יעזור במיגור הפשיעה בנגב?: עלייה משמעותית בהיקף סיכולי הברחות סמים ואמצעי לחימה בדרום

$(function(){setImageBanner('06cdec91-b328-4bc2-a7ee-5174287f5111','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עלייה משמעותית בהיקף סיכולי הניסיונות להברחות סמים ואמצעי לחימה בזירה הדרומית – סיכום שנה לתכנית "מגן הנגב": השבוע, נערך בעיר הבה״דים יום עיון לרגל סיכום פעילות מגן הנגב בראשות מפקד פיקוד הדרום, האלוף אליעזר טולדנו. ביום העיון הוצגה עלייה משמעותית בהיקף סיכולי הניסיונות להברחות סמים ואמצעי לחימה בזירה הדרומית

קרדיט - דובר צה"לבמהלך שנת 2022 סוכלו הברחות של כ-3000 ק"ג סמים בשווי מוערך של כ-135 מיליון ש"ח, ושל כ-65 כלי נשק ותחמושת בשווי 10 מיליון ש"ח, ונתפסו כל החשודים. בשלושים ניסיונות ההגירה הבלתי חוקיים בגבול המזרחי נתפסו 60 מבקשי עבודה. הושמדו חממות סמים בשווי 1.3 מיליארד ₪, לעומת 1.2 מיליארד בשנת 2021 ו-445 מיליון ב-2020. בנוסף, חלה עלייה של 150% בהיקף האירועים המבצעיים שכוחותינו מספקים להם מענה בגבולות.

בשנת 2022 תכנית "מגן הנגב" יצאה לפועל כדי לתת מענה מבצעי איכותי בגבולות, צמצום היקף ההברחות, מיגור החדירות לבסיסי צה"ל והשמדת חממות סמים. במקביל לפעילות המבצעית משולבים מאמצי חינוך והסברה. חלק בלתי נפרד מהישגי השנה התרחש בעקבות שיתוף הפעולה ההדוק בין הצבא למשטרה. הוקם חמ"ל אחוד אשר פועל לעיבוי ולדיוק תמונת המודיעין. בנוסף הוקמה פלוגה נוספת של ימ"ס דרום על מנת לחזק את ההגנה במרחב צאלים, ומתקיים שיתוף פעולה שוטף בסיכולים עם יחידת מג"ן.

ההגנה על בסיסי צה"ל היא חלק בלתי נפרד מתוכנית מגן הנגב. למען שימור הריבונות והכשירות המבצעית בשטחי האש של צה"ל, נשרפו חממות סמים הפעילות בשטחי האש בשיתוף פעולה של הצבא, המשטרה והסיירת הירוקה. חלק נוסף במאמץ ההגנה הוא השינויים שנעשו על מנת למנוע חדירות לבסיסי צה"ל. פרויקט "עין צופיה" פעל להגברת המיגון והאבטחה על הבונקרים, במקביל למימוש תוכנית ההגנה "מחנות בצבעים" ושדרוג האמצעים והתשתיות. כל ניסיון הברחה והסגת גבול עלול להוביל לפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל, צה"ל מתייחס לכל אירוע על הגדר כאירוע ביטחוני המבקש לערער את הריבונות במדינה.

יחידת מג"ן. קרדיט - דובר צה"ל

פרויקט "דרך הנגב" פועל במקביל לפעילות המבצעית של הצבא מתוך ההבנה שחינוך הוא הכלי האפקטיבי ביותר לצמצום הפשיעה. הפרויקט מציע אלטרנטיבות לנוער ויוצר זיקה בינם לבין המדינה. במסגרת הפרויקט אומצו עשרה בתי ספר בפזורה הבדואית שמקיימים מפגשים בין משרתי פיקוד הדרום לתלמידים, בנוסף להוראת עברית וחונכות לימודית לתלמידים המובלות על ידי מש"קיות עברית.

מדברי מפקד החטיבה המרחבית פארן, אלוף משנה עידו סעד: ״לפני כשנה, קיבל מפקד הפיקוד את ההחלטה לצאת למבצע מגן הנגב, מבצע שאותו מוביל צה״ל יחד עם משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי. במבצע עצמו, הצבנו לעצמנו ארבע מטרות: המטרה הראשונה היא סיכולי הברחות אמל״ח וסמים בגבולות הנגב. המטרה השנייה היא פגיעה בחממות שגדלות בשטחי האש של צה״ל. המטרה השלישית היא מניעת פריצות למחנות צה״ל, והמטרה הרביעית היא מטרה חינוכית וערכית, המיושמת בפרויקט דרך הנגב, שמטרתו חיבור האוכלוסייה הבדואית לצה״ל״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה