כתבי אישום נגד 5 נאשמים באשמת מעשי טרור בכביש 31 במהלך מבצע "שומר החומות".



פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום כתבי אישום נגד 5 נאשמים, תושבי כסייפה, אשר כל אחד לפי חלקו היו מעורבים במעשי טרור של ידוי אבנים והפרות סדר ממניע גזעני, בכביש 31 במהלך מבצע "שומר החומות".
כתב האישום נגד הנאשמים הוגש לבית המשפט המחוזי בב"ש בגין ביצוע ריבוי עבירות של מעשה טרור של יידוי אבן וירי לעבר כלי תחבורה לפי חוק המאבק בטרור, מעשה פזיזות באש ממניע גזעני, ריבוי עבירות של חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות.

בית המשפט המחוזי באר שבע צילום ארכיון

המעשים שבכתבי האישום אירעו במסגרת גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, על רקע לאומני-גזעני, שהתרחשו במוקדים רבים ברחבי המדינה. כל זאת, בעת שמדינת ישראל מנהלת מערכה צבאית המכונה "מבצע שומר החומות" כנגד ארגון ה"חמאס" ברצועת עזה, ובעת שהאוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל מצויה תחת מתקפה של מאות רקטות.

 על פי כתבי האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אלכס דרנבוים, בתאריכים 12.5.21-11.5.21, הגיעו הנאשמים לצומת נבטים בכביש 31 בעקבות קריאות ופרסומים ברשתות החברתיות, ובצוותא חדא עם אחרים, כשחלקם רעולי פנים ומניפים דגלי פלסטין, הציתו צמיגים וזרקו את הצמיגים הבוערים מגשר נבטים לכביש, על מנת לחסום את ציר התנועה ולמנוע מעבר רכבים, התפרעו ויידו אבנים רבות לעבר כלי רכב ואוטובוסים שנסעו בצומת. מידויי אבנים, חלק מהרכבים והאוטובוסים ניזוקו, החלונות נופצו והנוסעים חשו ברע.

עוד עולה מכתב האישום, כי חלק מהנאשמים בדקו בין כלי הרכב האם מדובר בערבי או יהודי, וסימנו לחבריהם מי יהודי ברכב, על מנת ליידות לעברו אבנים, ומי ערבי, ולא לפגוע בו. הנהגים הערבים, אותתו באמצעות איתות חירום במהלך הנסיעה, פתחו חלונות והשמיעו מוזיקה בערבית, על מנת למנוע פגיעה בהם.

מרבית נהגי כלי הרכב הצליחו להיחלץ, ונמלטו מהמקום.

במהלך האירועים, צילם אחד הנאשמים את המתרחש והעלה סרטונים, בהם נראות ההתפרעויות ל"טיקטוק".

בכתב האישום צוין בין היתר, כי הנאשים, בצוותא עם אחרים, סיכנו חיי אדם בכך שיידו אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה, במטרה לפגוע בנוסעים זאת מתוך מניע מדיני, דתי, לאומני ואידיאולוגי, וכאשר במעשיהם היה סיכון ממשי לפגיעה חמורה בגופו של אדם ובבטיחות הציבור.

התיק נחקר ע"י פח"ע ימ"ר נגב ושירות הביטחון הכללי.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה