הרמטכ״ל: ''המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק''

$(function(){setImageBanner('26c8f2e7-6643-45b0-9228-3a404cdea6f4','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

רב אלוף הרצי הלוי, רמטכ״ל צבא ההגנה לישראל, בהצהרה לציבור במלאות חצי שנה למלחמת חרבות ברזל. על החטופים והשבויים אמר רב אלוף הרצי הלוי: ״השבת החטופים היא מטרה דחופה וחשובה. אנחנו פועלים להשבת החטופים כולם, מהר ככל הניתן. צה״ל יידע לעמוד גם במחיר לא פשוט, ויידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה״

הרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי (דובר צה״ל)

מצורפים דבריו המלאים של הרמטכ״ל: 

״היום מלאו שישה חודשים למלחמה, אליה יצאנו מנקודה קשה מאוד. התעשתנו ואנחנו נלחמים בעוצמה ובנחישות. אנחנו נלחמים במלחמה הזו בצורה שונה, היא שונה מקודמותיה ובמחשבה עמוקה אין שתיים שהיו דומות.

מלחמה ארוכה, בעצימות משתנה. בחלק מהמקומות נראה כי החיים חזרו למסלולם, בעוד הלוחמים נלחמים בגבורה; העורף לא חש בזה, אך משפחות החיילים חשות בכך היטב. זו אינה שגרה. אנחנו במלחמה רב-זירתית. אין סיבה לבהלה, אבל גם אין מקום לשאננות. עלינו להיות מודעים למצב, ומוכנים תמיד.

דעו - כוחות צה"ל ערוכים ופועלים בכל הזירות – בדרום, בצפון, ביהודה ושומרון ובזירות רחוקות יותר. צה"ל יודע להתמודד גם עם איראן – בהתקפה ובהגנה.

נערכנו לכך, יש לנו מערכות הגנה טובות, אנחנו יודעים לפעול באופן עוצמתי מול איראן במקומות קרובים ורחוקים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם ארה"ב ושותפות אסטרטגיות במרחב.

מתחילת המלחמה, איראן מנסה להתנער ולהסתתר ממעורבות ישירה בה, אבל אנחנו יודעים כי היא מפעילה, מכוונת, מממנת ומעבירה ידע לכל שלוחותיה באזור – מחיזבאללה, דרך יהודה ושומרון ועד תימן. איראן לא מאיימת רק על ישראל, אלא על כל העולם המערבי והערבי – איראן היא בעיה עולמית, הייתה ונותרה, הבעיה הגדולה.

המלחמה בעזה נמשכת, ואנחנו רחוקים מלהפסיק. בכירי החמאס עדיין מסתתרים. אנחנו נגיע אליהם במוקדם או במאוחר. אנחנו מתקדמים, ממשיכים להרוג עוד מחבלים ומפקדים ולהשמיד עוד תשתיות טרור, כולל בלילה האחרון. לא נשאיר חטיבות חמאס פעילות באף חלק של הרצועה. יש לנו תכניות ואנחנו נפעל כשנחליט. במקביל למאמץ ההתקפי, אנחנו מאפשרים הכנסת סיוע הומניטרי לרצועה. האינטרס של חמאס, לשקף משבר הומניטרי בעזה, על מנת ללחוץ להפסקת המלחמה. חמאס מנסה להשתלט על הסיוע ההומניטרי ומונעת את חלוקתו הרצויה, בכדי לחזור ולשלוט ברצועת עזה - לא נכון שזה יקרה.

לכן, אנחנו ממשיכים לפרק את חמאס מיכולותיו הצבאיות והשלטוניות – בכדי להביא לפתרון אחר שיביא ליציבות באזור.

אתמול, במבצע של צה"ל ושב"כ, חילצנו מעומק חאן יונס את גופתו של החטוף אלעד קציר ז"ל. אלעד נחטף מביתו בניר עוז ונרצח על ידי המחבלים שהחזיקו בו ברצועת עזה. אני כואב ומשתתף בצער משפחת קציר וקהילת ניר עוז כולה. כולנו היינו רוצים להשיב אותו בחיים – לא הצלחנו בכך. לא הכרתי את אלעד, אבל אני יודע, שמעתי, עד כמה היה מיוחד עבור משפחתו ומעגלי חבריו.

אנחנו נמשיך לפעול בכל דרך. נמשיך במאמצים - מודיעיניים ומבצעיים, להשיב את החטופים כולם מהר ככל שניתן. כרמטכ"ל, אני חש באופן אישי אחריות להשיב אותם, וכך חשים גם שאר מפקדי צה"ל וחייליו. את המשא ומתן הזה צריך לעשות באחריות ובהקפדה ואת פרטיו להשאיר בחדרים הנכונים. צה"ל חזק מספיק כדי שמדינת ישראל תדע לשלם מחירים למען השבת בניה ובנותיה. יש לנו חוב מוסרי כלפיהם וצה"ל יידע לעמוד גם במחיר לא פשוט ויידע גם לחזור ולהילחם בעוצמה.

בחצי השנה שחלפה אנחנו משלמים מחיר כבד במלחמה צודקת מאוד על הבית. איבדנו לוחמים ומפקדים רבים. גם אתמול, נפלו לצערנו ארבעה לוחמים במהלך הלחימה בחאן יונס. יש לנו פצועים רבים, שנפצעו בלחימה. זהו סיכון חיים שראוי להערכה רבה בכל מקום במדינת ישראל. אנחנו מחבקים את המשפחות השכולות חיבוק נצחי ומחזקים את הפצועים ומשפחותיהם במסע השיקום שלהם.

מזה חצי שנה שתושבי הצפון לא חזרו לבתיהם. אני יודע שהמצב הזה לא פשוט, ואנחנו פועלים עם ראשי הרשויות לשיפור המצב. אנחנו מחויבים לדאוג לתושבים, עד שיוכלו לחזור. אנחנו נחזיר אתכם רק בביטחון, וזה ייקח עוד זמן – זאת האמת. חיזבאללה צריך לשלם, והוא משלם, מחיר הולך ועולה על השתתפותו במלחמה. אנחנו בלחימה בצפון ונערכים גם לאפשרות של מלחמה – נמצאים במוכנות גבוהה מאוד ומקיימים תהליך לחיזוקה כל הזמן.

כשיצאנו למלחמה בתחילת הדרך ידענו ואמרנו שהיא תימשך זמן רב, על מנת להשיג את המטרות. הבאנו להישגים מאוד משמעותיים בלחימה בעזה, אבל המטרות טרם הושגו במלואן – השבת כל החטופים הביתה, השבת כל תושבי הצפון והדרום לבתיהם בביטחון ופירוק החמאס בכל הרצועה, באופן שיאפשר שלטון אחר שאינו חמאס ברצועת עזה.

המציאות הזו מורכבת ביותר ואין פתרונות פשוטים. אנחנו מנהלים את המלחמה באחריות ובנחישות. אסור לנו להשלות.

כפי שאמרנו, חלק מהמטרות ייקחו זמן ארוך, ואנחנו לא נרפה עד שנשיג אותן. השבת החטופים היא דחופה חשובה ושעון הזמן שלה שונה משעון הזמן של המטרות האחרות.

השבעה באוקטובר הוא קו פרשת מים בביטחון הישראלי. את האירועים המורכבים ביום זה התחלנו לתחקר - נלמד ונקבל החלטות. הנחות העבודה איתן פעלנו, תרחישי ייחוס אליהם נבננו, תפיסת האויב בה החזקנו – ברור לנו כי אלה צריכים להשתנות.

צה"ל צריך להיות חזק יותר, גדול יותר – כדי שמה שקרה בשבעה באוקטובר לא יישנה. ואלה כמובן לא השינויים היחידים.

להחלטות שנקבל היום יש השפעה מכרעת וקריטית על בניין כוחו של צה"ל בעתיד הקרוב והרחוק. אין לנו את הפריבילגיה לדחות אותן. עיכוב בהחלטות על בניין כוחו של צה"ל – מסכן את בטחון המדינה.

צה"ל פועל בנחישות - אני מאמין וסומך מאוד על הלוחמים והמפקדים. יש לנו חיילים אמיצים, נחושים מאוד ומאמינים בצדקת דרכנו. מדינת ישראל נותנת לנו רוח גבית חזקה וחשובה. הרוח של צה"ל, לצד עוצמתו, עם התמיכה הלאומית יביאו למימוש מטרות המלחמה״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b872cf9a-978b-43ea-b2dc-fa01e12b2d0d','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה