למה אין נגישות בתחנת רכבת מרכז?: "זה שאני עם כיסא גלגלים לא אומר שאני שונה מאחרים"

$(function(){setImageBanner('abd56740-38a2-4abd-81df-db1e9e9957ea','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

לקוחות הרכבת בעלי מוגבלויות התלוננו על בעיית נגישות בתחנת רכבת מרכז בבאר שבע. אדם עם כיסא גלגלים אשר מעוניין לפנות לדלפק כדי לקבל שירות מנציג לא יכול, בעקבות מחיצות מברזל שהוצבו בתור לדלפק ולא מאפשרים מעבר עם כיסא. ומה היה לרכבת ישראל להגיד בנושא?

"זה שאני עם כיסא גלגלים זה לא אומר שאני שונה מאחרים ואני כן רוצה להשתמש בקופה בלי עזרה של אף אחד והדבר היחיד שמונע ממני זה העמודים ששמתם שמה", אומר איתי אברבנאל בפוסט שפרסם. איתי בן 22, תושב באר שבע, היה בתחנת רכבת מרכז בבאר שבע ולא הצליח להגיע לדלפק השירות כיוון שלא יכול לעבור עם כיסא הגלגלים שלו. "אם אני לא רוצה לרכוש כרטיס דרך המכונה ואני בעל מוגבלות עם כיסא גלגלים, אין לי אפשרות לפנות לקופה הראשית כמו כל נוסע אחר", מסביר לנו איתי. הוא העלה סרטון לפייסבוק בו ניתן לראות כי הוא לא מצליח לעבור ולהגיע לדלפק עם כיסא הגלגלים שלו.

חשוב לו לציין כי רכבת ישראל מאוד נגישה לנכים ובעלי מוגבלויות באופן כללי, "יש אנשי צוות של הרכבת שעוזרים במיוחד לאנשים עם מוגבלות ומסייעים בתחום הנגישות, הרכבת נגישה בהגעה לתחנה, ברציפים וכשאנחנו על הרכבת. אבל חבל לי שלא שמים לב לפרטים הקטנים...", אומר איתי. חשוב לו להעלות את הנושא הזה לסדר היום לא בשביל עצמו, כי אם בשביל כל האנשים עם המוגבלות שמגיעים לתחנה, שלהם יהיה קל יותר. "לא לכולם קל לגשת לנציג שיעזור להם, לבקש עזרה... יש כאלו שלא יכולים להשתמש במכונות האוטומטיות בגלל מגבלה או שהם לא יודעים איך. חשוב שיהיה נוח לרכוש כרטיסים בכל צורה, לכל אחד".

כשבועיים לאחר שפרסם את הסרטון הוא הגיע שוב לתחנה, שם פנה אליו אחראי הנגישות של רכבת ישראל ואמר כי יטפלו בבעיה. "שמחתי מאוד שנראה שבאמת אכפת להם מהמצב והם רוצים לשנות. אבל השבוע עברתי שם שוב פעם, חודש מאז שפרסמתי את הסרטון, ושום דבר לא השתנה", אומר איתי. בתגובה לסרטון נציגי הרכבת אף פרסמו את התגובה הבאה: "שלום איתי,
על מנת לשמור על הסדר הוצבו מחיצות. יחד עם זאת ניתן להנפיק בקלות חוזה נסיעה גם במכונות המוצבות באולם הנוסעים וכל עובד בתפקיד ישמח לסייע לך ככל שתפנה לצוות. אני מעביר את פנייתך לגורם האמון על הנגישות בתחנות הרכבת".

"מה שהם ענו לי מרגיש כמו התשובה הקלה, סוג של לצאת ידי חובה... להגיד שהם עשו את שלהם והפתרון הוא להשתמש במכונות האוטומטיות. אבל בסופו של דבר לקוח לפעמים רוצה לדבר עם בן אדם, לא בהכרח דרך מכונות ואותנו מאלצים לעשות את זה", משתף איתי. הוא טוען כי יש אנשים שלא אוהבים לבקש עזרה, שכל אחד רוצה להיות עצמאי ושתהיה לכולם האפשרות להיות מול הנציג בדלפק ולבקש ממנו כרטיס כמו כל אחד אחר. "אנחנו רוצים להרגיש שווים לשאר הנוסעים. אני כדורסלן ונוסע שלוש פעמים בשבוע לתל אביב ברכבת, שם בתחנה יש הרבה יותר נוסעים וקהל ועדיין אין שם ברזלים שמונעים מאנשים עם כיסא גלגלים לעבור. חשוב שגם בבאר שבע התחנה תהיה נגישה לכולם, שווה לכולם", מסכם איתי.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה:

"מתן שירות לאנשים עם מוגבלות הוא ערך ברכבת ישראל, אנו משקיעים בכך תשומת לב רבה, משאבים ומאמצים. כל 68 תחנות הרכבת מונגשות, ובכל אחת ממעל 500 הרכבות המופעלות ביממה קיים קרון ייעודי לנוסעים עם מוגבלות. התוצאה באה לידי ביטוי בצמיחה המבורכת של תיאומי נסיעות, המציגה עלייה של מעל 15 אחוזים בנסיעות אנשים עם מוגבלות ברכבת. בשנה האחרונה בוצעו עד כה מעל 45 אלף תיאומי נסיעה.

נוסע עם מוגבלות הזקוק לעזרה, יכול לפנות באופן מיידי לצוותי התחנות: דיילים, מנהלים ומאבטחים, הזמינים לו בכל זמן. תוחמי התור הוצבו להסדרת התור לקופות, והרכבת פועלת להרחבתם כך שיתנו מענה גם לאנשים עם מוגבלות. בכל מקרה, בסמוך לקופות מוצב דייל אשר ניתן להיעזר בשירותיו לכל צורך, בין אם רכישה בקופה המאוישת, או רכישה באחת מהמכונות האוטומטיות הפרוסות בתחנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('acc97937-ed12-4a61-8a1a-85049e5bc7f2','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה