זעם בדרום על דבריו של המפכ"ל; בכרמית הוקמה כיתת כוננות - "חווים את הפשיעה על בסיס יומי''

$(function(){setImageBanner('79a789da-ba08-4cf5-ba62-c9c719abe429','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי התבטא אמש בישיבת הממשלה באופן מעורר מחלוקת ובמה שגרם לזעם רב בקרב תושבי הנגב - "אני מזמינה את המפכ"ל להסתובב לבד ברחובות באר שבע בלילה" הגיבה תושבת באר שבע. במקביל לכך הוקם ביישוב כרמית כוח מתנדבים בתמיכת משמר הגבול

קרדיט - דוברות מג"ב/ תושבים למען הנגב

מזה מספר שנים שהמצב בנגב בכי רע. תופעת האלימות, הפרוטקשן ואף פיגועי הטרור - מפרים לא אחת את שלוות תושבי המקום. במשך הזמן הזה, ומאז שהחלה לעלות המודעות לנושא חוסר המשילות בנגב, התפתח השיח אודות המצב הקשה בו נתונים תושבי האזור. אמש (א'), נזרק עוד גפרור למדורה והפעם ממקום די לא צפוי. 

"אנשים מנסים לייצר תחושה שהדרום בוער. המצב היום טוב מאי פעם, חד וחלק" - כך אמר מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, בסקירה שנערכה אמש בישיבת הממשלה אודות המאבק בפשיעה בחברה הערבית. דבריו של שבתאי עוררו סערה רבה בקרב תושבי הנגב, שטענו לאטימות יוצאת דופן מצידו של זה שעומד בראש הארגון שאמור לשמור על הביטחון. עוד הוסיף שבתאי בסקירה שנערכה על רקע מספר אירועי רצח ביישובים הבדואיים לאור תופעת הפורטקשן שפוגעת בבעלי עסקים רבים באזור, כי "היום יש ארבע מפקדות בדרום, אבל אי אפשר להתווכח עם תחושות. כדי לפתור תחושות אני צריך להציף את השטח בשוטרים ואין לי. בחורה יוצאת לריצה ומרגישה שמסתכלים עליה". 

כאמור, דבריו של שבתאי עוררו זעם רב בקרב תושבים רבים כאן באזור באר שבע והסביבה. מהארגון המקומי "תושבים למען הנגב" נמסר אתמול - ''דברי המפכ''ל מנותקים מכל קשר למציאות שלנו תושבי הדרום, שחווים כל יום ירי בלתי פוסק, נהיגה פרועה, שיירות חתונה, חסימות כבישים, זריקות אבנים ופרוטקשן!, התפטרות המונית של שוטרים בעיקר מתחנות הנגב הפרוע". 

גם אורטל פרלמן שמואלי, לשעבר חברת מועצת העיר באר שבע וממייסדות הפורום לקידום הנגב הגיבה על דבריו של שבתאי בזעם רב - "אתמול מפכ״ל המשטרה שבר את ליבי בהתייחסותו למצב הפשיעה בנגב - נדמה כי מדיניות ההכלה של ממשלות ישראל בנגב לא תמה על אף ההבטחות הרבות - התעלמות מוחלטת ממצבורי הנשק הלא חוקי, יריות באוויר, קליעים בחצרות בתים, פרוטקשן, הטרדות מיניות, נסיעה פרועה בכבישים ועוד ועוד. אני כאמא שמגדלת שלושה ילדים בנגב חרדה מהמבצע הבא בעזה. שומר החומות שהיה אמור להיות קריאת השכמה לכולם לא עזר. נדמה שהמפכ״ל מנסה להרדים את התושבים בהתייחסותו ל״תחושות״ של התושבים. הנגב זו עתודת הקרקע היחידה של העם היושב בציון. דרושה קריאת השקמה למקבלי ההחלטות ומעבר מבחירות פרסונליות למהות ותוכן''.

ג'ולי קייט, יו"ר סניף ישראל ביתנו בבאר שבע, אשר הינה גם ממייסדות הפורום לקידום הנגב התבטאה בחריפות - "האמירה המנותקת של מפכ"ל המשטרה הינה כמו חץ בלב של תושבות ותושבי הנגב וזלזול מוחלט בחוויות השוטרים הזוטרים שניצבים בעמדות השונות בנגב וסופגים את "המצב הנהדר" שקורה פה על בשרם החשוף. שוב, במקום להשקיע את המאמצים הנדרשים בכדי להגן על שלומינו, מושקע מאמץ בלהשתיק אותנו ולפקפק בבוחן המציאות שלנו. אחרי מעל עשור של הזנחה והפקרות, הועברו למשטרה תקציבי עתק, אשר בין היתר היו אמורים להיות מושקעים במחוז הדרומי. היכן הם הושקעו? מדוע כמעט ולא רואים שוטרים בכבישים?''. 

עוד הוסיפה קייט - ''כשבני מתקשה להרדם בלילות לשמע הירי, להגיד לו שהוא מדמיין? שהמשטרה שומרת עלינו? כבר מזמן הפכנו לאישה המוכה של הממסד, שלא מפסיק לטפטף לנו שזה "רק בראש שלנו". אז אדוני המפכ"ל, הסטטיסטיקה שלך אולי מסתדרת יופי, אבל היא לא משקפת את מה שיש לנו בחצר הבית. מוזמן להגיע לקפה ולהתרשם בעצמך''.

בתוך כך, וכמעט באופן סותר לדבריו של המפכ"ל - אמש הוקמה ביישוב בכרמית כיתת כוננות מלאה, בתמיכה ובליווי של משמר הגבול יחד עם השוטר הקהילתי של היישוב, דודו בן סעדון. חברי הכיתה התאבזרו בנשקים, ואפודי מגן וערכו אמש אימונים לתרחישי קיצון כמו - אימוני ירי, אימון לוט"ר, אימון הגנה על הבית, חלוקה לצוותים וכוחות משימה. מ"תושבים למען הנגב" נמסר - ''כל זה רק בגלל שהמצב בדרום מבחינת פשיעה בדואית עלפי המפכ"ל והשר לבטחון פנים "לא חמורה" כמו שאנחנו, תושבי הדרום שחווים את הפשיעה הזאת על בסיס יומי חווים משקרים כשטוענים אחרת. בסוף השקרים של אותם בכירים פוגעים קודם כל בשוטר והשוטרת שנמצאים שם שעות לא שעות, ימים שלמים, לילות, שבתות, חגים וכל זה בגלל שאף שוטר כבר לא רוצה להתגייס למשטרה. למשטרה כבר אין שום כח אל מול הפורעים הבדואים. המצב עגום. פתרון לבעיה זה קודם כל להכיר בבעיה ואז אפשר לפתור אותה. מקווה שהם יתעשתו על עצמם לפני שיהיה מאוחר מידי''.

כיתת הכוננות בכרמית. קרדיט - תושבים למען הנגב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('2b06b843-5172-47ba-b334-fa38e4f05154','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה