''ירון נהג לפי החוק ועדיין שילם בחייו'': משפחתו של אמן הלחימה מחפשת צדק עבור אהובם שנהרג

$(function(){setImageBanner('373714cc-84f9-42c8-bb1b-89eb81ad6477','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

שלושה חודשים לאחר שנהרג על הכביש לכיוון צומת אשלים, משפחתו של ירון הנובר, אומן הלחימה המוכר - נלחמת למען הצדק של אהובם. למרות שהודה בחקירתו בהריגתו של ירון, הנהג הפוגע לעולם לא הובא בפני שופט ובקרוב תיגמר תקופת שלילת הרישיון שלו ובעתיד הוא יוכל לחזור לכביש: ''הוא הודה במעשיו, אז לא לגמרי ברורים לנו שיקולי המשטרה''

ירון הנובר ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'/מד"א

רוצים צדק עבור ירון: שלושה חודשים עברו מאז התאונה הקשה בכביש 211 סמוך לצומת צאלים, בה נהרג מאמן אומנויות הלחימה המוכר והאהוב מבאר שבע - ירון הנובר בן ה-58 ז"ל. מותו של הנובר גרמה לתדהמה ענקית בקרב מכריו ולכאב וסבל עבור בני משפחתו של ירון ובהם כמובן אביו דניס, מקים בית הספר "דניס הישרדות".

ירון, נסע באותו הבוקר לבקר את בנו באחד מבסיסי צה"ל בנגב כשהוא רכוב על האופנוע שלו. במהלך הנסיעה, נהג מיניבוס ובו מעל 10 נוסעים, ניסה לעקוף משאית שנסעה לפניו בזמן שהוא מתעלם לגמרי מהנתיב המקביל אליו, בו נסע הנובר. במהלך העקיפה, פגע נהג המיניבוס בירון, שנפצע באורח אנוש ומותו נקבע בזירה על ידי חובשים ופראמדיקים של מד"א. מלבד הנובר, הובהלו לבית החולים סורוקה 11 פצועים, בהם נהג המיניבוס והנוסעים אשר הסיע.

נהג המיניבוס נלקח לחקירה, בה הודה במעשיו בפני צוות השוטרים. רשיונו נשלל ל-90 יום על ידי המשטרה, אך עם זאת, בצעד שנוי במחלוקת - הוא לעולם לא הובא בפני שופט. בעוד ימים ספורים  תקופת השלילה תיגמר ובעתיד, אם מצב העניינים הנוכחי יימשך, הוא גם יוכל לחזור אל הכביש. כעת, נאבקת משפחתו של הנובר יחד עם עורך הדין צ'רלי סבג בהחלטה הגורלית. 

המיניבוס שפגע בירון ז"ל. קרדיט - מד"א

עו"ד סבג, שהיה חברו של ירון והכיר אותו היטב במשך השנים, מאוכזב מאד מתפקוד המשטרה. כך הוא היום מספר לבאר שבע נט, על המאבק העיקש למען עשיית הצדק: ''מדובר בתאונת דרכים שנעשתה בה הריגה ברשלנות. מדובר בנסיבות חמורות, אבל עם זאת לא הביאו את הנהג בפני שופט. משטרת ישראל בחרה לעשות חוק לעצמה, שללה לו את הרישיון ושלחה אותו לביתו''. 

''הגענו לפגישה כשבוע לאחר התאונה, ואמרו לנו שהנהג הודה בעבירה המיוחסת לו, והממצאים מראים שהוא שגה לחלוטין בהחלטה שלו. חשוב לומר, שאנשים בתוך המיניבוס גם נפגעו, כך שהוא לא רק הרג את ירון אלא פצע עוד עשרה נוסעים וגרם להם לחבלות של ממש. אני אמרתי לאחראית החקירה - 'מילא לא הבאתם אותו בפני שופט, אבל יש לכם 90 יום להגיש כתב אישום. וזה לא תיק מסובך הרי, כי יש חומרים מוצקים לכל מה שקרה''.

סבג לא ויתר לרגע - הוא שלח מכתבי התרעה מידי יום וניסה בכל דרך אפשרית להניע את המשטרה לקדם את תיק החקירה: ''הגשתי מכתבי התרעה על מנת לנסות לברר מהו הסטטוס הנוכחי. בעקבות הלחץ שהפעלתי, החליטה המשטרה להגיש בקשה ''לפסילה עד תום הליכים'' ובקשה ''לפסילה עד החלטה אחרת'', כך שבתום 90 ימי השלילה, רשיונו עדיין ייחשב כפסול.'' 

עו"ד צ'רלי סבג. קרדיט - צילום פרטי

עוד מוסיף עורך הדין סבג: ''אז נכון, כרגע הוא לא יכול לחזור אל הכביש, אבל איפה הפיקוח? למה לא מביאים אותו בפני שופט? אחרי החקירה הראשונית, לאחר שהוא הרג את ירון הוא שוחרר הביתה, למרות שהוא הודה. נכון, יש עבירות תנועה שבגינם לא מביאים את החשוד בפני שופט. אבל פה מדובר במקרה שבו נהרג בן אדם, נפצעו נוסעים ויתרה מכך - החשוד הודה במעשיו, אז לא לגמרי ברורים לנו שיקולי המשטרה''. 

לסיום מוסיף עו"ד סבג כי ''מדובר במשפחה טובה, מלח הארץ ואין פה עניין של נקמה. המשפחה של ירון רק רוצה לדעת מה קרה. מדובר בבן אדם מסוכן ונותנים לו לחזור אל הכביש. לא מדובר בתאונה שבה מעורב נוסע פרטי. מדובר בנהג מיניבוס שניסה לעקוף משאית, לא פחות ולא יותר. וירון, שנהג לפי החוקים ובנתיב שלו - שילם בחייו''.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ''אנו משתתפים בצער המשפחה על אובדנה. עם קרות האירוע, נפתחה חקירה יסודית בליווי הפרקליטות במהלכה רישיונו של הנהג נפסל ל-90 ימים בידי קצין משטרה. בסיומם הוגשה בקשה לבימ"ש להארכת פסילתו אשר קבע כי הנהג ישאר בפסילה עד החלטה אחרת''.

שם דבר בעולם אומנויות הלחימה, הנובר ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה