הקבלן הבאר שבעי הוותיק באזהרה מדאיגה: ''זקוקים לעשרות אלפי ידיים עובדות''

$(function(){setImageBanner('16e7b2c7-e0fc-47a9-a9d1-aac19e136069','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כחלק מההיערכות לקבלת עובדים זרים לענף הבנייה בישראל התקיים השבוע במשרדי ארגון הקבלנים בנגב, מפגש של קבלני וילות בנגב, אשר סובלים ממחסור בכ"א מאז תחילת המלחמה. אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ טען מצידו: "עושים הכל כדי להמשיך ולסייע לחברי הארגון לחזור ולבנות ולהתמודד עם המציאות שנכפתה עלינו".

קרדיט - ארגון הקבלנים בנגב

מלחמת חרבות ברזל הביאה למצוקה קריטית בענף הבנייה בישראל. כידוע, אין כניסת עובדים פלסטינים לישראל ופרויקטים רבים נותרו ללא כוח אדם מקצועי וזמין. בין הנפגעים העיקריים, קבלני הווילות וקבלנים מסיווגים נמוכים (ג1+ ג2), אשר פעילותם הושתתה על העסקתם של עובדים פלסטינים. פעילות שקפאה מאז השבעה.

כחלק מההיערכות לקבלת עובדים זרים לענף ובעקבות כך שמרבית קבלני הווילות לא העסיקו עובדים ממדינות זרות, התקיים המפגש המקצועי, אותו הוביל מנכ"ל הארגון, אלעד דדון שאמר בפתח המפגש: "הענף חווה משבר מהגדולים שידע. אנחנו יודעים שאחת הסוגיות הקריטיות שאיתה מתמודדים קבלנים היא המחסור בכ"א. המפגש שקיימנו עם קבלני הווילות בדרום הינו ראשון מבין סדרת מפגשים עם קבלנים מסיווגים שונים שאנו מקיימים וזאת בכדי לשמוע את האתגרים הספציפיים איתם הם מתמודדים, לסייע להם בפתרונות וכמובן כדי להשמיע את קולם בקרב מקבלי ההחלטות ולדייק את המענים הנדרשים עבורם" 

אל המפגש הוזמנה מנהלת בכירה בתאגיד כ״א, שהציגה לקבלנים את נושאי ההתקשרות וההתנהלות מול תאגיד כ״א בנושא העסקת עובדים זרים וכן התייחסה לשאלות ולנהלים החדשים בנושא. במפגש שיתפו הקבלנים כי המחסור בידיים עובדות ביחד עם קשיים כלכליים ומתווה פיצויים לא הולם כפי שאושר באוצר, מעמיד אותם בפני סכנת קריסה ופשיטת רגל. לדבריהם מתווה העסקת עובדים זרים כרוך בהוצאות גבוהות יותר והתנהלות שונה ממה שהם רגילים.

קרדיט - ארגון הקבלנים

אלי אביסרור, התייחס לדבריהם ואמר: "אני מבין אתכם ומכיר את המצוקות שלכם מקרוב. חשוב שנזכור שכזאת תקופה לא ידענו מעולם במדינת ישראל ובטח בענף הבנייה. התאחדות בוני הארץ יחד איתנו פועלת כל העת כדי להקל על ציבור הקבלנים, לספק פתרונות יעילים ולהחזיר את הפעילות לענף. יחד עם זאת, חשוב שאנחנו נערך בהתאם ונתכונן להגעתם של העובדים הזרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה