הצעת החוק החדשה של ח"כ אלמוג כהן: "הערך הקדוש ביותר בצבא - השוויון"



הצעת החוק החדשה שהגיש חה"כ אלמוג כהן מבקשת לכפות על צה"ל לגייס 32% מהסד"כ של היחידות הטכנולוגיות, שביניהם יחידת 8200 היוקרתית, מתוך יישובי הפריפריה. אך בינתיים הצעת החוק נתקלת בהתנגדויות מימין ומשמאל. בין הטענות שהושמעו - כהן לא יכול להגיש הצעות חוק כחלק מהחלטת ועדת האתיקה על השידור החי מהמליאה

"הנחתי בתחילת השבוע הצע"ח שתתקן עוול של שנים רבות, ובו ילדי הפריפריה מופלים לרעה בסיכוייהם להגיע ליחידות הטכנולוגיות בצבא ולאחר שחרורם להתקבל לעבודות איכותיות ומתגמלות, ובכך למעשה לנהל אורח-חיים ברמה סוציו-אוקונמית גבוהה" - כתב אלמוג כהן בעמוד הטוויטר שלו כשפרסם לציבור את החוק שהגיש. הצעה הזאת מובאת על רקע הדיון החריף בנוגע לאחוזי הקבלה של בני ובנות הפריפריה ליחידות העלית של צה"ל, שהתעורר בעקבות מכתב הטייסים בשבוע שעבר.

תחילה יש לומר, האפלייה של צעירים בפריפריה ביחידות הטכנולוגיות של צה"ל היא תופעה מוכרת, מוסכמת ומבוססת בנתונים של צה"ל. למעשה פחות מ-15% מהחיילים ביחידות הטכנולוגיות מגיעים מיישובים המוגדרים על ידי הלמ"ס כפריפריה. מנתוני צה"ל עולה כי קיים קשר ישיר בין מצב כלכלי לשירות ביחידות הטכנולוגיות. עם זאת היחידות הללו מהוות הרק כ-4% מסד"כ הצבא ופעמים רבות הליך הקבלה אליהם דורש השכלה טכנולוגית מורחבת ממה שמוצע בתיכונים רבים, בייחוד באזורי הפריפריה .שכוללים באופן מובהק במקרה זה - את הנגב שלנו.

אך למרות ההסכמה הרחבה בצורך לחזק את השילוב של המתגייסים בפריפריה ליחידות הטכנולוגיות, שבמקרים רבות גם מאפשרות השתלבות במשרות רווחיות בשוק ההייטק לאחר תום השירות הצבאי, ההצעה הספציפית של כהן נתקלה בהתנגדות משני צידי המתרס הפוליטי:

לטענת חלק מהמתנגדים מדובר בגרסא מסורסת של התוכנית שיזם שר הבטחון לשעבר, בני גנץ, אותה הוביל בשיתוף עם הרמטכ"ל דאז, אביב כוכבי. בתוכנית משנה שעברה הכריזה מערכת הביטחון כי תפעל לשנות את הליך המיון ליחידות הטכנולוגיות ותפעיל ועדת איתור שתמצא בני נוער מתאימים מהפריפריה, כאשר היעד היה להכפיל את הייצוג של בני ובנות הפריפריה ל-30%, מספר שעלול להישמע לכם מוכר. מצד שני, אחרים טענו כנגד החוק, כי מדובר בהכנסה של שיקולים אידאולוגים ולא עניינים למערכת הבטחון, טענות שנשמעו בעבר כנגד תוכניות של שילוב נשים ביחידות קרביות.

אבל אל תאמינו לנו! הנה הצעת החוק המדוברת של ח"כ כהן, כדי שתוכלו לגבש דעה בעצמכם:

תוכן גולשים. שימוש ע"פ ס' 27א'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה