כך ניסה בעל עסק מבאר שבע להילחם בפרוטקשן



משטרת ישראל מדווחת כעת, כי בעקבות תלונה של בעל עסק במרכז מסחרי ביציאה מהעיר על דמי חסות שנלקחים ממנו, נעצרו שני חשודים במקרה

צילום באדיבות משטרת ישראל

"זה לא עובד ככה, זה לא אני רוצה או לא רוצה. תהיה מלחמה": אלו תוכן המילים ששמע לאחרונה בעל עסק במרכז מסחרי ביציאה מבאר שבע, אשר קיבל במהלך השנים האחרונות "שמירה" מצד שני תושבי תל שבע.

כאמור, על פי דו"ח החקירה - במהלך השנים שילם בעל העסק שכר של 3,000 ש"ח בכל חודש תמורת דמי חסות שניתנו בעסק שלו. לפני מספר שבועות, פנו "העובדים" לבעל העסק בדרישה לשיפור התנאים. נאמר לו, כי כעת עליו לשלם 6,500 ש"ח ביחד לחודש, בעוד החשודים במעשה דורשים ממנו להיות ''עובדי החברה''.

משנענו בשלילה, החל העסק לספוג התפרצויות וגרימת נזקים. מעבר לכך, דרישת תוספת התשלום הפכה להיות מאיימת: "זה לא עובד ככה, זה לא אני רוצה או לא רוצה. תהיה מלחמה", כך נאמר לבעל העסק האומלל. לאור זאת, החליט האחרון להפסיק את ''העסקתם'' ואז בתגובה ב-2.3 בוצע ירי לעבר העסק. מלבד זאת, נופצו חלונות והועברו לבעל העסק מסרים כגון: ''אתם לא יכולים לזרוק אותנו, זה לא עובד בצורה כזו''.

בניסיון נוסף לשכנעו אחרת, פנו החשודים אל בעל העסק וטענו בפניו, כי עשה טעות שזרק אותם. כמו כן, בפגישה נוספת שערך מנהל בחברה עם השומרים, נענה כי: ''בעל העסק לקח לנו את הפרנסה, זה לא עובד בצורה כזו. אנחנו לא עובד שאתה מפטר אותו. אני בטוח שיהיו אירועים דומים וזה לא בהכרח צריך להיות ירי. זה יכול להיות נזק פה נזק שם''. לבסוף נאמר לבעלים, כי ''עוד מעט רמדאן יש לכם הרבה עבודה תצטרכו להיות זהירים''.

בעקבות כך, במהלך חקירה סמויה שהחלה בידי מחלק סד"ח בימ"ר נגב בתאריך 4.3 ומיד לאחר אירוע הירי נאספו ראיות נוספות נגד שני החשודים: פאדי (1991) ומחמוד (1998) אל אעסם שנעצרו ב-17.3. כמו כן, מעצרם הוארך בחשד לסחיטה באיומים ובתאריך 23.3 הוגשה הצהרת תובע ומעצרם הוארך עד היום.

רס"ב אייל סבן, ראש צוות חוקרים במחלק חקירת סחיטת דמי חסות בימ"ר נגב: ''מדובר באירוע חמור בו עפ"י החשד נעשה נסיון סחיטה באיומים בהפחדה תוך גרימת נזק לעסק. בעל העסק קיבל החלטה נכונה ושיתף את חוקרי היחידה בהשתלשלות האירועים ובסופו נעצרו חשודים וצפויים כנגדם כתבי אישום. אני פונה לציבור לפנות אלינו בכל מקרה של חשש לסחיטה''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה