למעלה ממאה מתושבי הנגב בהשקת מטה המאבק "בנגב ממריאים רק מנבטים"

$(function(){setImageBanner('0b740b48-39e9-4445-b38d-491795eba495','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

ביום חמישי נערך בערד אירוע השקה למטה המאבק של תושבי הנגב "בנגב ממריאים רק מנבטים" בהשתתפות למעלה ממאה תושבים שהחליטו "לקחת את גורל הנגב ותושביו בידיים ולא לאפשר לחיל האוויר לקצץ להם את הכנפיים ולקחת מהם את התקווה לעשיית צדק היסטורי ולצמצום הפער בינם לבין יתר אזורי הארץ המבוססים". עוד טענו משתתפי הכנס - "לא ננוח ולא נשקוט עד שכל החלופות יירדו מסדר היום ותתקבל ההחלטה הנכונה: בנגב ממריאים רק מנבטים"

קרדיט - גיל אייסנמןמטה המאבק לקח על עצמו את המשימה לרתום את תושבי הנגב למאבק ללא פשרות מול מקבלי ההחלטות בממשלה, באמצעות העמקת ההסברה של המשמעות הכלכלית, החברתית והתעסוקתית של הפרויקט, שמסוגל להביא לנגב צמיחה כלכלית של 6.8 מיליארד ש"ח בשנה, כ-30 אלף משרות חדשות במעגל ראשון ומינוף אדיר של העסקים הקטנים ושל רשויות הנגב שיושפעו ממנו ללא היכר.

"ההשפעה על הדרג הפוליטי זה חשוב", אמר מנכ"ל מועצת הנגב ותושב דימונה יוהן אטלן שהגיע להרצות על משמעות פרויקט נבטים בהזמנת התושבים שהחליטו לפעול ולא להמתין באופן פאסיבי להחלטות הממשלה: "כולנו צריכים לשדר למפלגות שזה מה שהנגב רוצה ושהעתיד שלנו לא צריך להיות תלוי וכפוף להחלטות של חיל האוויר, אלא ביכולת שלנו לצמוח ולהתפתח".

"נמל תעופה בנבטים יכול לייצר השפעה כלכלית חיובית דרמטית על הנגב", אמרה המשנה לראש עיריית ערד פלורי שטרלינג שהצטרפה למאבק התושבים, "הנמל יחזק את הרשויות המקומיות בנגב המזרחי, ייתן תעסוקה ופרנסה לעשרות אלפי משפחות באזור, ימנף את הצמיחה הכלכלית, יעלה את איכות החיים ויביא לכאן תושבים חדשים, תחבורה יעילה והתפתחות משמעותית של ענף התיירות".

גם נציגי המגזר הבדואי שהשתתפו באירוע התייחסו למשמעות התעסוקתית של הפרויקט והדגישו את הערך המוסף של שדה תעופה בנבטים עבור צעירי המגזר המשוועים לתעסוקה יציבה ופרנסה בכבוד. ריאד אבו ג'ודה אמר כי "פרויקט כזה יכול לתת לצעירים שלנו עתיד ולהיות עוגן יציב להשתלבות שלהם בחברה. אנחנו צריכים להילחם על נבטים, כי אין צודק מהפרויקט הזה מבחינת הילדים שלנו". באירוע נכחו גם נציגים מהמגזר החרדי שהגיעו לתמוך במאבק מתוך אמונה שנמל תעופה בנבטים יהיה פרויקט משנה חיים גם מבחינתם.

"זה מה שהנגב רוצה". קרדיט - גיל אייסנמן

 רוית בייליס, פעילה חברתית מערד שהתגייסה בכל כוחה להצלחת הכנס אמרה: "המסר שאנחנו רוצים להעביר לממשלה, למשרד הביטחון ולחיל האוויר הוא ברור וחד משמעי: אנחנו רוצים את נתב"ג 2 אצלנו. זה המאבק על העתיד של ילדינו, עתיד הנגב ועתיד המדינה. נבטים זה אומר גם רכבת שתחבר את ערד למרכז הארץ וזה משנה חיים. לא ננוח ולא נשקוט עד שכל החלופות יירדו מסדר היום ותתקבל החלטה נכונה וסופית: בנגב ממריאים רק מנבטים".

שלומי טבצ'ניק מערד הדגיש את התעסוקה האיכותית והגדלת ההכנסות לרשויות המקומיות כהשלכות משמעותיות של פרויקט נבטים וכסיבה לנחיצות המאבק ונציג הסטודנטים גיא שפץ דיבר על משמעות ההקמה של שדה התעופה מבחינת הישארות צעירי הנגב באזור במהלך לימודיהם וגם לאחריהם, בזכות ההזדמנויות התעסוקתיות שייפתחו בפניהם.

מארגני אירוע ההשקה הגדירו את האירוע כיריית הפתיחה לפעילותם שתימשך עד להשגת המטרה: "נכון שאנחנו בתקופת ממשלת מעבר, אבל דווקא בעיתוי הזה חשוב שתושבי הנגב יבהירו לכל מי ששואף לקבל את הקולות שלנו בבחירות, שאנחנו ציבור מכל המפלגות ומכל המגזרים ושאנחנו נתמוך רק במי שיהיה מספיק אמיץ לעמוד מול חיל האוויר ולהחליט ששדה התעופה הבא של ישראל יקום בנבטים.

אנחנו מדינה שיש לה חיל אוויר, ולא חיל אוויר שיש לו מדינה. אסור להפוך את היוצרות ולהתבלבל. כולנו מצדיעים ומכבדים את חיל האוויר, אבל ביטחון המדינה זה לא רק צבא חזק, אלא גם חברה חזקה, בריאה, צודקת, שוויונית שכל אזרח הוא חלק ממנה, לא נותר מאחור ויכול לחיות בה בכבוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9e2f169b-69c0-40d7-85cf-7bba44ca02de','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה