הרב משה קרביצקי ז"ל, הובא הערב למנוחות עולמים



הרב משה קרביצקי ז"ל, אחד הנרצחים בפיגוע הדקירה שהתרחש אתמול (שלישי) בבאר שבע, הובא למנוחות הערב בבית העלמין הישן. קרביצקי היה שליח חב"ד בשכונת נחל בקע שבעיר, וניהל במשך עשר שנים את בית התמחוי בשכונה. ספדו לו בני המשפחה, ראש העיר, רוביק דנילוביץ, הרב הראשי של באר שבע, הרב יהודה דרעי והרב זלמן גרליק. יהי זכרו ברוך.

צילום: פרטירבים מתושבי באר שבע, ליוו את הרב משה קריביצקי בדרכו האחרונה. רבים מהם, הינם חברי הקהילה שבראשה עמד קריביצקי כרב בשכונת נחל בקע בעיר.

רב חב"ד, הרב זלמן גרליק, שהכיר את קריביצקי ז"ל במשך שנים רבות, ספד לו בכאב: "מדובר על יהודי שנרצח על קידוש השם. הרב משה היה חייל נאמן בצבא השליחים של הרבי בבאר שבע. ניהל את בית הכנסת, בית תמחוי ואוכלוסייה מבוגרת דוברת רוסית. היה חדור בשליחות ומטרה לעזור לכל יהודי."

עוד הוסיף גרליק: "הרב משה היה סמל של נתינה, דבקות ושליחות. במיוחד ביום זה אנחנו חייבים להשתגע בשביל אחדות עם ישראל. הרב משה ומשפחתו נתנו את כל חייהם למען הקהילה. המפגע המתועב לא בחר סמי ייפגע - גברים, נשים דתיים ולא דתיים. הוא רצה לפגוע בעם ישראל".

גם ראש העיר, רוביק דנילוביץ, הגיע לספוד לו "הרב משה, אנחנו מסיימים איתך את המסע הכבד מנשוא היום. אתה חותם את המסכת וכמה שזה סמלי. איש טעם וישר דרך. שליח מצווה, של הקדוש ברוך הוא, של הרב ושל השכונה. הסמל לקירוב לבבות וקידוש השם. בשכונת נחל בקע, התושבים היקרים שלנו שבאו ארצה לארץ ישראל, הרבצת בהם תורה בנועם ובחיוך. היית גשר של אהבה - ממזרח למערב. סימלת את הטוב שבאדם. את הצניעות ואת מכלול הערכים הטובים שיש באדם".

צילום: פרטי
צילום: פרטי

עוד הוסיף דנילוביץ: "עברת הרבה מסעות והגעת לכאן - לעירו של אברהם אבינו. עשית את שליחותך בדבקות ומסירות. זו הארץ הטובה שלנו. וגם אם עירנו מוכתמת בדם וביגון - אנחנו חזקים. נמשמך בדרכך להפיץ אור, אהבת הזולת ואהבת ישראל. העיר באר שבע עוולה ומרכינה את ראשה. תנחומינו לרבנית ולבנות היקרות. לשליחים של חב"ד שנמצאים בכל מקום על הגלובוס ומחזקים את כולם. היום אנחנו מחזקים אתכם. יהי זכרו ברוך."

גם הרב הראשי של באר שבע, יהודה דרעי, הגיע ללוות את הרב קרביצקי בדרכו האחרונה ואף ספד לו: "עם המוות בחלוננו. פרשת השבוע מלמדת אותנו שקורבנות כאלה, כפי שהעיר באר שבע הקריבה אתמול. הלכו בדרכם בתמימות. נלקחו מאיתנו בצהריי היום. הם קורבנות של כל הציבור. הוא הגיע לכאן כדי לתת למען אחרים".

הרב משה קרביצקי ז"ל. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'
צילום: פרטי


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה