יספק תעסוקה ל-700 משפחות: מפעל ''אלתא'' יוקם בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('5d4c8065-1c11-48a4-84e1-5617dbccafd2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פורסם המכרז להקמת מפעל היבשה הבינלאומי של התעשייה האווירית ואלתא בבאר שבע: בשורה חשובה בתחום התעסוקה בנגב, שמחזקת את באר שבע כמרכז בינלאומי של ידע וחדשנות, וכאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל

קרדיט - תעשייה אוויריתבמסגרת ההקמה של מפעל היבשה בבאר שבע, תע״א ואלתא פורסם בחמישי האחרון המכרז להקמת מבנה מודרני ומתקדם בגודל של כ-15,000 מ״ר, שיעסיק כ-700 עובדים בתוך 5 שנים.

במבנה יהיו 7 קומות. בקומת הקרקע יהיו מעבדות הנדסיות ומבצעיות וכן התשתיות הלוגיסטיות הנדרשות למבנה ושש קומות של מעבדות פיתוח וחדרי מהנדסים וחדרי דיונים. בפרויקט יבוצע פיתוח סביבתי נרחב עם הקפדה על אדריכלות נוף התואמת למרחב הנגב, ומודרניזציה של כל הסביבה הקיימת. הקמפוס ישלב פיתוח וייצור בסביבה מתקדמת בשילוב האקדמיה, בית החולים ומערכת הביטחון.

לאחר ההחלטה, יו״ר דירקטוריון התעשייה האווירית, עמיר פרץ אמר היום: "אנו מקדמים חזון גדול שמקדם את תפיסת חיזוק הנגב ביחד עם חיזוק ההשקעות באיכות האנושית של האדם העובד בבאר שבע ובנגב כולו. בעלי המניות שלנו הם האזרחים, ובכללם תושבי הנגב, ולכן נכון לשקול גם שיקולים לאומיים בנוסף לאלה העסקיים, אך במקרה זה – הם מתכנסים יחדיו. עוצמתו של הפרויקט בהופכו מנוף לקליטת העובדים ברמות הגבוהות ביותר מבלי לפגוע בפעילות או בתעסוקה של תושבי אשדוד, וכפי שקרה באשדוד, גם השותפות עם עיריית באר שבע לא תוליד רק מקומות עבודה, היא תיצור משרות איכותיות בשכר גבוה, שיתופי פעולה של כלים שלובים עם האקדמיה והעולם העסקי והחברתי הקיים בבאר שבע. אני מברך את הדירקטוריון בראשותי שהבין את גודל האירוע ואישר את הגדלת תקציב ההקמה והתניע את הפרויקט שנעצר. במקביל, אנו פועלים לכך שהממשלה תשתתף בעלויות למרות אי תחולתו של חוק עידוד השקעות הון על חברות ממשלתיות, שכן, מדובר בפרויקט לאומי המגשים את חזון יישוב ופיתוח הנגב.״

קרדיט - תעשייה אווירית

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע: "מדובר על בשורה ענקית לתעסוקה בבאר שבע ובמטרופולין הנגב בכלל. התעשייה האווירית ואלת"א מצטרפות לרובע החדשנות הראשון במדינת ישראל, כאשר מקימות בבאר שבע את המפעל הבינלאומי שיוביל את החברות בעשורים הבאים. במתחם המתפרס על פני שטח של מאתיים דונם מפעל יבשה בינלאומי שישלב פיתוחים חדשניים, בטכנולוגיות המובילות בעולם: רובוטיקה, קוונטיקה ועוד. המפעל יעסיק עובדות ועובדים רבים ממגוון עולמות העשייה והתוכן ובכך יהפוך למנוע צמיחה ותעסוקה חשוב באזור שישליך אדוות לתחומי תעסוקה נוספים אחרים. עוד משרות בשכר גבוה שיספקו מקומות תעסוקה לצעירי וצעירות העיר, וימשכו אוכלוסיות חזקות לעיר''.

עוד הוסיף רוביק: ''חשוב לציין את המנהיגות האמיצה והחכמה של התעשייה האווירית ושל אלתא, את היו"ר והמנכ"לים, שרואים בפיתוח באר שבע והנגב לא רק משימה לאומית חשובה, אלא בחירה מושכלת שהעתיד של מדינת ישראל בתחום הפיתוח הטכנולוגי והידע כאן אצלנו. המוסדות האקדמיים, המרכזים הרפואיים המתפתחים ואלה העתידיים, הקריה הביו-רפואית המתוכננת, קריית התקשוב שבבניה מתקדמת, קמפוס מקצועות המודיעין ובית הספר לתקשוב שנחנכו לאחרונה, וחברות ההייטק והסייבר הבינלאומיות שכבר פועלות בבאר שבע ואלה שיבואו בעקבותן - הופכים את באר שבע למרכז בינלאומי של ידע, טכנולוגיה מתקדמת וסייבר. באר שבע תהיה אזור הביקוש הבא של מדינת ישראל אם הממשלה הבאה תראה בה משימה לאומית כפי שהתעשייה האווירית רואה בה. היא יכולה להיות החלום הישראלי החדש, מימוש חזונו של דוד בן גוריון."

יואב תורג'מן, מנכ״ל אלתא: "מברך על החלטת דירקטוריון תע״א בהובלת יו״ר הדירקטוריון מר עמיר פרץ, להתניע מחדש ולאשר תקציב מוגדל להקמת מפעל היבשה בבאר שבע. החלטה זו סוללת את הדרך לבניית מרכז פיתוח טכנולוגי מהמתקדמים בעולם לפיתוח מערכות לחימה יבשתיות מתקדמות שיגדילו את יתרונה הטכנולוגי של מדינת ישראל. על פי החלטת יו״ר דירקטוריון תע״א ובשיתוף פעולה הדוק עם עיריית באר שבע בהובלת ראש העיר, אלתא תצא בימים הקרובים במכרז לבנית מבנה גדול ומתקדם אשר יהווה תשתית להרחבת פעולותיה בבירת הנגב."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה