למה הנאשם בקש לפסול את השופטת חביב?



נאשם בעבירות מכס ומע"מ דרש השבוע, בצעד חריג, לפסול מהמשך ההליך את שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, לאחר שלטענתו הציעה לזכותו ושינתה את עמדתה באופן קיצוני. 

(צילום: דוברות הרשות השופטת)

למעלה מעשור נמשך ההליך המשפטי של דקל בן לולו (41), יבואן שנאשם בעבירות מכס ומע"מ. המשפט החל בבית משפט השלום באשדוד ועבר בשנת 2015 לבית משפט השלום בבירת הנגב בפני השופטת שרה חביב.

בשנת 2018, לאחר שלב הסיכומים, ערכה השופטת חביב, שלושה דיונים גישור יוצאי דופן, שכן שופט הדן בתיק לא יכול לשמש כמגשר.

בהקלטה מתוך הדיון השלישי בסדרה, רגע לפני פסק הדין, נחשפו אמירותיה, שלא תועדו כלל בפרוטוקול, לפיהן לא יכולה לשלוח את הנאשם מהכלא בהעדר ראיות וללא שעדי התביעה הוכיחו את האישומים.

בהקלטה מודה השופטת כי "הרוב כתוב", בהתייחסה לפסק הדין וכן את הודעת התובעת כי תערער על ההחלטה.

בסופו של דבר הרשיעה חביב את בן לולו בשניים מארבעת הסעיפים (לרבות אלה שהודיעה כי לא יכול להרשיע) וגזרה עליו 30 חודשי מאסר בפועל.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע לא הסכים לשנות את פרוטוקול הדיון בהתאם להקלטה ואף הרשיע את בן לולו בשני הסעיפים מהן זוכה בערכאה הראשונה.

שופטי המחוזי החזירו את התיק לשופטת חביב למתן גזר דין מעודכן, זאת על אף שביקרו את השופטת השלום על התנהלותה.

כבר בפתיחת הדיון שנערך השבוע הודיעו סנגוריו של בן לולו כי הם מבקשים לפסול את השופטת לאור דיוני הגישור החריגים שביצעה לאחר שלב הסיכומים.

עו"ד עמית חדד, מצוות ההגנה של הנאשם טען בפני השופטת כי ב"דיון גישור" הראשון שערכה במרץ 2018 הביעה עמדה לפיה יש למחוק את כתב האישום, להטיל על בן לולו תשלום כופר ולסגור את ההליך מאחורי דלתיים סגורות. למשמע דברים אלה ענתה השופטת: "שקר גס" והטיחה בעו"ד חדד כי "נפל קורבן להונאה".

בפני השופטת הוצג תכתובת ווסטאפ ששלח עו"ד שמוליק קליין שנכח בדיון למרשו, ששהה בסין.

הודעות אלה שנשלחו בזמן אמת, כללו ציטוטים מדויקים של השופטת חביב. עו"ד קליין, כמו גם סנגורית נוספת של בן לולו, עו"ד דריה גולדין, שנכחה בדיון במרץ 2018, התייצבו מול השופטת כי בית המשפט אמר את הדברים כהווייתם – "ואני לא הוזה", הוסיפה עו"ד גולדין.

לאור כך הודיעה השופטת חביב  כי תעביר בהמשך החלטתה לפסילתה מהמשך ההליך המשפטי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה