זיקוקי דינור או התחשבות בהלומי קרב? בעיריית באר שבע בחרו בזיקוקים

$(function(){setImageBanner('0049fbc6-acb5-483c-a410-0cb83ef349b2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

למרות בקשות חוזרות ונשנות של תושבי העיר, שר התרבות חילי טרופר, ואפילו חבר המועצה צח ברק - בעיריית באר שבע לא מוכנים לבטל את מופע הזיקוקים ביום העצמאות הקרוב. אז מדוע מתעקשים ברשות המקומית ולא מתחשבים ברגשות אלו שנלחמו למען המדינה?

shutterstock

ביום חמישי הקרוב תחגוג מדינת ישראל את עצמאותה עם מופעי ראווה בכל רחבי הארץ, כאשר המופע הבכיר ביותר הוא כמובן זה שבהר הרצל בבאר שבע. לפני מספר שבועות, הודיע שר התרבות והספורט, חילי טרופר, באופן חסר תקדים - כי השנה יבוטלו מופעי הזיקוקים המסורתיים בהר, זאת בשל התחשבות באזרחים אשר סובלים מפוסט טראומה. 

לאחר הודעתו של טרופר, הצטרפו מועצות ורשויות מקומיות רבות להודעה זו, שהאחרונה שבהם היא כמובן עיריית תל אביב, שהודיעה הערב (א') כי גם היא תבטל את מופעי הזיקוקים. אז מי החליטה (למרות בקשות חוזרות ונשנות של תושבים מקומיים) לא לבטל את המופע האור הקולי הכה מיותר הזה? ניחשתם נכון - עיריית באר שבע.

152,000 ש"ח - זהו הסכום שמתכוונת עיריית באר שבע להשקיע למען מופע זיקוקים מרהיב ביופיו. מדובר בסכום בלתי מבוטל, אשר בעזרתו ניתן להשקיע רבות במספר תחומים שדרושים שיפור בעיר. 

שם דווקא החליטו לבטל. קרדיט - עיריית תל אבי (תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א')

יתרה מכך, דרך דף הפייסבוק של ראש העיר רוביק דנילוביץ', הודיעו הערב בעיריית באר שבע כי המופעים יבוטלו אך רק בשנה הבאה. ונשאלת השאלה - מדוע לא יכולים מקבלי ההחלטות כבר השנה לבטל את המופעים? האם הרצון לרצות את הכלל, עולה על הרצון להתחשב בתחושות הלומי הקרב?

הודעתו של רוביק הערב. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מי שהחליט להרים את הכפפה ולפנות לרוביק דנילוביץ' ישירות במטרה לבטל את המופע, זהו חבר המועצה - צח ברק. בשיחה היום עם באר שבע נט הוא מספר מה הוביל אותו לזעוק למען אלו שזעקתם כאמור לא נשמעת - ''אני הייתי לוחם בצבא. שירתתי בגבעתי ואפילו הייתי בלבנון השנייה. במהלך השירות, אני וחברים שלי מצאנו עצמנו בשלל סיטואציות לא פשוטות. ולפני מספר ימים, חבר שלי, תושב העיר שהיה לוחם בשריון שאל אותי - "למה אתם מתעללים בי ככה? למה בזמן שאני אמור לחגוג את החג של המדינה שלי אני בממ''ד עם אטמים?

מה ענית לו? 

''לא רק שלא היה לי מה לענות, גם התביישתי כל כך. ובאותו הרגע החלטתי לכתוב לראש העיר מכתב ובקשה. אז נכון, זה יוצר וייב נחמד. אבל אם אנחנו פוגעים במספר אנשים שבזכותם אנחנו פה, איבדנו את כל המטרה.''

עוד מספר ברק - ''ביקשתי מראש העיר לבחון את המצב, למרות שמדובר כבר ב''דקה ה-90''. אני אומר ברצינות - מצידי שהכסף יילך לפח. אפילו שזה בא על חשבון התושבים. אני חושב שמדובר פה באמירה מאד חזקה. אני מקווה שיבטלו את המופע, גם אם זאת החלטה תקדימית.'' 

חבר המועצה, צח ברק. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

מכתב הבקשה ששלח חבר המועצה, צח ברק לראש עיריית באר שבע בבקשה לבטל את מופע הזיקוקים בעיר ותשובת העירייה - ''רוביק יקר, סמוך ובטוח שיצא לך בשבועות/חודשים האחרונים לתהות לגבי קיום המסורת רבת השנים של קיום מופעי הזיקוקים, אשר מעירה ומאירה את חגיגות יום העצמאות. חבר טוב, תושב העיר שלנו וגם לוחם שריון משוחרר כתב לי אתמול: 'למה מתעללים בי ככה?' 'בשבילי ערב יום העצמאות הוא קרב לכל דבר! למה אני צריך לשבת בממ"ד עם אטמים?''.

''כלוחם חי"ר לשעבר, כהלום קרב בפוטנציה, כנציג ציבור מוטלת עלי האחריות לכתוב ולבקש ממך לבטל את מופע הזיקוקים לאלתר. כמגמה כללית בחברה הישראלית וכחלק לא מבוטל ממעשיו של איציק סעידיאן(שגם בעבר היה תושב שלנו והכרתיו), מושג פוסט הטראומה, מאפייניו והשלכותיו הם כבר לא טאבו, החברה עצמה כבר מוכנה להחיל את העובדה שחלק נרחב מהלוחמים שלנו, אלו אשר מוסרים נפשם פשוטו כמשמעו ומסיימים את השירות הצבאי לא באמת עוזבים את שדה הקרב.''

''מופע הזיקוקים המרהיב עבור חלק נכבד מאוד מהאוכלוסייה שלנו הוא הסיוט של הלומי הקרב, הפוסט טראומטיים. האם אנחנו כולנו יכולים להמשיך עם המסורת המדהימה הזו חרף העובדה כי אנחנו יודעים שאנחנו פוגעים בכל כך הרבה מהתושבים אשר חירפו נפשם? אלו שבזכותם אנחנו יכולים לחגוג בביטחון? אני יודע שזה 'ברגע האחרון' אני יודע שזו 'הדקה ה90' אך אני פונה אליך ומבקש ללכת בדרכו של שר התרבות והספורט חילי טרופר ועוד ראשי עיריות ומועצות בארץ שבחרו במהלך האמיץ והערכי. כמו כן יש לציין שנחסוך כ-152 אלף ₪ שהם עלות המופע. תודה רבה.

תשובתה של עיריית באר שבע לבקשתו של צח ברק: ''לאור התחייבותה של העירייה מול הספק, כמו בכל שנה – גם השנה נערוך מפגן זיקוקי דינור, כפי שיתקיים במרבית הרשויות במדינה. לקראת שנה הבאה נדאג להעמיד חלופה מותאמת אחרת."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c6612480-df45-419a-a091-4b79b03e18ce','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה