כחלק משינויי האקלים: המשרד להגנת הסביבה ילווה 2 רשויות בנגב



המשרד להגנת הסביבה מוביל עוד רשויות מקומיות להכנת תוכניות היערכות לשינוי אקלים: המשרד תומך ב-8 רשויות מקומיות נוספות ברחבי הארץ באמצעות ליווי של צוות מקצועי כדי לשפר את היערכותן למצבי חירום כתוצאה מאירועי אקלים קיצוניים

תמונה לא נבחרההמשרד להגנת הסביבה הודיע ל-8 רשויות מקומיות נוספות ברחבי הארץ על צירופן לתוכנית ההיערכות לשינוי אקלים בתמיכת המשרד, כאשר בין הרשויות ישנן שתיים שמגיעות מהנגב: דימונה וערד. תמיכה זו מצטרפת לקול קורא להכנת תוכניות היערכות לשינוי אקלים ברשויות המקומיות, שפורסם בשנת 2022, שבמסגרתו זכו 39 רשויות מקומיות.

במשרד להגנת הסביבה הדגישו, כי לאור חשיבות ההיערכות ברשויות המקומיות, המשרד הרחיב להרחיב את התמיכה שלו לעוד רשויות, במטרה לשפר את היערכותן למצבי חירום כתוצאה מאירועי אקלים קיצוניים, ולחזק את החוסן הקהילתי, בדגש על אוכלוסיות פגיעות.

במסגרת התוכנית, המשרד יעמיד צוות של יועצים מקצועיים אשר יסייעו לגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות לגבש תוכניות פעולה מקומיות להיערכות לשינוי האקלים, לבנות מנגנוני שיתוף פעולה ולמידה בתחום היערכות לשינוי האקלים בתוך הרשויות, בין ארגונים, עסקים והציבור הרחב ובנוסף המשרד יסייע בהקמת מאגר תוכניות פעולה להערכות לשינוי אקלים לשימוש כל הרשויות בארץ.

הכנת התוכנית תארך כשנה, ובמהלכה כל רשות שנבחרה תקבל ליווי של מרכז תכנון, שירכז את התכנון לאורך התהליך ויסייע בכתיבת והגשת תוכנית ההיערכות. בנוסף התוכנית צפויה לסייע לרשות המקומית לזהות את הנושאים והנקודות שאותם הרשות צריכה לחזק ושבהם עליה לפעול. לצד זה, הכנת התוכנית תייצר היכרות של יחידות הרשות השונות עם מגמות שינוי האקלים, עם הטרמינולוגיה והפתרונות הקיימים בנושא ולחזק את המודעות ושיתופי הפעולה בסוגיה זו.

המיקוד בשלטון המקומי נובע מההבנה שהוא המפתח ברבות מן הזירות אשר יעצבו את חיינו במסגרת שינוי האקלים. המשרד להגנת הסביבה ימשיך להוביל ולתמוך בהיערכות של מדינת ישראל לקראת שינוי האקלים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה