השאלה שמדאיגה רבים: יש סיכוי בכלל למצוא עתיד תעסוקתי בבאר שבע?



בלשכת המסחר והתעשיה בבאר שבע ובנגב נמשכת תנופת ההתחדשות: השבוע, נפגשו בכירי הלשכה עם צמרת המכללה הטכנולוגית בעיר ועם בכירי מרכז לאודר ו"ארץ עיר". בתכנון - שורה של פרויקטים משותפים

קרדיט - לשכת המסחר והתעשייה

במפגש במכללה הטכנולוגית בבאר שבע, הוצגו בפני בכירי הלשכה מגמות מפתיעות: אקדמאים, שלא מצאו עבודה במקצועות שבהם למדו, נרשמים ללימודים הנדסאים כדי להבטיח לעצמם מקומות עבודה, שכן בקרב מסיימי מגמת ההנדסאים במכללה הוותיקה שוררת אוירה של מציאת מקומות עבודה מהירה אחרי סיום הלימודים. על פי הנתון רשמי, לא פחות מ-91 אחוזים מהבוגרים עוסקים במקצוע, שאותו למדו. זהו נתון מדהים בקנה מידה ארצי.

מנכ"ל המכללה, יעקב דור, ציין במהלך הצגת הנתונים על מספרי הסטודנטים והמגמות החדשות: "אנו חוד החנית של ההכשרה לתעשיה בנגב. מי שלומד אצלנו, יוצא לעולם התעסוקה ויכול לצמוח". כאמור, 1700 הסטודנטים נחלקים למספר מגמות ולעוד רשימה של השתלמויות והכשרות במימון משרד הכלכלה.  החידוש הבולט במכללה הטכנולוגית בבאר-שבע הוא פתיחת מגמה חדשה להנדסאי עיצוב תעשייתי. זוהי מגמה חדשה וייחודית באיזור הצמא לבוגרי המגמה הזו.

אלכס ריבס, מנהל תחום פרוייקטים במכללה, הציג שורה של פרוייקטים לאוכלוסיה החרדית, ובהם הובלה משותפת עם צה"ל לאיתורים כוכבים  חרדים בענף האלקטרוניקה והמחשבים. נשיא לשכת המסחר והתעשיה בנגב, יורם אוחיון, המנכ"ל עו"ד רפי גיל והיועצת המשפטית של הלשכה, עו"ד נאורה עמית, הציגו רעיונות לשיתוף פעולה עם המכללה הטכנולוגית ובהם פעילות של מעסיקים חברי הלשכה לקליטת בוגרי המכללה בעסקיהם. המפגש המתוכנן בנושא יערך ביריד התעסוקה השנתי בלשכה.

עם סיום הביקור, מיהרו בכירי לשכת המסחר והתעשיה בבאר שבע לעיר העתיקה למרכז לאודר השוכן במתחם מרשים. אורי כרמל, מנכ"ל עמותת "ארץ עיר" המפעילה את מרכז לאודר, לאחר שזכתה במכרז הציע ללשכה לארגן בתחומה ארועים חשובים סיפר: "אנו מחפשים הזדמנויות תעסוקתיות לבני הנגב, כדי שלא יעזבו את האיזור וגם לבוגרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, כדי שישארו כאן אחרי סיום לימודיהם. המיזם הוא 100 פילנטרופיה".

עוד הוסיף כרמל: "העמותה שלנו היא ארגון תשתית לשישים מיני ארגונים חברתיים הפועלים דרכנו. התשתית שלנו היא ארגונית ומשפטית ומיועדת לסיוע בהקמת יוזמות תעסוקתיות וחינוכיות, וזאת במחזור שנתי של 20 מליון שקלים ובהעסקת 120 עובדים". מנהלת מרכז לאודר, קרן כהן, סקרה את פעילות המרכז:"יש לנו קבוצות למציאת תעסוקה לאקדמאים. כיום נמצאים במסגרות שלנו 500 עולים מאוקראינה, שהגיעו עם תחילת המלחמה שם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה