לאחר שש שנים: "השוק הבדואי" המיתולוגי של באר שבע ייפתח מחדש ברהט

$(function(){setImageBanner('a0b6c9ca-35a5-4442-87b8-edc173f24f92','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עיריית רהט והחברה הכלכלית ברהט ייפתחו מחדש את השוק הבדואי המיתולוגי של הנגב שנסגר לפני כשש שנים בבאר שבע. השוק יציע מעל 100 דוכנים עם תוצרת מגוונת של תבלינים, פירות וירקות, כלי בית, דוכני מזון ועוד ויהיה פתוח לקהל הרחב בכל שבת בין השעות 8:00-15:00

סוחר השוק הבדואי. קרדיט - שרון טל

עיריית רהט והחברה הכלכלית ברהט הכריזו השבוע על פתיחתו המחודשת של השוק הבדואי המיתולוגי שנסגר בבאר שבע בתחילת שנת 2017. השוק ייפתח בתמיכת משרדי הפנים והחקלאות. השוק החדש מתפרש על פני 21 דונם ויפעל במרכז התרבות החדש ברהט, בסמוך לקאנטרי קלאב, היכל התרבות והטיילת החדשה.

השוק החדש/ישן, יכיל למעלה מ-100 דוכנים שיציעו תוצרת חקלאית, שוק איכרים עם ירקות ופירות, דוכני מזון אותנטי, תבלינים, כלי בית ועוד. עלות הקמתו הפרויקט עומדת על 15 מיליון ש"ח והיא כוללת מתקני הצללה, שילוט הכוונה, שירותים ציבוריים, תשתיות ונגישות ציבורית וחניה בשפע. 

"השוק הבדואי" בבאר שבע היה מקום מפגש וחיבור בין יהודים לבדואים ויצר זיכרון קולקטיבי בבתים רבים בנגב. ב-2017 החליטו בעיריית באר שבע לסגור את השוק  בטענה שאיבד מאופיו האותנטי שאפיין אותו במשך שנים רבות והפך אותו למוקד משיכה לקונים מכל רחבי הנגב. החלטה זו התקבלה לאחר סיום תקופת הזכיינות של השוק הבדואי, ששורשיו נטועים למעלה מ-100 שנים אחורה, לימי השלטון הטורקי. סוחרים רבים, שהתפרנסו במשך עשורים מהשוק מצאו עצמם ללא פרנסה. בעקבות כך, רבים מהם הפגינו כנגד החלטת עיריית באר שבע. אוסמה, סוחר ותיק שעובד בשוק כ-20 שנה, סיפר בזמנו לראיון בבאר שבע: "מהשוק הזה מתפרנסים יהודים ובדואים, אם יסגרו את השוק אני אלך לגנוב והילדים שלי יגנבו. אני משנת 98' עובד בשוק, יצאתי מהכלא והתחלתי לעבוד. מה אתם רוצים שנלך לגנוב ולמכור סמים? אני רוצה לפרנס משפחה, מאיפה אני אביא כסף לשבע הילדים שלי? אנחנו לא רוצים להתעסק בפשע, לא רוצה לחזור לכלא! רוצים להתפרנס בכבוד".  

הפגינו נגד ההחלטה, סוחרי השוק הבדואי בזמנו. קרדיט - שרון טל

כעת, יוכלו הסוחרים הוותיקים לחזור לשוק החדש שייפתח ברהט ויפנה לכל המגזרים. עטא אבו מדיעם ראש העיר רהט מסר כי "אני שמח לבשר על פתיחת השוק הססגוני ברהט שיאפשר חווייה תיירותית וצרכנית לתושבי הנגב והארץ בכלל. השוק יתן מענה לסוחרים ולמבקשים לעשות קניות, גם בשבת. השוק הינו חלק מהפיתוח הכלכלי של העיר ויחד עם מרכז התרבות החדש יהפוך אותה לחוויה ומוקד לקניות בנגב. אני מודה למשרדי הממשלה שתמכו בשוק אשר ינוהל באמצעות החברה הכלכלית״.

מחמוד אלעמור, מנכ"ל החברה הכלכלית ברהט מסר כי "פתיחתו של השוק הבדואי ברהט היא חלק מהמהפכה התיירותית והכלכלית שעוברת העיר. בשנים האחרונות רהט הפכה לעיר מארחת עבור כל המגזרים, זאת לצד הפיכתה למרכז התרבות הבדואית הגדול ביותר בארץ. רק לאחרונה פתחנו את היכל התרבות, שמאכלס את הפעילות של התיאטרון הבדואי היחיד בישראל, "אלהמבש", את המרכז לאמנות פלסטית, אירחנו את פסטיבל הקפה הגדול בארץ בו השתתפו מעל 6,000 איש, ובקרוב מאוד נשלים את בנייתו של מרכז המורשת לתרבות הבדואית שיעבור גם הוא לרהט. זאת בעלות כוללת של 50 מלש"ח. החזון שלנו הוא שאזרחי ישראל יגיעו לרהט בשבתות, יעשו בה קניות, יאכלו במסעדות והקבביות המקומיות, יתארחו בבתים המארחים שלנו וייהנו מתרבות הכנסת האורחים הבדואית".   

  • השוק יפעל בכל יום שבת בין השעות 15:00-8:00 ברחוב אלחזאן בעיר.
  • לפרטים נוספים חפשו  בפייסבוק "תפדלו - החוויה הבדואית ברהט".

הדמיית השוק. קרדיט - פישר אלחנני אדריכלים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה