הקסם הטכנולוגי שישנה את איכות החיים של תושבי אשדוד , הדרום ואת פני המלחמה בעתיד

$(function(){setImageBanner('456db6e3-158b-459d-ba9f-1f2a8d5ed863','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

חיכינו לו והוא בפתח - התקדמות משמעותית בפרויקט מערכת הלייזר ליירוט טילים ורקטות ששמו מעתה – "מגן אור" שישנה את המשחק – הרבה פחות אזעקות ורעשי פיצוצים  גם בזמן שהטילים יצאו לעברנו – כיצד זה יקרה.

קרן הלייזר שתשנה את חוקי המשחק

בעוד כשנתיים-שלוש תהיה לישראל את המערכת הראשונה בעולם ליירוט האיומים האוויריים ע"י קרני לייזר. במשרד הביטחון מצהירים כי המערכת בשלה לחלוטין להוצאה מהתעשיות הביטחוניות

זה כבר לא מדע בדיוני, זה ממש כאן -  אלומת לייזר באמצעות חשמל, בהיקף של כ-100 קילוואט, שתוכל לפרק באוויר שורת איומים, בהם רקטות כבדות, פצצות מרגמה, מל"טים וטילים. הם יוכלו לפרק את האיומים במרחק גדול מהיעד שלהם – כלומר מעל שטח האויב, המיקום בו הם יצאו הטילים – משמע - גם מעל שמי עזה במקום מעל שמי באר שבע, אשדוד, שדרות, אשקלון וכו'.

מבחינתנו זה אומר שלא נצטרך לרוץ לממדים,, נשמע פחות ופחות אזעקות והדי פיצוצים של כיפת ברזל שמתנגשת ברקטה.

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו כי תהליך פיתוח הוביל לכך שאלומות הלייזר חצו את הסף של 100 קילוואט. תחילה יוכלו המשגרים הקרקעיים לשגר קרני לייזר מהקרקע בטווחים של כעשרה קילומטרים במטרה ליירט רקטות לעוטף עזה.

שני היתרונות המרכזיים של המערכת נוגעים לכך שניתן ליירט באמצעותה איומים מעל שטח האויב בהספקים בלתי מוגבלים, וללא תלות במחסניות של טילים מיירטים על גבי משאיות שיש למלא מחדש בכל פעם.

תפרק את הטילים בשטח האוייב

המערכת תפעל יחד עם מערכות הגנה אקטיבית קיימות כמו כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ במטרה שהטכנולוגיה החדשה, לצד קציני חיל האוויר, יוכלו לבחור בזמן אמת מהי הדרך המהירה, היעילה והזולה ביותר ליירט רקטות באיומים שונים תוך גיבוי הדדי בין המערכות הקיימות לבין מערכת הלייזר.

בניגוד לניסיון האמריקני בעבר לפתח מערכת דומה בשם נאוטילוס, שמבוססת על חומר כימי, אלומות הלייזר במערכת הישראלית יהיו על בסיס סיב חשמלי שיהיה גדול יותר, כאשר בפועל כל יירוט יוכל לעלות דולרים בודדים בניגוד לעלות של טיל כיפת ברזל שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

עד כה הפרויקט בוצע ונוהל ע"י ישראל בלבד, ללא שיתוף פעולה או מימון זר, אך במשרד הביטחון מנהלים מגעים עם מספר מדינות שמתעניינות בפרויקט ועשויות להכנס לפרויקט ולהיות רוכשות עתידיות. ע

לות ההזמנה של המערכות הראשונות ע"י משרד הביטחון מהתעשיות הביטחוניות תגיע לכדי מאות מיליוני שקלים, בנוסף למאות המיליונים שהוצאו על מחקר ופיתוח. לצד הקבלן הראשי של הפרויקט, רפאל, שותפות לו תעשיות גדולות כמו אלביט והתעשייה האווירית.

שר הביטחון בני גנץ אמר " אני יכול להגיד שמדובר בקסם טכנולוגי שיגדיל דרמטית את יכולות ההגנה של מדינת ישראל. זה לא יקרה תוך שנה, אבל יקרה מהר".

ראש מחקר ופיתוח במחלקת פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון, תא"ל יניב רותם, הוסיף: "הבשלת תכנית הפיתוח וההצטיידות המבוססת על טכנולוגיית לייזר רב-עוצמה הינה תוצר של השקעה רבת שנים שמובילה חטיבת המו"פ במפא"ת, יחד עם התעשיות הביטחוניות. ההחלטה שקיבלנו להצטייד במערכות נשק לייזר תוביל לקפיצת מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה של מדינת ישראל".

מנכ"ל רפאל, אלוף (מיל') יואב הר-אבן:

״רפאל גאה להוביל את פיתוח ואספקת מערכת 'מגן-אור', מערכת לייזר רב עוצמה הראשונה מסוגה בעולם. לאחר שנים רבות של מחקר ופיתוח, אנו רואים בתוכנית אסטרטגית זו אבן דרך משמעותית לשדרוג יכולות מערך ההגנה האווירית של ישראל.

עשינו זאת בעשור האחרון עם פיתוח מערכות כיפת ברזל ושרביט קסמים - מערכות המשלבות טכנולוגיות פורצות דרך שבזכותן מדינת ישראל היא חוד החנית העולמי בתחום ההגנה האווירית, ואין לי ספק שנעשה זאת שוב בתחום הלייזר".

ראש הממשלה נפתלי בנט הצהיר כי: "המערכת תיכנס לצה"ל תוך כשנה, תחילה באופן ניסיוני ורק לאחר מכן באופן מבצעי. "זה יאפשר לנו בטווח הבינוני-ארוך להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטב"מים ואיומים אחרים, ולמעשה ניקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו.

היו ספקנים שמיד קפצו להסביר למה זה לא אפשרי או ייקח שנים ארוכות. הספקנים ספקנים, אבל אנחנו עקשנים.  היום אנחנו עוברים עוד שלב בפרוייקט הלייזר, שהופך, יום אחר יום, מחזון למעשה. ברגע שמערכות הלייזר ייפרסו ויהיו בשימוש מלא, הרי שעלות היירוט תהא אפסית וכך לאויב לא ישתלם כבר כלכלית. זה שומט את השטיח מתחת לתפיסת האויב".

באזור הדרום הכי מחכים למערכת הלייזר שתשנה דרמטית את איכות החיים של התושבים.

נקווה שהיא תצא לפועל בהקדם האפשרי ויפה שעה אחת קודם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f24385e0-c786-437c-854c-c8ebf02d1d0c','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה