הפתרון של עיריית באר שבע בצומת רגר הפך לחיסרון: "זה לא עניין של אם ייהרג הולך רגל, אלא מתי"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2a8ad65f-31fc-4f90-b086-fa0e2d0a1d2a','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('2a8ad65f-31fc-4f90-b086-fa0e2d0a1d2a','/dyncontent/2024/5/6/5a911776-e691-4112-b485-28aa508cfd19.jpg',17855,'טכנולוגית 0523 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('2a8ad65f-31fc-4f90-b086-fa0e2d0a1d2a','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

תכנון לקוי של סנכרון הרמזורים שבצומת רגר בבאר שבע, גורם להולכי הרגל רבים לסכן את עצמם עד לכדי מוות - "גורם לרבים לחצות באדום בתזמונים מסוכנים"

צומת רגר. קרדיט - באר שבע נטהרמזור המרכזי בצומת שדרות רגר, הנמצא בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון - ידוע לשמצה בזמן ההמתנה הארוך שלו. בתוך כך, לא סתם שסטודנטים רבים אף נוטים להתבדח אודותיו וטוענים - ''אנחנו עושים תואר של 3 שנים, כאשר מתוכם שנה וחצי מתבזבזת על המתנה ברמזור שבצומת רגר''.  

ואולם עפ"י עדויות שהגיעו למערכת האתר המצב קצת פחות מבדח. לפי דבריהם של לא מעט עוברי אורח - נראה כי הרמזורים מתוזמנים בצורה לקויה וההמתנה הממושכת והבלתי נסבלת לאור הירוק תחת השמש הקופחת, מאלצת רבים לחצות באדום ולהסתכן בפגיעה מצד כלי הרכב.

על פניו כוונות העירייה טובות, שכן כחלק מתכנית שיפורים שערכה בצומת, ניסו בעירייה ליצור במקום גל ירוק. מה זה אומר למעשה? גל ירוק הינו תכנון תנועה שמבצעים בעירייה על מנת שהנוסעים בקצב נורמטיבי, לא יתקעו פעם אחר פעם ברמזור אדום. הגל הירוק שבשדרות רגר מתוכנן כך שמי שנוסע על כ-60 קמ"ש, יחצה את כל הרמזורים, ממרכז אורן ועד שדרות טוביהו, בירוק.

אך בשיחה שערכנו במערכת האתר עם אופיר, תושבת באר שבע, שחוצה לא מעט את צומת רגר (צומת 7) עולה תמונה שלפיה הרצון להיטיב עם הרכבים פוגע בהולכי הרגל שלא לצורך "מאז הקיץ הקודם, כשסיימו את השיפוץ, הגל הירוק במעבר החציה הדרומי צומצם לפעם אחת במספר מחזורי תנועה. הצמצום המעצבן הזה מכוון כדי לאפשר גל ירוק לכלי רכב (שעדיין לא לגמרי קיים, לפי הנציגה של אגף התנועה)". 

"המצב אמנם יותר טוב כעת, שכן החזירו את הגל הירוק של הולכי הרגל שבוטל בעבר מסיבה לא ברורה, אך עדיין התדירות של הרמזור הירוק ממש נמוכה ומעצבנת, וצריך לעשות משהו עם כל הצומת הזאת שמהונדסת בצורה ממש גרועה: יש אדום להולכי רגל כשבבירור יש רמזור אדום גם למכוניות ואגף התחבורה של העיר טוען שהצמתים "מדברים" זה עם זה והכל פועל בצורה חכמה ולא יכול להיות שאין ירוק אם אין מכוניות למרות שזה המצב''.

הרמזור מתעכב, הסבלנות אוזלת והסכנה עולה. קרדיט - באר שבע נט

עוד מוסיפה אופיר: ''וגם למכוניות הצומת הזה גרוע, כי הרמזור הירוק למשל ארוך מדי באופן שיותר מכוניות עולות על הנתיב בכל מקטע ממה שהוא מאפשר. מעבר לכך, אין שם צל אז חם בטירוף וכולם חוצים באדום כי סיוט לעמוד שם. לדעתי הבעיה קיימת גם בצומת שמול שער רגר, וגם בצומת שבין צומת 7 לבין הצומת שמול שער רגר".

בשיחה שערכה מערכת האתר עם אנשים נוספים החוצים את הצומת לעיתים קרובות, הם ממחישים עוד יותר עד כמה סנכרון הרמזורים הלקוי והלא יעיל גורם לאנשים לחצות באדום תוך שהם חושפים עצמם לפגיעת כלי רכב. נטע, תושבת העיר טוענת: "אם לא לוחצים על הכפתור בזמן, האור לא מתחלף לירוק. בעיקרון הבנתי שזה נועד לכך שהרמזור יתחלף לירוק רק אם יהיה ביקוש לחצייה, אבל במצב כזה הייתי מצפה שאם לא לוחצים ואין ביקוש רכבים עדיין יוכלו לנסוע. בפועל אני לא מצליחה לזהות שינוי בתנועה של הרכבים גם אם לוחצים על הכפתור וגם אם לא. נוצרים הרבה מצבים בהם הרכבים עוצרים ומתקיימת סיטואציה בה הולכי רגל יכולים לחצות בבטחה אבל הרמזור בפועל לא מתחלף לירוק ככה שאין באמת סיבה להמתנה הזאת".

דניאל, אף היא סטודנטית בבן גוריון שמרבה ללכת בצומת מוסיפה :"אני באמת לא מבינה מה ההיגיון של הכפתור הזה להולכי רגל. זה לא משפיע כלל על הרכבים. אם שכחו ללחוץ אז אין להולכי רגל ירוק בזמן שהרכבים פשוט עומדים. זה יוצר מצב של יותר הולכי רגל שחוצים באדום. חוץ מזה שזמן ההמתנה הוא ממש ארוך והרמזורים לא מסונכרנים. בתאוריה המעברי חצייה היותר דרומיים אמורים להיות מסונכרנים (לפי שלט שתלו שם), אבל בפועל רמזור אחד מתחיל לפני השני, וצד אחד חוזר לאדום ממש מהר, כך שבקושי אפשר להספיק לחצות בזמן".

יונתן: "שחוצים בבוקר בדרך לאוניברסיטה את הצומת מול שער רגר ממערב למזרח, צריך לחכות שלוש-ארבע דקות, בסה"כ כדי לחצות את שני הרמזורים וזה המון זמן, זה נובע מזה ששני הרמזורים לא מסונכרנים ביניהם, כלומר גם אם חצית רמזור אחד בירוק, ישר יהיה לך אדום ברמזור הבא בלי הצדקה אמיתית של התנועה, והוא ארוך מאוד להמתנה, וגם הרמזורים האלו לא מסונכרנים עם שאר הרמזורים של רגר, כך שיוצא מצב שהרמזור אדום למרות שהרכבים עוד לא עברו את הרמזור הקודם, ובמצב מתוקן זה בדיוק היה הזמן המתאים שהרמזור יתחלף לירוק"

הלחצנים החדשים. קרדיט - עיריית באר שבע

אלה, אישה נוספת שעימה דיברנו,  ממחישה את גודל הסכנה: "הכי מעצבן זה שכתוב שיש גל ירוק להולכי רגל בצד השני וזה לא נכון. חוץ מזה לוקח לרמזור המון זמן להפוך לירוק, גם כשבכל הנתיבים יש אדום, הרמזור של הולכי רגל לא נהיה ירוק, מה שגורם לרבים לחצות באדום מראש בלי לחכות להזדמנות שזה ישתנה ולפעמים בתזמונים מסוכנים. זה באמת לא עניין של אם ייהרג הולך רגל או לא, אלא מתי".

אנו במערכת באר שבע נט הגענו אל הצומת ותיעדנו לא מעט מקרים בהם הולכי רגל נאלצים לחצות את צומת רגר באדום, זאת לעיתים בתזמונים מסוכנים ותוך סיכון חייהם. מהתצפיות שביצענו במקום עולה כי למשך זמן רב, רמזור הולכי הרגל נשאר באור אדום שלא לצורך, שכן הרכבים ממתינים בצומת השני ואף רכב אינו חוצה את הצומת. מדובר כאמור במצב אבסורדי שמניע אנשים לחצות באדום, תוך שרכבים רבים מגיעים במהירות אל הצומת ועשויים לפגוע בהולכי הרגל. שלחנו את התיעודים הללו אל עיריית באר שבע, וממנה נמסר בתגובה: "ראשית בניגוד גמור לטענות. עיריית באר שבע השקיעה רבות במסע הסברה רחב היקף בנושא הפעלת כפתורי הלחיצה להזמנת אור ירוק ,לצורך מעבר החצייה בצומת הנ"ל".

מדובר בלחצני כפתורים אשר הוצבו במקום ועליהם מדבקות זוהרות עם כיתוב ,המורה על הזמנת הגל הירוק לצורך חציית הכביש. צריך להדגיש, צוות של עובדי אגף התנועה בעירייה פעל במשך חודשים במסע הסברה בשני צמתים: יצחק רגר - חיים חנני ובצומת רגר-יעקב אבינו, לצורך לימוד המערכת המודרנית  ומתן הסבר  להולכי הרגל כיצד להפעיל את תוכנת הגל הירוק .בנוסף בצד הדרומי של מעבר החצייה בצמתים הנ"ל ,הוצבו תמרורים המכוונים את הולכי הרגל למעבר בגל הירוק וחציית הכביש בבטחה".

"יש לציין, למרות הפעילות המסיבית שנקטה העירייה, ישנם הולכי הרגל שאינם מתייחסים כלל להוראות ולמערכת המתקדמת אשר הוצבה במקום כדי לאפשר לחצות את הכביש באמצעות הגל הירוק. מהתגובות שקיבל צוות העירייה שבחן את הנושא, נאמר ע"י אותם הולכי רגל, שאין להם זמן וסבלנות להמתין לגל הירוק והם מעדיפים לחצות את הכביש באור אדום. דבר שהוא  בניגוד לחוק המסכן את חייהם וחיי הנהגים".

"עיריית באר שבע ,הנגישה להולכי הרגל  את כל הצמתים בשדרות רגר ואף הוסיפה מעברי חציה וכן תוכנה מיוחדת לגל ירוק הן להולכי הרגל  והן לנהגים .הדבר נעשה לאחר תכנון  מיטבי הנותן מענה לכל משתמשי הדרך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ff7064b0-da23-4843-8cc2-b74e36abb7e6','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה