"חברות שלי מספרות שהן מפחדות לשבת איתה באותה כיתה"

$(function(){setImageBanner('f91103b7-dd3a-43e7-b929-3ffa611d68e6','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מרים אבו קווידר זוהי הסטודנטית לרוקחות מאוניברסיטת בן גוריון שנעצרה לאחר שהשתתפה בעצרת לזכרה של העיתונאית שירין אבו אקלה. סטודנטים שלומדים איתה חושפים בפני באר שבע נט: "חוששים לשבת איתה באותה כיתה", "אני חושב שאני צריך להסתכל ימינה שמאלה באוניברסיטה כשהאנשים האלה מסתובבים פה"

תוכן גולשים ע"פ סעיף 27 א'

ביום חמישי האחרון, במהלך עצרת לזכרה של העיתונאית שירין אבו אקלה באוניברסיטת בן גוריון, אותה הובילו פעילי התא הסטודנטיאלי של מפלגת חד"ש, נעצרה מרים אבו קווידר תושבת הפזורה הבדואית וסטודנטית לרוקחות בחשד להסתה לטרור ברשתות. 

יממה לפני ההפגנה פורסם בעמוד הפייסבוק של התא ההודעה הבאה בשפה הערבית:

"אבלים לעילוי נשמת השהידית העיתונאית שרין אבו עקלה. חזית הסטודנטים באוניברסיטת באר שבע מזמינה את כל מי שיש לו מצפון חי להתאבל על נשמתה של העיתונאית הוותיקה שרין אבו עקלה שהפכה הבוקר לשהידית במהלך סיקור התפרצויות כוח הכיבוש es למחנה ג'נין. מחר בשעה 10.30 בכניסה שער ראשי מול סורוקה. הכיבוש הוא שורש הצרה והרוע!"

רז תורג'מן, סטודנט שעבר במקום בזמן העצרת ופעיל בתא "אם תרצו" מספר בריאיון למערכת באר שבע נט על החוויה האישית שלו כאשר צפה בעצרת כעובר אורח:

"ניסיתי לקיים איתם שיח, שאלתי אותם אם הם גאים לתמוך במחבלים שרצחו 19 מהאחים שלי, הם התחילו להגיד לי שאני מחבל, שאחזור לאירופה".

"צילמו אותי והפיצו תמונות וסרטונים שלי בקבוצות הסתה שלהם עם שקרים, ניסו להלהיט את הרוחות ולגרום לי להתעצבן וכתבו שמתנחלים ישראלים באו להפריע בהפסקת אבל על מות העיתונאית". מוסיף תורג'מן. "ניסו להוציא דברים מהקשרם, צילמו מישהו שהסתובב באזור עם נשק בלי שום קשר אליהם (כי יש לו רישיון נשק) וכתבו בקבוצות ההסתה שמתנחל ישראלי מנופף באקדח שלו מול הסטודנטים שבאו להפגין. האקדח שלו היה בנרתיק כל הזמן". 

"בשיחה שלי איתם הם הצדיקו את הפיגועים, הם אמרו שהבעיה היא שאנחנו ציונים. לאף אחד לא רשום על המצח שהוא ציוני ולדעתי זה מעיד באופן מובהק שהם פשוט תומכים ברצח יהודים. שאלתי אותם: אני ציוני, אתם רוצים שאני אמות? הם אמרו לי אנחנו שונאים אותך. אני אישית חושב שאני צריך להסתכל ימינה שמאלה באוניברסיטה כשהאנשים האלה מסתובבים פה". 

בבוקר למחרת העצרת המתוחה בית משפט השלום בבאר שבע החליט על שחרור הסטודנטית החשודה בהסתה לטרור: השופט קבע שיש חשד סביר לעברות החמורות, אך מפאת גילה הצעיר ועברה הנקי החליט לשחרר אותה למעצר בית. המשטרה פנתה לבית המשפט המחוזי וערערה, בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור המשטרה וקבע כי יש להשאיר את הסטודנטית במעצר עד יום שני. 

לאחר שנחשפה זהותה של אבו קווידר, סטודנטים רבים שלומדים לצידה באוניברסיטה העידו בפני באר שבע נט על חששם מפניה, זאת לאור תמיכתה הברורה בפעולות טרור. "אני מפחדת, כולנו מפחדים. בשומור החומות שלחנו לסגל שלנו פוסטים מסיתים שסטודנטים העלו לרשתות, נפנפו את הכל. יש עוד אנשים שרוצים לדבר אבל מפחדים. חברות שלומדות איתה מספרות לי שהן מפחדות לשבת בכיתה" מספרת סטודנטית שביקשה להתראיין בעילום שם.

כעת נותרה ללא מענה השאלה המטרידה מכולן: האם הסטודנטית אבו קווידר עוד תחזור לספסל הלימודים? אנו במערכת באר שבע נט נמשיך לעקוב אחר הסיפור ולעדכן בכל הפרטים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('3f97aea8-bfd6-450e-92ba-dfcdd091995a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה