כחודש לאחר כניסתו לתפקיד: ראש מועצת מיתר עם החלטה דרמטית

$(function(){setImageBanner('5b482050-a5e0-43c9-bb4d-bbfd9bac9617','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

ראש מועצת מיתר הנכנס, שמעון פרץ - הורה על הוצאת צו הפסקה לבנייתו של בניין המועצה החדש ביישוב. מדובר בהחלטה יוצאת דופן, שמגיעה לאחר מאבק מתמשך בין התושבים לראש המועצה הקודם בנוגע להחלטה

השטח שעליו אמור להיבנות הבניין החדש. קרדיט - צילום פרטי

עתיד בניין המועצה החדש במיתר עומד שוב במוקד, לאחר תקופה ארוכה של אי וודאות. הבוקר, הודיעה מועצת מיתר כי ראש המועצה החדש, שמעון פרץ, הורה על עצירה זמנית של העבודות באתר.

כאמור, בנייתו של הבניין לוותה בהתנגדות רבה מצד לא מעט מתושבי היישוב, במיוחד לנוכח המיקום הנבחר - שטח האמפיפארק ביישוב, אשר נחשב לריאה ירוקה ושלווה בה מתכנסים לא אחת תושבי המקום. כעת, בהודעה שיצאה לציבור נכתב: ''אנו רוצים לעדכן אתכם כי בהמשך להחלטת ועדת הערר, הורה ראש המועצה על עצירה זמנית של עבודות הבנייה. צו הפסקת עבודה הוצא על מנת לאפשר תהליך שיתוף ציבור מקיף בנוגע לעתיד הבניין''.

עוד הוסיפה המועצה: ''אנו רואים חשיבות עליונה בשיתוף כלל תושבי המועצה בתהליך קבלת ההחלטות בנוגע לבניין המועצה החדש. אנו מאמינים כי שיתוף זה יאפשר לנו לקבל הבנה מעמיקה יותר של צרכי התושבים ורצונותיהם, ויתרום לגיבוש תוכנית עבודה מיטבית שתשקף את האינטרסים של כלל הקהילה. אנו רוצים לאפשר לכם להביע את דעתכם. זוהי הזדמנות ייחודית לעצב את המרחב הציבורי ולהפוך אותו למקום שמשרת את צרכי הקהילה. אז מה יקרה עכשיו? קודם נרכז ונציג לכם את העובדות והמידע. נקיים מפגש פתוח בו תוכלו להביע את דעתם ולשאול שאלות. בסופו נערוך משאל ותתקבל החלטה משותפת לאחר הבנת התמונה השלמה וכלל החלופות האפשריות. אנו מזמינים אתכם להשתתף באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות''. מדובר בשינוי חריג בהלך הרוח ביישוב, ולמעשה זו ההחלטה המשמעותית הראשונה של ראש המועצה החדש.

כזכור, בחודש נובמבר 2022 הורתה וועדת הערר שוועדת ערר במחוז דרום באופן רשמי למועצה להפסיק את העבודות לאלתר. מדובר בצעד חסר תקדים במאבק בין הצדדים, שתחילתו עוד בחודש אוגוסט 2022. אז, מחו תושבי המקום על החלטת העירייה לבנות בניין מועצה חדש באזור האמפיפארק הפופולארי, מה שהעלה את חמת זעמם של התושבים. על מנת להבין את הסיפור במלואו, ראוי שנחזור לשורשי המריבה.

מאבק מתמשך במיתר. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

ראשית כל ולפני הכל, צריך להבין פרט חשוב במיוחד - השטח עליו מעוניינת מועצת מיתר להקים את המבנה החדש, שעלותו נאמדת ב-9.7 מיליון ש"ח, שייך בכללותו לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל). מבדיקה קצרה בתכנית המתאר של הקרקע המדוברת, נראה כי סוג המבנה היחידי שאינו נכלל בתב"ע של הקרקע הוא בניין מועצה. על פי התכנית, המגרש עליו רוצה המועצה לבנות, "יכיל בתוכו מבנה ציבור לכל הפונקציות הציבוריות החסרות קרי: אולם תרבות, קונסרבטוריון, מתנ"ס וכו''. בתוך כך, המתנגדים לתכנית טוענים כי המועצה פועלת בניגוד לתכנית התב"ע המקורית. תושב היישוב מספר לבאר שבע נט - "רשום פה שחור על גבי לבן, שמותר לבנות רק דברים שחסרים ביישוב. זה ממש רשום, אז איך המועצה מרשה לעצמה ללכת ולעשות הפוך בניגוד למה שרשום במסמך?''.

מבחינה של השתלשלות האירועים, אי אפשר שלא לתהות כיצד אישרה המועצה את התב"ר (תקציב בלתי רגיל) לבניית המועצה. ממסמך שהגיע לבאר שבע נט, גילינו כי מועצת מיתר החליטו בצעד יוצא דופן לאשר את תכנית הבנייה, בניגוד לתכנית המאושרת וטרם התקבל האישור מרמ"י. 

מתנגדים לתכנית טענו בזמנו - ''מספיק להסתכל בפרוטוקול ועדת הרישוי. ממנו עולה כי חדווה שקד, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ורומן זבורוב, מהנדס המועצה - אישרו את הבקשה של ראש מועצת מיתר הקודם, שמעון מזוז, להקים בניין מועצה חדש בשטח תכנית מאושרת, זאת בניגוד לתכנית המאושרת וללא אישור וללא כל סמכות. אי אפשר שלא לתהות האם לא מדובר מדובר במעשה לא חוקי ואף בעבירה על החוק''.

כעת, עם החלטתו של פרץ - מעניין יהיה לראות האם ראש המועצה החדש, שהיה בין המתנגדים הגדולים לעצם בניית המבנה החדש, ימשיך דווקא איפה שקודמו בתפקיד נעצר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e5992e4e-c011-40d0-86e0-1961bc42c6a8','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה