לאחר שחשב שמדובר ביישוב ליד כרמיאל: בן גביר הגיע לביקור במיתר וכרמית

$(function(){setImageBanner('db6c06ed-85bb-44e1-8c86-78beca8224ee','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כשבועיים לאחר אירועי הירי באיזור לקיה, שבעקבותיהם עצרה המשטרה מעל עשרה חשודים, הגיע סוף סוף השר לביטחון פנים לביקור במיתר וכרמית - היישובים אשר בשיחה עם אחת התושבות תהה אם הם ממוקמים ליד כרמית. אז מה הוא הבטיח וכיצד בכוונתו לטפל במקרים שיקרו בעתיד?

קרדיט - דוברות מרחב נגב

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר סייר היום (ב') במועצה המקומית מיתר לאור אירועי הירי החוזרים ונשנים מהיישובים הבדואים הסמוכים.

כזכור, הסיבוב השני של הבחירות לראשות מועצת לקיה לא עבר בשקט, שכן עם היוודע תוצאות הבחירות החל ירי מסיבי לאורך שעה ארוכה שנשמע היטב ברחבי כרמית ומיתר. בעקבות דיווחים על הירי הוזעקו כוחות משטרה גדולים ללקיה על מנת להשליט סדר ולהשיב את השקט ובימים שלאחר מכן ביצעו הכוחות מספר רב של מעצרים.

היות ולא מדובר באירוע בודד, אלא בתופעה של ממש, ביקש ראש המועצה הנבחר, שמעון פרץ לקדם תכנית רחבה לטיפול בנושא הנשק הבלתי חוקי והירי שמהווה איום על תושבי האזור. בין היתר על ידי הקמת תחנת שיטור נוספות, מעורבות עומק בשטח ומבצע בקנה מידה נרחב של המשטרה והצבא לאיתור והחרמת אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים. אל השר התלוו צוות הלשכה ובכירי המשטרה המקומיים - מ"מ מפקד תחנת העיירות- רפ"ק יוסי אסנפי, סגן מפקד מרחב נגב- ניצבד משנה אבי לוי, סגן מפקד מחוז דרום- תת ניצב חיים שמואלי.

השר נפגש עם ראש מועצת מיתר, שמעון פרץ, מפקד כיתת הכוננות במיתר, ניצב בדימוס יוסי פרינטי ומש"ק הביטחון בכרמית רס"ב דודו בן סעדון ושמע מהם על הנעשה בשטח. שמעון פרץ, ראש מועצת מיתר הנכנס, אשר הבטיח במצע הבחירות שלו כי יטפל בבעית הביטחון שמדאיגה את תושבי היישוב וגם כמובן את תושבי כרמית הסמוכה, טען כי הודות לתקציב משמעותי על סך 900,000 ש"ח ממג״ב, תתאפשר בקרוב פריסת מכ״מים מתקדמים על פי תכנית סדורה בהתאם לצרכי הביטחון היישובים בהתחשב במיקום ובסמיכות לגדר וליישובים אחרים.

כאמור, במסגרת התכנית תתוקצב על ידי מג״ב הקמה של מערכים טכנולוגיים ומרכיבי ביטחון שונים וחדשניים במועצה. פרץ טען הבוקר, כי התוכנית כוללת: הקמת מערכים טכנולוגיים ומרכיבי ביטחון פיזיים על מנת להתמודד עם תופעות כגון: פריצות ליישוב ולבתים, גניבות רכבים ורכוש, גניבת ציוד ובקר, השחתות והצתות. עוד טען פרץ: ''כאסטרטגיה, עוסקת התוכנית לא רק בתגובה וחקירת אירועים, אלא, לראשונה, מיישמת תפיסה של מניעה בשילוב טכנולוגיה מתקדמת כגון: הצבת חיישני תנועה ומצלמות״.

החשודים והירי כפי שנראה מכרמית. קרדיט - משטרת ישראל/צילום פרטי

כזכור, באותו הערב, סימסה תושבת היישוב כרמית לשר לביטחון פנים, איתמר בן גביר בעצמו והוא מצידו חשב שמדובר ביישוב אשר סמוך לעיר כרמיאל שבצפון. הבוקר, כשהוא מסייר במקום, לא סיפק השר תשובה חד משמעית כיצד הוא מתכוון לטפל בנושא אך טען: ''אנו ערים למתרחש בשטח ופועלים כל העת לגיוס ועיבוי כוחות המשטרה''.

רס״ב דודו בן סעדון, נציג המשטרה הבכיר במהלך הביקור טען מצידו: "למרחב כרמית ומיתר יש חשיבות לאומית גדולה, לכן, הוחלט במג״ב לעשות ככל שניתן כדי לשפר את ההגנה על היישוב ולהקצות אמצעים טכנולוגיים ואמצעי מיגון והתרעה כנגד חדירה ליישוב וכניסת גורמים בלתי רצויים כמו גם לשפר את תחושת הביטחון האישי של התושבים, יש בכך בשורה לחיזוק ביטחון התושבים וכן לתחושת הביטחון. יש לנו אחריות אחת - בטחון היישוב תוך התמודדות עם אתגרים רבים ומגוונים. תמונת הניצחון שלנו היא חיזוק ההרתעה וחיזוק מערך הביטחון"

במועצת מיתר טוענים, כי בימים אלו נערך מיפוי מלא של מערך המצלמות הקיים מתוך שאיפה להשמיש את כלל המצלמות הקיימות. במקביל, מותקנות מצלמות במיקומים חדשים, כך למשל הוצבה מצלמה חכמה מסוג  PTZ המאפשרת למוקד ראייה חכמה מרחוק עם זום משמעותי ויכולות צפייה מתקדמות, הנה הצצה קטנה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a8b5c8fb-ddb2-472c-9a98-7b7dbcaaf6c0','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה