"לצערי הכסף לא יחזור, אבל חשוב שהמודעות תעלה"

$(function(){setImageBanner('289e82c5-f455-4d0e-867b-34e60261796d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

התקשרו אליכם בטענה שבוצעה העברת כספים חשודה מחשבון הבנק? יתכן שמדובר בהונאה: עשרות תושבים דוברי רוסית מבאר שבע והסביבה מדווחים על ניסיון לעוקץ טלפוני. באמצעות השיטה המתוחכמת- חלקם נעקצו בעשרות אלפי שקלים. >>>

תעודת השוטר המזויפת, תוכן גולשים 27 א'

לפני חודשיים בלבד דווחנו כאן במערכת באר שבע נט על עוקץ טלפוני שגרם לתושבת ערד לשלם 10,000 ₪ במרמה למי שהזדהה כפקיד הבנק שלה. בימים האחרונים אנו מקבלים דיווחים נוספים על ניסיונות עוקץ בשיטה דומה, רק שהפעם קהל היעד הוא מבוגרים דוברי רוסית, רבים מהם תושבי באר שבע והסביבה.

בריאיון למערכת באר שבע נט, מעידות תושבות העיר על השיטה האכזרית של הנוכלים: "הנוכל מתקשר ומזדהה כנציג מהבנק, מדווח על העברת כספים מהחשבון של הלקוח ומבקש אישור. כשהלקוח עונה שלא מכיר פעולה כזאת, ה"נציג" טוען שמדובר בהונאה ומעביר את השיחה לסוכן משטרה. לאחר מכן, מצלצל אדם אחר אחר וטוען שהוא שוטר, מצרף תעודת שוטר (כנראה מזויפת), ואומר כי ונותן הוראה לגשת לכספומט ומשם לצלצל אליו ולקבל הנחיות".

יוליה, מספרת על החוויה האישית הקשה לאור העוקץ של אביה בריאיון למערכת באר שבע נט: "אבא שלי קיבל קוד לנייד, והנוכל ביקש את הקוד. אבא שלי בתמימות נתן לו וכנראה שהנוכל עשה דברים דרך אפליקציה מרחוק. כשהגשנו תלונה נאמר לנו שהרבה הגישו תלונה עליו, מזל שנפל רק ב-37 אלף שקל, אמא של חברה נפלה ב120 אלף. לצערי הכסף כבר לא יחזור אבל המודעות נורא חשוב שתעלה".

"מההתחלה נשמע לנו חשוד, ניסינו לעצור את אבא שלי ולא הצלחנו" מוסיפה יוליה. "לנוכל יש יכולות שכנוע נוראיות! הגענו למצב שאמא שלי הגיעה למשטרה והשוטרים התקשרו מהתחנה להסביר לו שזה עוקץ. הוא לא היה מוכן להקשיב לאף אחד, כרגע הוא במצב נפשי לא קל בגלל כל זה. מקווה שיתפסו אותו במהירות".

גם קטיה, משתפת בחוויה האישית שלה, לאחר שהנוכל ניסה לעקוץ את אמה: "הבנתי מאמא שלי שהוא ניסה להתקשר אליה והוא הגיע אליי בטעות. אני 'זרמתי' איתו בשיחה על מנת להבין איך זה עובד, הוא לא ביקש שום פרטים חוץ ממספר תעודת זהות. הוא שלח אותי לכספומט ושם כבר שלחתי לו הודעה שאני לא אעשה את זה, אז הוא חסם אותי. הוא שאל אותי גם מה המסגרת של העובר ושב שלי, כנראה כדי שבעקיפין יגרום לי להשתמש גם בה".

"גם לי עשו לי את זה, מזל שהבת שלי הייתה בבית" מספרת ד' אשר גם היא הייתה קורבן לניסיון העוקץ. "לי עשו את זה בשעה 01:45 בלילה, הוא מבקש להיכנס לקישור, הבת שלי שמעה את השיחה ומיד לקחה לי את הנייד מהיד ואמרה לו שהוא לא נשמע נציג מהבנק ושאנחנו לא נכנסים לשום קישור שהוא שולח".

לפני מספר חודשים משטרת ישראל פרסמה אזהרה בפייסבוק בנוגע לשיטת ההונאה:

"בחודשים האחרונים אנו מזהים עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה, שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, באמצעות יצירת קשר טלפוני והתחזות העבריינים לאנשי חוק/נציגי בנק וחברות אשראי. מגמה זו באה לידי ביטוי בתלונות המוגשות במשטרה, שבמרכזן עומד דפוס פעולה דומה:

1. הקורבן מקבל שיחת טלפון בה עבריין המתחזה לעובד בנק/חברת אשראי, מזהיר אותו מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי.

2. בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי/בנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, וזאת באמתלה של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו. במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף ל"חשבון האשראי החדש" שהונפק לו על ידי חברת האשראי.

3. בשלב זה, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו, או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים/"מזומן בזמן" הפרוסות במקומות שונים בארץ.

4. השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון אמיתיים של חברת האשראי/הבנק/תחנת המשטרה. 

זכרו: אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ, יש להניח שמדובר בהונאה וליצור קשר באופן אישי עם הבנק/חברת האשראי".

קטיה מסיימת במסר חשוב: "מי שנתקל בתופעה בבקשה לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על כך. הוא פועל כבר תקופה וכנראה שזה הולך לו. אני אגש להגיש תלונה, המטרה שלי שכל מי שנתקל בו ואני רואה שזה הרבה מאוד אנשים, יפנה גם הוא חצי שעה מחייו ויגיש תלונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3fa8de80-b27d-44b7-8ef1-bea356420b6c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה