ועדת הכספים אישרה: מענק של 25 מיליון ש"ח למי שיפתח את הטכנולוגיה בב"ש



בשורה גדולה: ועדת הכספים של הכנסת אישרה ביום שלישי האחרון פה אחד את התקנות לעידוד מחקר, פיתוח וחדשנות טכנולוגיה בתעשייה. בין ההחלטות החשובות בוועדה - 25 מיליון שקלים יוענקו לגוף שימנף את יזמות הטכנולוגיה בב"ש

צילום זאב דיקמן
למען הדרום וההייטק הישראלי: ועדת הכספים של הכנסת אישרה באמצע השבוע (יום ג'), תקנות לבחירת גוף שימנף את יזמות הטכנולוגיה בב"ש. המשמעות הפיננסית - תקצוב של 25 מיליון ₪ שיוקצו בהליך תחרותי לגופים ועסקים שיחברו ויפעלו יחד לטובת פיתוח האקו-סיסטם הטכנולוגי בעיר, באמצעות השקעה ועידוד סטארטאפים.

זהו מהלך משמעותי שמצטרף להקמתו של רובע החדשנות באזור שכונת ג', סורוקה ואוניברסיטת בן גוריון, המבטא הבעת אמון בעיר וביכולת שלה לבסס פעילות כלכלית טכנולוגית משמעותית לטובת כלל תושבי העיר והאזור. השקעה זו צפויה להביא להקמתם של עשרות חברות וסטארטאפים בעיר ולייצר משרות חדשות רבות ומגוונות.

הגוף שיבחר בהליך תחרותי ימומן ב-25 מיליון ₪ ל-4 שנים וישקיע מיליוני שקלים נוספים מכיסו. בדיון הוצג כי תוכנית דומה שכבר פועלת בחיפה, הצליחה בשליש הראשון של עבודתה להביא 40 חברות סטרטאפ לעיר. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר: "בן גוריון אמר שעתידו של העם היהודי ומדינת ישראל יבחנו בנגב וצדק, אנחנו שמים את הנגב במרכז ונמשיך בכך". גם אניה אלדן, סמנכ"ל רשות החדשנות הגיבה על התקנות החדשות ואמרה: "אנחנו מאמינים שסטרטאפים כאלה שיקומו בתוך ב"ש, יוכלו להפוך לגורמי תעשייה משמעותיים בעיר ובנגב".

צפו ברוביק דנילוביץ' בוועדת הכספים ביום שלישי האחרון:

גם ג'ולי קיט, תושבת ב"ש וראשת סניף ישראל ביתנו בעיר הגיבה: "שחברות ההייטק מגיעות לכאן אין להם עובדים ועובדות, זה מעגל שצריך לשבור אותו. ב"ש צריכה 200 חברות הייטק ולא 40-60, שמשקיעים מחו"ל ירצו להשקיע בה כסף. ההחלטה לא רק חשובה כלכלית ואסטרטגית, זה גם החלטה ציונית וערכית, זו הגשמת חזונו של בן גוריון".

"עתידו של העם היהודי ומדינת ישראל יבחנו בנגב". קרדיט - עיריית באר שבע

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה