כנס התחבורה הציבורית השנתי: ''האלימות בכבישים יותר גרועה מאשר מה שיש בגבול עזה''



הכנס השנתי לתחבורה ציבורית בישראל נפתח באילת, ועסק בין היתר בסוגיית האלימות בכבישים, במחסור בנהגים ובשלל נושאים נוספים: "הגים קמים בבוקר לשרת את הציבור ומוצאים את עצמם חסרי אונים כי אין לנו גב''

קרדיט - אלוני מור

הכנס השנתי לתחבורה הציבורית בישראל של ארגון נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית, נפתח אמש (ג') באילת. את הכנס פתח יאיר שלם, מנכ"ל ההסתדרות הלאומית פתח את הכנס ואמר: "ארגון הנהגים נחוש לשפר את שכר ותנאי הנהגים. יש להמשיך ולקדם את מעמד הנהג בישראל ויש לדאוג ששעות הנסיעות שלהם יהיו הוגנות. כל אזרח במדינת ישראל יודע כי יעילות התחבורה הציבורית היא צורך קיומי כדי לנהל את שגרת היום יום. אנו מקווים שהכנס הבא לא יהיה בסימן קטסטרופה אלא בסימן צמיחה של התחבורה הציבורית".

הפאנל הראשון עסק בקטסטרופה התחבורתית והשתתפו בו טל כהן מנכ"ל דן באר שבע ודן בדרום, שמעון סודאי יו"ר ארגון קציני הבטיחות, איתי חיים מייסד עמותת תחבורה בדרך שלנו וישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים. הקולות סביב הפאנל עסקו בעיקר במצב הביטחון האישי של נהגי התחבורה הציבורית, מצב הכבישים ואף במחסור החמור בנהגים.

ישראל גנון, יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים טען בפתיחת הפאנל: "נהג האוטובוס הפך להיות המקצוע האזרחי המסוכן במדינת ישראל. נהגים קמים בבוקר לשרת את הציבור ומוצאים את עצמם חסרי אונים כי אין לנו גב. מדינת ישראל צריכה להכיר בנהגי האוטובוסים כמקצוע ,דבר שיחסוך תאונות דרכים ויהפוך את הנהגים לנותני שירות טובים יותר". טל כהן, מנכ"ל דן באר שבע ודן בדרום התייחס גם למצב התחבורה הירוד בישראל, ולכך שמצב התשתיות נמוך במיוחד: "לא סביר שיהיו נסיעות של אוטובוסים בתוך העיר יהיו שעה וחצי והחברות צריכות לגייס עוד נהגים. הייתה התקדמות בתחבורה הציבורית בפריפריה".

מי שהצטרף לדבריו של כהן הוא איתי חיים, מייסד עמותת "תחבורה בדרך שלנו שאמר: "אנחנו רוצים לראות פעילות אפקטיבית של משרד התחבורה. אם מבטיחים לנו שהתחבורה הציבורית תשתפר, אנחנו צריכים עוד נהגים ועוד תנאים עבורם. אנשים מוצאים את התסכולים שלהם על הנהגים".

קרדיט - אלוני מור

עוד נושא חשוב שעלה בפאנל היה עניין הביטחון האישי הירוד בכבישים, אשר כתוצאה ממנו נפגעים גם לא מעט נהגים. אנחנו כאן בנגב מכירים את התופעה מקרוב, שכן לא אחת מדווח על אירועים חמורים במהלכם נזרקים סלעים ואבנים לעבר אוטובוסים, בעיקר באזור הכביש שבין דימונה לבאר שבע. בחלק מהמקרים אף נחבלו נהגים בעצמם, זאת כתוצאה מרסיסים אשר פגעו בגופם.

יוני קריספין, נהג ויו"ר ועד עובדי אפיקים טען בפני חברי הפאנל: "האלימות בכבישים יותר גרועה מאשר מה שיש בגבול עזה. לא יעלה על הדעת שהנהגים יהיו מותקפים כל הזמן". לדבריו של קריספין הצטרף גם שמעון סודאי, יו"ר ארגון קציני הבטיחות: "הנהגים מדברים על כך שאין להם זמן להפסקה, ואני תוהה מתי יהיה להם זמן להדרכה. אין כיום מספיק זמן להדרכה לנהגים. נהגים מקבלים הדרכות דרך הטלפון".

שמשת האוטובוס המנופצת. קרדיט - צילום פרטי (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה