חקירה פלילית נפתחה כנגד מפעל בדימונה בעקבות דליפה חמורה



בעקבות דליפה מסוכנת של אלפי ליטרים של פסולת נוזלית מסוכנת, במפעל "גרין-סטרים" בדימונה - המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה החליט לפתוח בחקירה פלילית. צעד שמעיד על חומרת הדליפה ואולי אף על חומרת הרשלנות במקרה>>>

תמונות של הנזילה. צילום: המשרד להגנת הסביבה

אתמול (ג') התקבל בשעות הצהריים דיווח במוקד החירום של המשרד להגנת הסביבה ממפעל גרין-סטרים. במפעל שעוסק בפינוי ומחזור של פסולת מסוכנת, דלפו אלפי ליטרים של "ממסים אורגניים", שהם חומרים נוזליים רעילים במיוחד שמפרקים והופכים לנוזל כל מיני חומרים, במפעל זה ככל הנראה לשם מחזור החומרים לשימוש מחודש. הדליפה  גם גלשה מחוץ לשטח המפעל וזיהמה את המרחב הציבורי. גרין סטרים היא חברה פרטית למחזור חומרים תעשיתיים אשר בבעלות של חברת מוצרי הניקיון סנו וקרן ההשקעות הפרטית הגדולה בישראל, קרן פימי. 

לאחר הדליפה הגיעו למפעל נציגים של מחוז דרום במשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה של המשרד. מהבדיקה שלהם עלה, כי בעת פריקת שאריות כימיים ממכל למשאית, קרס הצינור המקשר ודלפו על הרצפה אלפי ליטרים של ממסים אורגניים שיצרו זיהום סביבתי רחב בתוך המפעל ומחוצה לו.

נכון לעכשיו לא ניתן לקבוע מה יהיו השלכות הדליפה לאיכות הסביבה בנגב. אזור שסובל שנים מדליפות וזיהומים של מפעלים שפוגעים באיכות הסביבה ובבריאות תושבי הנגב. למעשה, מחקרים רבים מעידים כי זיהום האוויר והקרקע בנגב, מוריד את תוחלת החיים של התושבים בו (אני ואתם) בכ-10 שנים בממוצע. דליפות מסוג זה פעמים רבות גם מחלחלות לשכבות עמוקות בקרקע ויוצרים נזק בלתי הפיך.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: נציגי המפעל ביצעו טיפול ראשוני באמצעות ספיגת הפסולת המסוכנת הנוזלית שנשפכה. נציגי החברה לשירותי איכות הסביבה שנקראו למקום על ידי המשרד להגנת הסביבה, ביצעו דיגומים של הפסולת המסוכנת הנוזלית שזרמה במספר מקומות. על מנת לבחון את כל ההיבטים וההשלכות של אירוע זה, יתבצע דיגום קרקע על ידי המשרד, באמצעות חברה מוסמכת והמשרד ידרוש את פינוי הקרקע. המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה פתחה בחקירה פלילית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה