10,000 שקל. קנתה ואמרה תחייבו אותם.
חוקר: והם הסכימו בחנות? סגל: כן זה שרה נתניהו נו בחייך. והיינו צריכים כל זוג לתת עוד 1000 שקל. חוץ מה-1500 שנתנו בהתחלה.

באירוע אחר, סיפר סגל ז"ל בחקירתו:

 "לאחר ניצחונו של בנם של הזוג, אבנר, בחידון התנ"ך, הגברת נתניהו ביקשה מחבריה להביא יין לכבוד החגיגה, בטענה: "שלא יגידו שאני עושה מסיבה על חשבון המדינה". שעיה סיפר, "הבאנו להם קרטון עם יינות איכותיים והעברנו אותו מבעוד מועד". לאחר מכן המשיך, "כשהגענו, אני רואה רק יינות רגילים, פשוטים, שרה ביקשה להעלות את היינות שלנו למעלה".

פרשת הארוחות (כונתה "פרשת החמגשיות" על ידי ראש הממשלה ועורכי הדין של רעייתו):

גם פרשה זו סבכה מאוד והטרידה את ראשו של  ראש הממשלה בעת כהונתו. הפרשה עסקה בהזמנה שלא כדין של ארוחות למעון ראש הממשלה מ2010 עד  2013-  בזמן ששהו במעון ראש הממשלה אורחים מקומיים, נרשם כאילו מדובר באורחים מחוץ לישראל, וכך נוצר מצב שבו המדינה ספגה הוצאה של מאות שקלים נוספים על כל מנה לשפים יקרים, משום שהתקציב לאירוח אורחים מחו"ל גבוה מהתקציב המקביל לאורחים מקומיים.

ביוני 2014 מבקר המדינה יוסף שפירא - העביר מידע ליועץ המשפטי לממשלה דאז, וינשטיין, שלפיו משפחת נתניהו לקחה לביתה הפרטי בקיסריה ריהוט שנרכש מכספי המדינה עבור מעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים, אולם הועבר לקיסריה, והריהוט הישן מקיסריה הועבר למעון ראש הממשלה בירושלים.

בין השנים 2014–2015 נחשפו, בין היתר על ידי מבקר המדינה יוסף שפירא, מספר פרשות הקשורות לניהול מעון ראש הממשלה אשר בעניינן עלה חשד לביצוע עבירות פליליות ומהותם חמדנות לשמה.

במהלך שנת 2015 אוגדו הפרשות הללו יחד וכונו "פרשת מעונות ראש הממשלה", ובאוגוסט 2015 נפתחה חקירה פלילית נגד שרה נתניהו. היא נחקרה באזהרה בפרשה מספר פעמים.

בשנת 2015 נטען גם ששרה נתניהו שכרה מטפלת סיעודית לאביה, תוך שהיא משיתה את ההוצאות על מעון ראש הממשלה.

בספטמבר 2017 - חקירה העלתה חשדות שלפיהם שרה נתניהו יצרה מצג שווא שלא הועסקה מבשלת במעון. כתוצאה מכך הזמינה ארוחות למעון ראש הממשלה, בשווי של כ-359,000 שקלים תוך זייף חשבוניות של מנהל מעון ראש הממשלה.

ואלו היו רק חלק מהטענות.

שרה נתניהו הורשעה נתניהו בניצול בתחבולה של טעות הזולת ללא מרמה  והוטל עליה לשלם פיצוי לקופת המדינה בסך 45 אלף ש"ח בתוספת קנס בסך 10,000 ₪.
למימון ייצוגה המשפטי בתיק זה קיבלה שרה נתניהו מתנה בסך 270 אלף דולר מנתן מיליקובסקי, בן דודו של בנימין נתניהו (למרות התהיות שעלות שהייצוג המשפטי בפועל של תיק זה, לא עלה כל כך הרבה....)

הבושות של שרה:

שרה נתניהו סבכה לא פעם את בעלה בפרשיות שלאו דווקא קשורות לחמדנותה:

כבר  בספטמבר 2002 פורסמה בתקשורת שיחת טלפון סוערת שקיימה, ובה אמרה שאם לא מעוניינים בבעלה -

"נעבור לחוץ לארץ. שהמדינה הזאת תישרף. המדינה בלעדי ביבי לא תחזיק מעמד". לאחר הפרסום התנצלה נתניהו, ואמרה שהדברים נאמרו בשעת כעס.

בושה גדולה גרמה שרה נתניהו כאשר פורטל "וואלה" פרסם הקלטת שיחת טלפון משנת 2009 בין שרה נתניהו לבין יועצה של המשפחה, בנוגע לכתבה במדור רכילות. במהלך השיחה צרחה נתניהו על כך שהכתבה לא משקפת נכונה את מקצועה ופעילתה הציבורית. הצרחות האדירות שלה בהקלטה גררו פרודיות רבות ושאלות לגבי מצבה הבריאותי.

יחסה לעובדי משק הבית ומעון ראש הממשלה שהביכו מאוד את ראש הממשלה:

בשנת 2010 הגישה ליליאן פרץ, מנהלת משק הבית של משפחת נתניהו בקיסריה, תביעה נגד שרה נתניהו בבית הדין האזורי לעבודה, ובה טענות על תנאי העסקה בלתי הוגני, השפלות קשותם ושימוש באלימות מילולית.. העניין הסתיים בפשרה שפרטיה לא פורסמו.

שמה של נתניהו עלה בתביעות שהגישו בבית הדין לעבודה עובדי מעון ראש הממשלה, גיא אליהו ומני נפתלי נגד משרד ראש הממשלה בגין העסקה פוגענית.
בפסק הדין נכתב, בין השאר: "העדויות הרבות שהוצגו בפני בית הדין מצביעות על כך שבמעון שררו תנאי העסקה פוגעניים בגין התנהגותה של נתניהו ויחסה אל העובדים שכלל דרישות מוגזמות, העלבות, השפלות והתפרצויות זעם".
נתניהו הגישה ערעור על פסק הדין, אך ערעורה נדחה על הסף.
לאליהו נפסק פיצוי מהמדינה בסך 120 אלף ש"ח, 65 אלף ש"ח עקב העסקה פוגענית של שרה נתניהו ועוד 55 אלף ש"ח עקב הפרות שונות של דיני העבודה.

שוב ושוב עלו עדיות על יחסה המשפיל לעובדי מעון ראש הממשלה והתנהגות קיצונית במיוחד, חלקם נסגרו מחוץ לכותלי בית המשפט.

ההשפעה של שרה על ראש הממשלה לשעבר:

רבות דובר וסופר על ידי בכירים מאוד, כולל שרים, אנשי מוסד ומערכת הבטחון ומקורבים על ההשפעה שיש לשרה על בעלה ועל מינויים ותפקידי שרים... חלקם רכילותיים אך הם חוזרים וחזרו על עצמם עשרות פעמים מפיהם של אנשים מאוד רציניים, אך מעדותו של נתניהו עצמו ניתן להבין עד כמה השפעתה עליו גדולה גם בהחלטות הרות גורל  -

בכתבת עומק שפרסם העיתון "בילד" הגרמני ביוני 2012 צוטטו דברי בנימין נתניהו לפיהם שרה היא ששכנעה אותו לבסוף להסכים לעסקת שליט עם החמאס, שכללה שחרור של כאלף מחבלים, מתוכם 280 שנשפטו למאסרי עולם על ביצוע ותכנון פיגועי טרור ורצח בישראל.

בשנת 2013 דורגה על ידי מגזין "פורבס ישראל" במקום הראשון בדירוג השנתי של הנשים החזקות בישראל - הוסבר שהיא דורגה כך בגלל השפעתה ומעורבותה במינויים בסביבת ראש הממשלה.

במסיבת עיתונאים שקיים ביוני 2016 יחד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התלונן בעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו על היחס התקשורתי שמקבלת רעייתו, "רומסים את דמותה של רעייתי והופכים אותה לאבק אדם". נתניהו חזר שוב ושוב על טענות אלו במהלך הקריירה שלו... אך ההתייחסות לנושא באירוע כל כך רשמי ועולמי כשנשיא רוסיה האימתני, פוטין, עומד לידך... הוא דבר חריג בכל קנה מידה.

 עתה שרה עומדת בין נתניהו לבין עסקת הטיעון. כאמור הוא זימן אמש את יועציו הקרובים ועורכי דינו כדי לשכנע אותה להסכים לעסקת הטיעון.

מה ישכנע אותה לעמוד לצידו של ראש הממשלה לשעבר שעלול למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח בסיום משפטו? 

האם נתניהו יחליט באופן נדיר לקבל החלטה בניגוד לעמדת רעייתו? 

הימים הקרובים יגידו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('4b7e0eea-6218-475a-af8e-94476f0ddb2b','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה