הרוחות מסרבות להירגע: מתוכננות הפגנות כנגד החלטת בית המשפט, הוגשה בקשה רשמית לערעור



בצל הגברת האבטחה על השופטת רז לוי: מתכננים מספר ארגונים שונים מהנגב לקיים הפגנות אל מול בית המשפט בבאר שבע. בתוך כך, ארגון "בצלמו" הגיש בקשה רשמית לערעור על העונש של הנאשם בהטרדה מינית של הקטינה בת ה-10

קרדיט - הוועד להצלת הנגב

הפרשה שמטלטלת את הנגב ממשיכה להסעיר את תושבי האזור, שמסרבים בתוקף לקבל את גזר הדין שהטיל ההרכב השופטים על תושב האזור בן ה-19 שהורשע בניסיון הטרדה מינית של קטינה בת 10 ביישוב בדרום.

המחאות כנגד ההחלטה התחילו עוד בסוף השבוע האחרון, כאשר עשרות פעילים הגיעו אל מול היכל בית המשפט בדרישה לשנות את גזר הדין. בעוד המפגינים הרבים קראו לאי צדק, יש כאלו שהגדילו לעשות ואף איימו ברשתות החברתיות על צוות השופטים ובמיוחד על העומדת בראשו - השופטת יעל רז לוי. 

השיח ברשתות החברתיות אודות לוי הדאיג את מערך האבטחה של בית המשפט, שבמהלך הסופ"ש תגבר את מעגל האבטחה סביב השופטת הוותיקה. בתוך כך, גם היום (א') ומחר מתכננים מספר ארגונים שונים מהנגב לערוך הפגנות אל מול בית המשפט בבאר שבע.

בהודעה שפרסם לדוגמא הוועד להצלת הנגב, שמתכנן לערוך הפגנה היום בשעות הערב, נכתב - ''הוועד להצלת הנגב, בשיתוף עם תנועות ישראל שלי, אם תרצו ותנועת רגבים יתייצבו בשערי בית המשפט של באר שבע בכדי למחות על פסק הדין השערורייתי לאנס הילדה בת ה-10. כאן בנגב ספגנו הרבה גנבות, פרוטקשן, ירי ואלימות. שנים עומדים מהצד, ורואים כיצד ברפיסות כוחות ורצון מערכות אכיפת החוק מנסות למסמס את כאבנו. על הכל הבלגנו, תחת הרצון להישאר מאוחדים ולפתור את הבעיות בצורה מתורבתת. על אונס ילדותינו אנו לא מתכוונים להבליג, ואנו כאן כדי לומר שהאשראי נגמר ואנו דורשים תשובות''.

הפגנה מול בית המשפט. קרדיט - ארנולד נטייב, כתב רדיו דרום

בתוך כך, יש כאלו שכבר הגישו בקשה רשמית לפרקליט המדינה בבקשה לערער על גזר הדין שניתן לצעיר בן ה-19. ארגון "בצלמו", והעומד בראשו - שי גליק, הגיש את הבקשה הרשמית ובה נכתב: ''בתורה כאשר מוזכר בפעם הראשונה אונס מופיע המשפט " כי כאשר יקום על איש רעהו להרגו נפש כך הדבר הזה. התורה ממשילה אונס לרצח ולא בכדי. אונס ובוודאי אונס קטינה הינו מעשה שפוגע קשות בנפגעת ולצערנו פעמים רבות היא איננה מתאוששת מכך לעולם''.

עוד נכתב בבקשה: ''השבוע ניתן פס"ד הזוי מבזה ושערורייתי בו בדואי שפרץ לבית בבאר שבע פגע מינית וביצע מעשה סדום בילדה בת עשר. ברגע אחד חרב עליה עולמה ועל כל בני משפחתה. והעונש המגוחך שהוא קיבל? חמש שנות מאסר בלבד כאשר הפרקליטות דרשה עשר שנות מאסר בפועל. אני קורא לך להגיש ערעור על ההחלטה הזאת. אציין שאין זה פעם ראשונה שאני פונה אליך להגיש ערעור על החלטה מקלה בעבירות מין . לצערי ישנה מגמה הולכת וגוברת של שופטים להקל בעבירות מין בלי להבין שעבירות מין זה קרוב לרצח. אציין שמקרה זה עורר סערה ציבורית רחבה מכל קצווי הקשת הפוליטית בימין ובשמאל כך למשל כתב חבר הכנסת עופר כסיף, ראוי לו ליצור הנאלח שאנס באכזריות חייתית ילדה בת 10 להינמק כל חייו בכלא, בלי קשר לזהותו. אנס הוא אנס הוא אנס. גם חברת הכנסת נעמה לזימי שיגרה מכתב לעו"ד רחל מטר בדרישה להגיש ערעור. וכתבה בין היתר: ''העונש המקל הוא כתם על מערכת המשפט הישראלית". אודה אם כן להגשת ערעור בהקדם האפשרי על החלטה זו''.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה