חצי שנה למלחמה: החטופים נמקים ובב"ש זועקים הערב את זעקתם

$(function(){setImageBanner('1e78e798-d0d8-4547-bb72-d9e644ed5aa3','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

בעצרת שמתקיימת ממש ברגעים אלה ברחבת המשכן לאומנויות, מציינים המפגינים חצי שנה לתחילת המלחמה

קרדיט תהילה שגיא

פעילי מחאה מצויידים בתופים, מגפונים ושלטים, מתכנסים בשעה זו ברחבת המשכן לאמנויות הבמה להפגנה השבועית, בה הם קוראים להתפטרות הממשלה ולשחרור החטופים. לאור הפרסומים הטראגיים מוקדם יותר היום אודות מותו בשבי של אלעד קציר ז״ל, יודלק במהלך העצרת הערב נר לזכרו.

הערב יציינו בעצרות ברחבי הארץ חצי שנה לתחילת הלחימה, חצי שנה שבמהלכה 133 חטופים וחטופות נמקים בשבי החמאס, בתנאים מחפירים ולא אנושיים. כחלק מהחרפת המאבק לשחרור החטופים צפויים לעלות מחר (7.4) אל הכנסת רבבות אנשים שיפגינו במסגרת עצרת שתתקיים החל מהשעה 19:00 בדרישה להחזיר את החטופים עכשיו.

בהפגנה הערב בב"ש ינאמו מספר דוברים שבינהם: פאולה פרפיניאל- חברת קיבוץ מעוטף עזה, פעילה בקבוצת עו"סות דמוקרטיה, ולדימיר בליאק - חבר כנסת מטעם יש עתיד, חבר ועדת הכספים, ופעיל מחאה, ערן ניסן - מנכ"ל מחזקים, פעיל שלום דורי, בוגר פוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון ושאול לוי, סבא של נעמה לוי, שישא גם הוא דברים. את הערב תנחה שרית לזרוביץ' - חברת קבוצת הארגון של מחאת באר שבע.

המנחה שרית לזרוביץ' - חברת קבוצת הארגון של מחאת באר שבע החלה את נאומה בציטוט של בן גוריון: "אין אדם שאין לו תחליף גם לא ראש ממשלה", וציטטה גם את סטאלין באמרה: "מי שלא אתנו נגדנו". בנאומה היא מפנה שאלה נוקבת לבנימין נתניהו: "איך אתה רוצה להיזכר בהיסטוריה? בצד של בן גוריון שהקים מדינה או בצד של סטאלין שעזר למוטט אותה?" ומוסיפה: "ביבי יחשב בדפי ההיסטוריה כאותם מנהיגים שהביאו לחורבן של עמם. לא מוסר ולא טובת המדינה עומדים לנגד עיניו אלא, רק טובתו האישית, ובינתיים מה יש לנו? חטופים בעזה, בידוד עולמי והרס היחסים עם הנשיא הציוני האמריקאי היחיד, מצב כלכלי שרק הולך ומתדרדר, עסקה לא באופק!. על הכל אחראית ממשלת הימין על מלא מלא בלי כלום".

 פינת ההנצחה לחטוף אלעד קציר ז"ל שנרצח בשבי. קרדיט אביגייל מטלון

שאול לוי- סבא של נעמה לוי, שאיבד שלושה אחים (שניים מהם במלחמות ישראל), נשא נאום קורע לב: "האם כלו כל הקיצים? האם המספר הזה 133 החטופים שנותרו, יהפוך ל-133 קברים נוספים, כי ממשלת ישראל ויתרה עליהם? אני חש רגשות אשמה נוראה כלפי נעמה נכדתי ואני זועק: לא בגדתי בך! חצי שנה אני מסתובב כארי בסוגר ולא יודע את נפשי מרוב חרדה".

"ואני שואל את עצמי, למה אינני מצליח להגיע אליך ולהציל אותך וזה מטריף אותי! ואת, נמקה ומאבדת תקווה ומושפלת במאורות החמאס ועוברת בגופך ובנפשך מעשי זוועה, וכשלרגע יש בך את צלילות הדעת את לבטח תוהה: מה? עד כדי כך הפקירו אותנו?".

"ההרגשה כי אינני יכול לעזור לנכדתי במצוקה הנוראית בה היא שרוייה, מטריפה אותי. עננה שחורה ומעיקה רובצת על כולנו ועולה השאלה: האם ראש הממשלה הוא היוצא מהכלל בעניין הזה? עד כדי כך חסר לב? חסר רגישות? והיכן שני הרמטכ"לים השותפים לו, גנץ ואייזנקוט? שותקים?!".

פאולה פרפיניאל - חברת קיבוץ גבולות, פעילה בקבוצת עו"סות דמוקרטיה: "כבר מעל לעשור כל אזרחי המדינה מופקרים גם בתחום האזרחי והחברתי כי ממשלות נתניהו הפעילו מדיניות דורסנית של ריסוק השירות הציבורי. הופקרנו למינויים פוליטיים עלובים במקום אנשי מקצוע ראויים, הופקרנו בידיהם של קיצוניים משיחיים רק בכדי שנתניהו יוכל לשמור על כסאו. 

על אנשי המחאה היא אומרת: "אנחנו מצילים מדינה בעוד שאתם נאחזים בכיסאותיכם: מדושני עונג ונוטפי פוליטיקה צינית מאוסה!",  כאשר אל אנשי האופוזיציה היא מפנה קריאה: "מכם אני מצפה ליותר! לא יעלה על הדעת לצאת לפגרה כשהארץ בוערת, כואבת ומדממת! אנחנו במלחמת העצמאות השניה! זה הרגע לקחת אחריות!".

ערן ניסן - מנכ"ל מחזקים, פעיל שלום דורי ובוגר פוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון סיפר בנאומו: "מה שראיתי בסורוקה ילך איתי כל החיים: לא רק הטראומה, לא רק החיילים עם פציעות הירי, אלא גם השוטרים משדרות עם פציעות הרסיסים, הילדים הבדואים עם פציעות ההדף מהרקטות וניצולי הנובה עם בגדי מסיבה ונצנצים על הפנים, שהגוף שלהם מלא בשריטות, זכוכיות ודם".

ערן מדבר בנאומו על התקוה שהיא לדבריו: "נר בחדר חשוך, כאשר ככל שהחדר יותר חשוך, ככה הנר מאיר יותר חזק, כאשר התקווה היא גם הדלק לשינוי פוליטי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a95c7d0c-f712-4d3e-a1c6-ef72e3385983','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה