"כתושב הנגב אני שואף להפוך את הפריפריה למרכז"

$(function(){setImageBanner('492ab844-5cbb-4839-be66-287f604fbe45','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

השבוע התקיימה ישיבה ראשונה של שדולת הנגב בראשות חה"כ ד"ר שלמה קרעי שאמר בדברי הפתיחה "כתושב הנגב וכמי שנבחר כנציג הנגב בליכוד, אני שואף להפוך את הפריפריה והנגב למרכז. לתת מעטפת לתושבי הנגב, שירגישו שהם בראש סדר העדיפויות הלאומי"

השבוע התקיים כנס השקת שדולת הנגב בראשות חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד, בסימן: הקמת שדה התעופה הבינלאומי השני של ישראל בנגב!

יו"ר השדולה חה"כ שלמה קרעי פתח ואמר: "כתושב הנגב וכמי שנבחר כנציג הנגב בליכוד, אני שואף להפוך את הפריפריה והנגב למרכז. לתת מעטפת לתושבי הנגב, שירגישו שהם בראש סדר העדיפויות הלאומי, ושיהיה להם חלק מרכזי במקום הזה שבו מתקבלות ההחלטות בסופו של דבר. לצורך כך, הקמתי את השדולה הזו ואני גאה לבשר גם על הקמת תשתית פרלמנטרית רשמית, בוועדה לביקורת המדינה, ועדת משנה לנגב בראשותי".

והוסיף: "רק אם נצליח לטפח את ההון האנושי המופלא שיש כאן ולתת לו את הכלים וההזדמנויות הנדרשות, נצליח להפוך את הנגב למרכז עצמאי ומשגשג, בלי לבקש טובות, במרכאות או שלא במרכאות, ממרכז הארץ. אומנם, כמעט כולם מסביב מבינים את חשיבות ההקמה של שדה התעופה הבינ"ל בנגב, ואין כמעט מחלוקת אזרחית בנושא, "הולך אל דרום וסובב אל צפון..." – את מי שלא תשאלו, יברך על הקמת השדה דווקא בדרום, אבל נבטים עדיין רחוקה מהסכמה כזו.

מבלי לפרט למה, כי אינני יכול או רשאי לעשות זאת, אנחנו מודעים לכך שישנו גורם שמתנגד נחרצות להקמת שדה התעופה הבינ"ל בנבטים משיקולים שלא הוסברו לי, אך נרמזו לי, ואפילו על הרמזים הללו אינני יכול לחזור כאן. יחד עם זאת, אני מאמין שבעזרת השם ובעזרת נחישותה והתחייבותה של שרת התחבורה מירי רגב וראש הממשלה, נצליח!". 

חה"כ ד"ר שלמה קרעי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במעמד זה: "קודם כל מברך על הפורום ותודה לך ח"כ קרעי. כשהגעתי לראשות הממשלה באתי עם תוכנית לשנות כי חשוב תחבורה ארצית שתקשר בין הצפון והמרכז והדרום כדי שאנשים יוכלו לגור ולעבוד בנגב. זה אבסורד. המקום הרחוק ביותר זה אילת וזה גם לא רחוק. הדרך לפתח את הנגב זה לפתח תשתיות בין אם תחבורה או מפעלי עוגן. משקיעים בלאו הכי אז תשים גם בנגב. יש תנאי הכרחי: אם לא היינו סוגרים את הגבול במצרים היינו מוצפים במאות אלפי מהגרים שיציפו את הנגב וזה מה שהציל את ישראל. נושא שדה התעופה עלה אצלי והרעיון היה להזיז את השדה תעופה לנגב. הנגב יקר לי אני פועל בכיוון. יש הרבה אתגרים. הסכם השלום עם האמיריות זו הזדמנות נדירה להשקעה בנגב. ברצונם להשקיע כאן הרבה מאוד. הם מתעניינים בהשקעה בישראל ואני אביא אותם גם לנגב. אלו בשורות אדירות לישראל יתרום לביטחון ישראל.
שלום תמורת שלום ולא תמורת שטחים".

שרת התחבורה, מירי רגב הוסיפה: "קיבלתי החלטה ששדה התעופה השני יהיה בדרום, עד סוף אוקטובר צריכים להניח לי את החלופה על השולחן ואז תחיל דיונים מעמיקים עם משרד הביטיחון ונביא את ההחלטה לראש הממשלה. יש כל מיני קבוצות לחץ שההחלטה הזאת לא מוצאת חן בעינייהם, נצטרך לעמוד מול כולם עם נתונים ענייניים. זה שדה תעופה אזרחי, ומי שמחליט עליו זו מדינת ישראל". 

ראש העיר רוביק דנילוביץ' אמר: "כל מה שאנחנו עושים כאן בנגב הוא מתוך ראיה מה טוב למדינת ישראל כולה. אנחנו שליחיה. בוודאי כשמסתכלים על העתיד. חייבים להעביר כמה עוגנים כלכליים. החלום הישראלי הוא פיתוח הנגב. עוד מטרופולין לצד תל אביב לצד ירושלים.
זו ההזדמנות הגדולה של מדינת ישראל, מטרופולין של ידע.
שדה בינלאומי משלים אמיתי יכול להיות רק בנגב, וכן, צריך להקפיד שזה יהיה בנבטים כי כך הוא תוכנן מראש, ההשקעה של מדינת ישראל היא הכי נכונה. השיח השתנה עכשיו מול הצבא. זו הזדמנות אדירה".

טל אוחנה ראש מועצת ירוחם: "מחכים ומצפים שזה יקרום עור וגידים. אנחנו צריכים לפתח שדות כלכליים חדשים, התיירות היא אחת מההזדמנויות הכי גדולות שלנו. אנחנו רואים בהקמתו של שדה התעופה בנגב, מנוע צמיחה שישפיע על כלל הישובים. היכולת ליצור מגוון רחב של משרות. אנחנו מקווים שהחלטת הממשלה תתקבל בהקדם".

שמעון בוקר, סגן ראש העיר באר שבע: "ביבי לקח את הנגב כ"בייבי" שלו. אני קורא לו ולחברי הכנסת לקבל החלטת ממשלה – שדה תעופה בנגב זה היום טוב לא רק לנגב אלא לכל מדינת ישראל, זה מה שיעשה את השינוי.
זו הזדמנות היסטורית". 

סגן ראש העיר באר שבע מר שמעון בוקר וחה"כ ד"ר שלמה קרעי

חה"כ שלמה קרעי, יו"ר השדולה סיכם: "נפעיל לחץ על הגורמים הרלוונטים ובכוחות משותפים נצליח להשיג את המטרה שכמעט כולם שותפים לה ובלי שום סיבה אמיתית, עדיין מתעכבת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('50764cb4-1012-4daf-ac3c-6605e0165c00','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה